Keurmerken conversieverhogend?

1
Ik vind het allemaal een hoop geld voor een logootje.
Wat krijg je er nu werkelijk voor terug? Heeft iemand hier ooit gemeten of zijn conversie verhoogd is door het keurmerk? En zo ja, met hoeveel procent?

We krijgen af en toe reviews (van klanten die al iets gekocht hebben) dat ze de site er onbetrouwbaar uit vinden zien, dat er geen telefoonnummer op staat, of dat we geen keurmerk hebben. Prima dat ze dat opmerken, maar ondertussen hebben ze wel gekocht (en zijn ze uiteraard zeer tevreden :D). ...

Re: Keurmerken conversieverhogend?

3
Banaan schreef:Heeft iemand hier ooit gemeten of zijn conversie verhoogd is door het keurmerk? En zo ja, met hoeveel procent?
Een percentage kan ik nog niet noemen, want we voeren pas enkele weken het Webshop Keurmerk, maar het werkt inderdaad conversieverhogend. Ik kan het zeker aanbevelen en, wijsheid achteraf, had het veel eerder moeten doen: de investering verdient zich snel terug.
Banaan schreef:We krijgen af en toe reviews (van klanten die al iets gekocht hebben) dat ze de site er onbetrouwbaar uit vinden zien, dat er geen telefoonnummer op staat, of dat we geen keurmerk hebben. Prima dat ze dat opmerken, maar ondertussen hebben ze wel gekocht (en zijn ze uiteraard zeer tevreden :D). ...
Dat is recht praten wat krom is. Belangrijker is hoeveel bezoekers om precies dezelfde redenen afhaakten en nooit kopers werden. Hoeveel reviews heb je van bezoekers die niets kochten?
StoreCore.io

Re: Keurmerken conversieverhogend?

4
Ward schreef:Belangrijker is hoeveel bezoekers om precies dezelfde redenen afhaakten en nooit kopers werden. Hoeveel reviews heb je van bezoekers die niets kochten?
Je hebt gelijk, dat weten we niet. We vragen enkel aan kopende klanten om een review. Er zullen dus best potentiele klanten afhaken, maar we weten dus niet hoeveel, en of dat opweegt tegen de kosten van een keurmerk.
Ik probeerde meer aan te geven dat er ook veel mensen zijn die dit soort zaken wel opmerken, maar dat het geen reden is om niet te kopen. Vermoedelijk heeft dit ook te maken met de relatief lage gemiddelde omzet per klant bij ons (10 euro), waardoor men het risico wel durft te nemen. Ik kan me voorstellen dat het bij electronica of reizen met grotere bedragen een belangrijkere rol zal spelen.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je het keurmerk wat langer hebt.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!