Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Reblim Merkkleding
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 april 2010

Naam voor een reclamebureau

22 maart 2011

Mijn broertje wil een eigen bedrijf beginnen en is nog op zoek naar een naam.

In het kort iets over het bedrijf:
Hij wil logo's, huisstijlen, websites, briefpapier, etc.. gaan ontwerpen. Zijn kracht zit hem in de lage prijzen (hij is nog een student en heeft als vaste kosten alleen zijn domeinnaam zo'n beetje).

Ondanks dat zijn prijzen laag zijn, moet het geen 'goedkope' naam zijn. Het moet een bedrijf worden dat vooral veel creativiteit uitstraalt, wat ook in de naam te horen moet zijn.

De naam is erg belangrijk omdat er héél veel van dit soort bedrijven zijn (studenten die denken op deze manier wat bij te kunnen verdienen), dus moet de naam zich helpen te onderscheiden.

Voorwaarden voor de naam:
- .nl domeinnaam moet nog beschikbaar zijn
- Mag niet een bestaande naam zijn of iets wat er erg op lijkt (i.v.m. rechten)
- Als het even kan moet de naam lekker te Googlen zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
www.reblim.nl

Bij Reblim Merkkleding koop je voor weinig geld originele merkkleding met een uitstekende service. Onze prijzen zijn gemiddeld 50% lager dan de retailprijzen en bent u niet tevreden, dan krijgt u bij ons gewoon uw geld terug!
 
robijntje
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 maart 2010
Locatie: enschede
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

25 maart 2011

perfect huisstijlen .nl

huisstijl4u .nl

betaalbarehuisstijlen .nl (te koop bij hostnet voor 2 euro per jaar)

creatievehuisstijl.nl

zijn in ieder geval wat domeinnamen die nog vrij zijn, dus wie weet heb je/ heeft hij hier wat aan.

J
vr. gr. Bart en Ruby
 
Brandsupply
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 februari 2011
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

19 april 2011

Als je broer nog aan zijn portfolio wil werken kan hij in ieder geval bij ons terecht.
Schakel verschillende ontwerpers in voor uw logo, huisstijl of ander design of voor het bedenken van een bedrijfsnaam. Kijk op http://www.brandsupply.nl
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

19 april 2011

Wel apart dat een reclamebureau niet een naam kan bedenken? dat is toch ook hun werk? :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Naam voor een reclamebureau

19 april 2011

Ik dacht precies hetzelfde, een creatieve geest begint bij zichzelf..
 
webdealer
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 april 2011

Re: Naam voor een reclamebureau

19 april 2011

Misschien iets als http://www.webformer.nl

maar zoals aangegeven het zal beter zijn als hij zelf iets kan verzinnen :P
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

19 april 2011

@Peter

Ik dacht precies hetzelfde alleen wou aardig zijn om het niet hardop te zeggen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

19 april 2011

Oei was ik iets te direct? :roll:
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Reblim Merkkleding
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 april 2010

Re: Naam voor een reclamebureau

29 april 2011

Haha, jullie zijn scherp.

Hij heeft al wel een paar namen bedacht, maar nog geen één waarvan hij dacht: yes, dit is hem!
En zeker voor een reclamebureau is een goede naam natuurlijk erg belangrijk, dat is een groot deel van je visitekaartje, die moet dus super goed zijn.

Vandaar dat ik de vraag hier ook maar even heb gezet, in de hoop dat jullie nog briljante ingevingen hebben. :wink:
www.reblim.nl

Bij Reblim Merkkleding koop je voor weinig geld originele merkkleding met een uitstekende service. Onze prijzen zijn gemiddeld 50% lager dan de retailprijzen en bent u niet tevreden, dan krijgt u bij ons gewoon uw geld terug!
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

30 april 2011

Ik zou voor iets gaan met mijn eigen naam erin iig.

Nee, niet mijn naam, die van je broer natuurlijk. ;)
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Naam voor een reclamebureau

30 april 2011

Je haalt de woorden uit mijn mond. Ben het daar helemaal mee eens. Het staat chique en professioneel om je eigen naam te verwerken in je bedrijfsnaam bij een reclamebureau.
 
lb-media
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2011
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

03 mei 2011

of initialen van de naam van je broer erin verwerken, wat is de naam van je broer, misschien kunnen we dan tot een goede naam komen voor het reclamebureau.
 
Reblim Merkkleding
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 april 2010

Re: Naam voor een reclamebureau

05 mei 2011

Zijn naam is Nick H. (In verband met zijn privacy vermeldt ik liever niet zijn hele naam.)

Bovendien is onze achternaam ook zwaar waardeloos qua naam, het moet altijd gespeld worden voor men weet hoe je het schrijft. ;)

Zelf had hij al de naam Hick bedacht. Alle domeinnamen hiervoor zijn nog vrij, alleen klinkt het een beetje vaag.. alsof je de hik hebt zeg maar..

Alle ideeën zijn welkom!
www.reblim.nl

Bij Reblim Merkkleding koop je voor weinig geld originele merkkleding met een uitstekende service. Onze prijzen zijn gemiddeld 50% lager dan de retailprijzen en bent u niet tevreden, dan krijgt u bij ons gewoon uw geld terug!
 
lb-media
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2011
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Naam voor een reclamebureau

05 mei 2011

Iets van http://www.nh-reclame.nl (is nog vrij)

Je kan op verschillende sites kijken of de domeinnaam nog beschikbaar is en eventueel direct laten vast leggen.
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: Naam voor een reclamebureau

06 mei 2011

Ik moest gelijk denken aan Nickel and dime...betekent "spend as little as possible" en aangezien je zei dat zijn kracht in de lage prijzen zit. En ik vond de verwijzing naar zijn naam ook wel grappig, dus 2 vliegen in 1 klap :wink:

Alles is nog vrij, hoe je het maar wilt noemen:

nickelanddime.nl
nickeldime.nl
nickelendime.nl
nickelanddimemedia.nl
nickeldimemedia.nl
nickelendimemedia
nickeldime-media.nl

En als logo kun je ook nog wat spelen bv. i.p.v. en of and tussen Nickel gewoon een & te plaatsen. Dus dan wordt het Nickel&Dime. Oogt wat mooier misschien.
En misschien met kleuren of fonts het deel met Nick highlighten als verwijzing naar de eigenaar...
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht