Beste allemaal,
Wij zijn een online webwinkel voor webhosting, wat al tijden prima draait.
Nu zijn we onlangs gaan kijken naar bezoekersaantallen en met name naar de conversie ratio (dus de daadwerkelijke overgang tot aanschaf van een bezoeker).
Zo krijgen we maandelijks ongeveer 150 unieke bezoekers via Google AdWords binnen, maar is de conversie minder dan 1%.
We hebben het een tijdje geprobeerd met een nieuwe landing page voor bezoekers die via AdWords binnen komen, maar ook dat gaf geen aantoonbare verbetering.
Heb op dit forum de volgende link al gevonden:
http://www.online-marketingmachine.nl/a ... ine-indruk
Interessant om naar te kijken en het heeft goede tips, maar wellicht zijn er mensen die specifiek kunnen kijken naar de opbouw van de website en direct al met andere tips kunnen komen.
Het gaat overigens over https://www.webhostwinkel.nl/
Het idee wat nu staat is om wederom nieuwe landing pagina's (meerdere) te gaan opzetten en nog specifieker te gaan adverteren om daar vervolgens de landing pagina's op aan te passen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en eventueel voorbeelden kunnen tonen van een website dat hier ook (al dan niet succesvol) gebruik van maakt?
Mochten jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik 't graag.
Groeten,
~ Dennis van webhostwinkel.nl
Re: webhostwinkel optimalisatie.
2Nu ben ik ervaren internetgebruiker, maar zelfs voor mij heb je de bestelroute iets te "makkelijk" en daardoor "te kort" gemaakt. "Te kort door de bocht", zou je ook kunnen zeggen...
Als je boven op de homepage op een pakket klikt, beland je onmiddellijk in een scherm "Domein(en) registreren of verhuizen". Informatie over het gekozen pakket ontbreekt; de naam en prijs van het pakket worden niet eens genoemd. Je wordt meteen in de bestelprocedure geplaatst. En omdat een domeinnaam kiezen niet de gemakkelijkste taak is, is het geen wonder dat maar 1% van de bezoekers de hele rit uitzit.
In de specificaties van de hostingpakketten ontbreekt uitleg. Alleen het dataverkeer wordt summier toegelicht, maar bij termen zoals Cronjob en MX-record zal menigeen zich toch achter de oren krabben. De minderheid die wél technisch onderlegd is, zal vraagtekens zetten bij die 100 FTP-accounts of 40 MySQL-databases voor een tientje per maand: die laten het pakket alleen maar groter lijken dan het werkelijk is, dus die kopers ben je ook kwijt. (Als je echt 40 MySQL-databases nodig hebt, ben je hetzij niet goed wijs, hetzij zó groot dat je er toch niet komt met hosting voor een tientje per maand.)
Samengevat: je ziet/begrijpt niet wat je koopt, maar wordt wel meteen in de bestelprocedure geplaatst. Ik vermoed dat die combinatie de grootste bottleneck is.
Als je boven op de homepage op een pakket klikt, beland je onmiddellijk in een scherm "Domein(en) registreren of verhuizen". Informatie over het gekozen pakket ontbreekt; de naam en prijs van het pakket worden niet eens genoemd. Je wordt meteen in de bestelprocedure geplaatst. En omdat een domeinnaam kiezen niet de gemakkelijkste taak is, is het geen wonder dat maar 1% van de bezoekers de hele rit uitzit.
In de specificaties van de hostingpakketten ontbreekt uitleg. Alleen het dataverkeer wordt summier toegelicht, maar bij termen zoals Cronjob en MX-record zal menigeen zich toch achter de oren krabben. De minderheid die wél technisch onderlegd is, zal vraagtekens zetten bij die 100 FTP-accounts of 40 MySQL-databases voor een tientje per maand: die laten het pakket alleen maar groter lijken dan het werkelijk is, dus die kopers ben je ook kwijt. (Als je echt 40 MySQL-databases nodig hebt, ben je hetzij niet goed wijs, hetzij zó groot dat je er toch niet komt met hosting voor een tientje per maand.)
Samengevat: je ziet/begrijpt niet wat je koopt, maar wordt wel meteen in de bestelprocedure geplaatst. Ik vermoed dat die combinatie de grootste bottleneck is.
Re: webhostwinkel optimalisatie.
3Hoi Ward,
Ik kan me goed vinden in je feedback. Vooral het feit dat je direct in de bestelprocedure beland kan beter.
Wat betreft de informatie over alle onderdelen van een hostingpakket, dat kunnen we natuurlijk gaan toevoegen, maar ik kan me niet voorstellen dat het mensen over de streep zal halen om over te gaan tot aankoop.
We zijn immers ook een budgethosting bedrijf, waar klanten vooral kijken naar de prijs en schijfruimte/dataverkeer om te vergelijken met andere budgethosters.
Ik kan me goed vinden in je feedback. Vooral het feit dat je direct in de bestelprocedure beland kan beter.
Wat betreft de informatie over alle onderdelen van een hostingpakket, dat kunnen we natuurlijk gaan toevoegen, maar ik kan me niet voorstellen dat het mensen over de streep zal halen om over te gaan tot aankoop.
We zijn immers ook een budgethosting bedrijf, waar klanten vooral kijken naar de prijs en schijfruimte/dataverkeer om te vergelijken met andere budgethosters.
webhostwinkel.nl - Betrouwbare hosting voor een betaalbare prijs.
Re: webhostwinkel optimalisatie.
4Jawel: je wilt voorkomen dat potentiële kopers de site verlaten doordat ze elders op zoek gaan naar een toelichting. Die toelichting breng je dus zelf. Laat zien dat je verstand van zaken hebt en wat elk onderdeel voor toegevoegde waarde biedt aan de klant. Bijvoorbeeld Internetten.nl van Ben Woldring blinkt daarin uit: je kunt als leek dankzij de aanvullende informatie toch gericht een abonnement vinden.webhostwinkel.nl schreef:Wat betreft de informatie over alle onderdelen van een hostingpakket, dat kunnen we natuurlijk gaan toevoegen, maar ik kan me niet voorstellen dat het mensen over de streep zal halen om over te gaan tot aankoop.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: webhostwinkel optimalisatie.
5Je hebt een pakket van 2,50 en van tien euro per maand. Beiden zijn zowel optimaal voor Magento als Wordpress? Dat lijkt me vreemd. Er zit aardig verschillen tussen de software. Verder ben ik het eens met Ward: 100 FTP accounts komt mij eerder vreemd over. Als ik dat nodig heb, bestel ik wel een dedicated server.
Je zult moeten kiezen tussen informeren, of de gemakkelijkste bestelfunctionaliteiten. Specialiseer de pakketten ook meer. Het is voor een leek niet duidelijk hoeveel data ze nodig hebben dus welk pakket ze nou moeten kopen.
Je zult moeten kiezen tussen informeren, of de gemakkelijkste bestelfunctionaliteiten. Specialiseer de pakketten ook meer. Het is voor een leek niet duidelijk hoeveel data ze nodig hebben dus welk pakket ze nou moeten kopen.
Nu op mijn weblogs:
Re: webhostwinkel optimalisatie.
6Als eerste helemaal niks aan het bestel proces doen. Niemand zit te wachten op meerdere klikken voor hetzelfde resultaat. Men zou hieraan een voorbeeld moeten nemen.
Vind de site duidelijk overzichtelijk en makkelijk.
Maar het volgende klopt niet.
Pakketten slaan werkelijk waar helemaal nergens op.
Als het echt allemaal zo goedkoop kan bied 1 pakket aan voor 5 euro in de maand
40 mysql databases terug naar 5 (uiterlijk)
100 mail accounts terug naar 20
40 GB naar 5GB
Mis belangrijke info bij contact, voornamelijk de contact gegevens.
Adres, tel, kvk
Doe tevens nooit zaken met een bedrijf die telefonisch niet bereikbaar is. Zeker niet als het gaat om hosten.
Vind de site duidelijk overzichtelijk en makkelijk.
Maar het volgende klopt niet.
Pakketten slaan werkelijk waar helemaal nergens op.
Als het echt allemaal zo goedkoop kan bied 1 pakket aan voor 5 euro in de maand
40 mysql databases terug naar 5 (uiterlijk)
100 mail accounts terug naar 20
40 GB naar 5GB
Mis belangrijke info bij contact, voornamelijk de contact gegevens.
Adres, tel, kvk
Doe tevens nooit zaken met een bedrijf die telefonisch niet bereikbaar is. Zeker niet als het gaat om hosten.
Re: webhostwinkel optimalisatie.
7Als jouw server daadwerkelijk met zulke hoge aantallen ftp accounts kan werken, zet dan gewoon "ongelimiteerd' of iets dergelijks neer en verwijs naar een fair use policy.
Re: webhostwinkel optimalisatie.
8Bedankt voor alle reacties tot dus ver.
Nu jullie het aangekaart hebben, zie ik ook dat 'opsommingen' van de verschillende pakketten inderdaad iets té zijn.
Klanten zullen natuurlijk veel vergelijken tussen hosting partijen en zien dat wij meer aanbieden voor minder geld.
Een klant zal waarschijnlijk eerder het gevoel hebben "dat is te mooi om waar te zijn" dan "hey, wat geven ze ons veel".
@Dirkjan: Ik neem aan dat je op de regel "Magento, Joomla & Wordpress" doelt? Dat is gewoon een opsomming van de CMS mogelijkheden die met een paar klikken geïnstalleerd kunnen worden. Kan niet zo snel vinden waar jij 'optimaal' vandaan haalt :p
@Vekto.nl: webhostwinkel is een dochteronderneming, dat geheel zelfstandig draait. We vermelden expres geen telefoonnummer, omdat we enkel ondersteuning geven via het ticketsysteem (waar we overigens erg snel mee zijn, vaak binnen het uur al reactie).
Als we ook nog eens telefonisch ondersteuning gaan geven, dan halen we de kosten er nooit uit. Denk aan mensen die met vragen komen als: "hoe werkt ftp?" en "mijn internet werkt niet, kunt u mij helpen?".
Andere hostingpartijen zullen zich absoluut herkennen in dit soort telefoontjes
Nu jullie het aangekaart hebben, zie ik ook dat 'opsommingen' van de verschillende pakketten inderdaad iets té zijn.
Klanten zullen natuurlijk veel vergelijken tussen hosting partijen en zien dat wij meer aanbieden voor minder geld.
Een klant zal waarschijnlijk eerder het gevoel hebben "dat is te mooi om waar te zijn" dan "hey, wat geven ze ons veel".
@Dirkjan: Ik neem aan dat je op de regel "Magento, Joomla & Wordpress" doelt? Dat is gewoon een opsomming van de CMS mogelijkheden die met een paar klikken geïnstalleerd kunnen worden. Kan niet zo snel vinden waar jij 'optimaal' vandaan haalt :p
@Vekto.nl: webhostwinkel is een dochteronderneming, dat geheel zelfstandig draait. We vermelden expres geen telefoonnummer, omdat we enkel ondersteuning geven via het ticketsysteem (waar we overigens erg snel mee zijn, vaak binnen het uur al reactie).
Als we ook nog eens telefonisch ondersteuning gaan geven, dan halen we de kosten er nooit uit. Denk aan mensen die met vragen komen als: "hoe werkt ftp?" en "mijn internet werkt niet, kunt u mij helpen?".
Andere hostingpartijen zullen zich absoluut herkennen in dit soort telefoontjes

webhostwinkel.nl - Betrouwbare hosting voor een betaalbare prijs.
Re: webhostwinkel optimalisatie.
9Inderdaad, het aanbod moet wel enigszins geloofwaardig blijven. Daar komt echter nog bij dat je ook niet gaat betalen voor iets dat je toch niet gebruikt.webhostwinkel.nl schreef:Een klant zal waarschijnlijk eerder het gevoel hebben "dat is te mooi om waar te zijn" dan "hey, wat geven ze ons veel".
Persoonlijk ben ik altijd erg voor hostingproviders waarbij je een eenmaal gekozen pakket via het online klantsysteem zelf kunt uitbreiden: schijfruimte uitbreiden, e-mailaccounts bijkopen, extra domeinnamen toevoegen, enzovoort zijn allemaal opties waarvoor je vaak wel wilt bijbetalen, zonder meteen over te stappen op een duurder pakket.