Iemand ervaring met McFactor

1
Hallo,

Wij hebben voornemens om achteraf betaling mogelijk te maken in onze webshop. Nu heb ik me al verdiept in Klarna en Afterpay, maar wil ook nog een derde mogelijkheid toetsen.

Zo ben ik op McFactor gekomen aangezien ik zelf wel eens een factuur van hun heb ontvangen.

Behalve hun website kan ik weinig vinden over ervaringen met McFactor. Ik ben dan ook zeer benieuwd wie hier mee werkt en hoe de ervaringen zijn.

Gr,

Fred
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Iemand ervaring met McFactor

5
Ik ben nog eens wezen zoeken, maar ik kom er inderdaad steeds meer tegen. De één is de ander weer niet en ik denk dat het onder aan de streep allemaal op dezelfde kosten uitkomt.

Ik zal eens bij alle partijen informatie opvragen en naast elkaar leggen.

Het zou prettig zijn als je eens een try out zou kunnen proberen en niet meteen aan een 2 jarige overeenkomst vast zit.

Gr,

Fred

6
Dat Sisow ziet er wel goed uit.

Waarom Sisow?
» Gecertificeerd CPSP

» iDEAL slechts € 0,45

» Geen abonnementskosten
» Geen opstartkosten

» Geen afname verplichting
» Gratis e-mail bevestiging

» 24x7 bereikbaar
» Custom made

Heb de kosten opgevraagd, dus we wachten af...

8
Niet naar McFactor, echt waardeloos. Klarna hebben wij goede ervaringen mee. McFactor heeft ons flink te grazen genomen door orders als identiteitsfraude te bestempelen zonder ons daarvan op de hoogte te stellen of er zelf iets mee te doen, ze willen deze orders niet uitbetalen. Wij zijn nu een juridische procedure gestart.

9
:!:

McFactor komt uit dezelfde doos als Directpay. De betalingstermijn van de debiteur is fataal zodat bij een eerste ingebrekestelling direct een buitengerechtelijke procedure word opgestart om via Webcasso incasso-kosten binnen te kunnen halen. Zij halen het rendement uit een niet betalende klant, zelfs als deze klant zelf word opgelicht en zich van geen kwaad bewust is op wat voor wijze dan ook en zonder hoor en wederhoor toe te passen. Direct daarna wordt de dagvaarding verstuurd. De rechtsgang wordt hierdoor onnodig bezwaard. Daar zit een webwinkel niet op te wachten.

11
misschien wat laat, maar wellicht toch nog handig
IK heb gisteren een niet op naam (dus enkel op adres) gestuurde aanmaning gehad van McFactor. Op hun briefpapier is geen kvk nummer te vinden, geen contact persoon, geen referentie en het logo iis een 72 dpi scan waarschijnlijk van hun site geplukt.
of ik binnen 5 dagen 59,95 zou willen overmaken want anders......
ik mag alleen per 0900 nummer reageren want website of andere contactmogelijkheden staan niet vermeld maar gelukkig gelukkig vindt google ze snel.
Mijn email werd niet echt op prijs gesteld en ik had moeten handelen zoals men dat normaliter doet....
pardon?....
het feit dat men mij niet bij naam kent, een ongerelateerde bestelling in rekening brengt op kinderlijk amateuristisch briefpapier zonder bedrijfsinformatie en ik hen daarvan op de hoogte breng is blijkbaar raar in hun ogen. en dan heb ik de gangbare procedure van rekening, herinnering en dan pas aanmaning nog niet eens ter sprake gebracht.

dus alleen verwijten, geen excuses en nog altijd niet duidelijk of ze de zaak nu uit handen gaan geven aan 'het incassobureau'...ik zie het met plezier tegemoet maar ik denk dat ik niet meer snel van ze ga horen.

kortom, ik vermoed dat de bovenstaande geruchten redelijk waar zijn