Omzetverlies door downtime Rabobank & iDeal 2 mei 2011

1
Ik weet het: Rabobank kan er niets aan doen. Ze geven aan een DDOS-aanval te ervaren (en dat geloven we dan direct) maar voor webwinkeliers is de schade vanwege de downtime bij Rabobank en daarmee een groot gedeelte van iDeal waarschijnlijk wel minimaal zo groot als voor de Rabobank zelf.

Maandag is normaal gesproken al de dag met de meeste omzet van de week, en natuurlijk op 2 mei enkele dagen voor moederdag hadden veel webwinkels vandaag waarschijnlijk op een aardige omzet gehoopt. Vraag aan jullie: Merk je in de omzet van vandaag wat van de downtime bij de Rabobank en iDeal? Of betalen consumenten anders / later / meestal via andere banken?

Re: Omzetverlies door downtime Rabobank & iDeal 2 mei 2011

4
Blijkbaar is de Rabobank er weer? Ik kreeg vanavond ineens een paar bestellingen binnen terwijl het de rest van de dag juist rustig was.

Het nieuws van de storing is breed uitgemeten in de internetmedia dus de meeste klanten waren er ongetwijfeld van op de hoogte. Maar dit toont toch eigenlijk maar weer aan dat je alternatieve betaalwijzes moet aanbieden, zoals acceptgiro, Paypal en creditcard betaling? Ik denk dat er altijd wel klanten zijn die dan de bestelling op een andere manier gaan afrekenen.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Omzetverlies door downtime Rabobank & iDeal 2 mei 2011

7
ABN had ook een ongeplande downtime van iDeal, maar die sneeuwde een beetje onder door de DDoS verhalen van de Rabo.

Omdat iDeal werkt via de bank van de klant, ben je altijd afhankelijk van die bank. Is een risico wat je loopt maar er is verder weinig aan te doen als webwinkelier. Het is niet dat je een storing in iDeal kan voorkomen of omzeilen. Je kan hoogstens klagen bij de bank maar die zal daar niet van omval.. euh.. wakker liggen.