Geen Ideal vanwege BKR registratie

1
Hallo allemaal,

ik heb een klein probleempje ondervonden bij het opzetten van mijn webshop waarvan ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb begrepen dat ik meerdere betalingsmogelijkheden moet aanbieden vanwege wetgeving. Ik heb daarvoor inmiddels Paypal en vooruitbetaling op factuurbasis. Daar wilde ik Ideal nog bijzetten en zodoende heb ik contact opgenomen met de Rabobank in mijn woonplaats. De aanvraagprocedure voor zo'n contract heb ik in gang gezet. Gisteren werd ik echter gebeld door de bank dat vanwege mijn BKR registratie ik geen contract kan afsluiten voor Ideal.

Die registratie dateert nog van een schuldregeling wat nu 3 jaar geleden volledig is afgerond. Ik sta zodoende nu nog 2 jaar geregistreerd maar het gaat allemaal goed qua financiele huishouding. Toen ik in 2008 mijn bedrijf begon, kon ik ook een zakelijke rekening krijgen bij de Rabobank. Weliswaar via tussenkomst van mijn accountant maar toch... dat was dus kennelijk geen belemmering toen.

Zodoende begrijp ik niet waarom de Rabobank hier niet mee akkoord gaat. Immers: zij verdienen toch aan mijn webshop transacties? Het kost ze geen geld en lopen ook geen risico omdat ik niet rood kan staan en zij ook nog eens kosten in rekening brengen voor mijn zakelijke rekening. Kortom: zij vangen alleen maar i.p.v. dat het ze geld zou kunnen kosten.

Maar nu zit ik dus wel te kijken hiermee. Nu is mijn vraag of ik toch Ideal kan aanvragen bij bijvoorbeeld Multisafepay of Mollie? Of zit ik hoe dan ook toch aan zo'n contractaanvraag vast bij de bank?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Vriendelijke groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: Geen Ideal vanwege BKR registratie

2
Je kan iDEAL aanvragen via een PSP inderdaad.

Kijk eerst even welke PSP jouw software ondersteunt.

Even een rijtje:

Sisow.nl
Cardgate.com
Multisafepay.nl
Mollie.nl
Buckaroo.nl
Ogone.nl
Targetpay.nl
Icepay.nl
Pay.nl

dat zijn ze even die ik uit mijn hoofd ken... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.