www.sjiekeboel.nl eerlijke kinderwinkel >feedback

1
Beste mensen,

Enige tijd geleden zijn we deze webwinkel begonnen zonder hier ervaring mee te hebben.
Via mijnwinkel hebben we de site gemaakt tot wat het nu is.

De linkjes beginnen te komen, maar worden nog niet allemaal gevonden door google(pas vanaf de volgende crawl???). Laatste crawl is volgens mij 30 april.

Maar tevreden zijn we nog niet de verkopen beginnen binnen te druppelen maar zijn nog niet constant. We zijn iedere dag bezig om de website te verbeteren, maar nu toch maar eens de vraag wat jullie er van vinden.

Wat mij opvalt is dat er op de rechterkant van de pagina bijna niet op de logo's word geklikt. Achter deze logo's zitten informatiepagina's en bijbehorende producten, waarom klikt niemand daar op???

http://www.sjiekeboel.nl

Alle tips zijn welkom.
Groet,
Marco

Re: www.sjiekeboel.nl eerlijke kinderwinkel >feedback

2
Even gekeken, paar dingen vallen al op:

- Startpagina is saai. Alleen tekst doet het niet voor mij, waarom geen producten?
Wel goed dat je meld dat er geen kinderarbeid e.d. aan te pas komt. :lol:
- Tekst in header is niet duidelijk leesbaar.
- Veel stappen nodig om te bestellen. Maak het makkelijker en korter. Gemak dient de mens.
Ook alle stappen waren niet goed zichtbaar bij mij. De tekst viel half weg.
- Je geeft aan niet verantwoordelijk te zijn voor het zoekraken van de poststukken. Helaas.... dat ben je wel.

Je vraagt nog waarom mensen niet op de logo's klikken aan de rechtkant.
Misschien is het niet duidelijk genoeg dat je erop kan klikken. Suggestie: Plaats daar producten met foto als voorbeeld van het merk en dat je dan kan doorklikken naar alle producten van hetzelfde merk.

Hopelijk kan je er wat mee.

3
sjiekeboel schreef:De linkjes beginnen te komen, maar worden nog niet allemaal gevonden door google(pas vanaf de volgende crawl???). Laatste crawl is volgens mij 30 april.
Googlebot indexeert meestal om de zoveel dagen enkele webpagina’s, zelden of nooit in één ruk een complete site.
sjiekeboel schreef:Wat mij opvalt is dat er op de rechterkant van de pagina bijna niet op de logo's word geklikt. Achter deze logo's zitten informatiepagina's en bijbehorende producten, waarom klikt niemand daar op???
Kan aan mij liggen (gekleurde observatie), maar ik zie daarvoor drie redenen: (a) het zijn onbekende merken, (b) het is zelden duidelijk wat voor soort producten er achter die merken schuilgaat en (c) de breedte/hoogte-verhouding van de logo's is misvormd. Doordat je, achteloos en bijna respectloos, maar wat "buttons" lijkt te hebben geplakt, worden die een verwaarloosbare bijzaak en wordt er dus zelden op geklikt.
StoreCore.io

4
Naam is sjiek, shop niet en stelt op dat punt teleur aan mijn verwachting.

eerlijke lifestyle
Wat heb ik als klant met jouw lifestyle te maken? Zo bedoel je het niet maar zo leest het wel het makkelijkste :lol:

Doordat de fysieke winkel veel aandacht van ons vergt
Ik voel me direct een derderangs klant.

Ik vind het lichtgroen in je logo afschuwelijk, te neon achtig.

De links aan de rechterkant worden niet als verhaal gepresenteerd maar als ik er op klik krijg ik een heel verhaal voor mijn neus. Ik wil het product zien en het verhaal interesseert me eerlijk gezegd gewoon geheel niet. Ik zie giraf, ik wil giraf ik klik op giraf en ik krijg... niks waar ik wat aan heb.

Vervolgens dus links naar de giraf geklikt. Kom ik bij het product en staat er een foto met veel tekst erop over ditjes en datjes van het girafje, leuk maar onleesbaar want het is niet groter te zien.

Kort door de bocht geeft de shop mij heel veel teleurstellingen achter elkaar en voel ik mij ook nog derderangs klant. Nee bedankt ik zoek wel verder.

Nog een puntje van de productbeschrijving bij Sophie
Sophie is gemaakt van natuurlijke rubber en verf en is daarom volledig veilig.
Nu kom ik zelf uit de verf industrie, en de veel kleurstoffen zijn van zichzelf ook al natuurlijke producten. Dat wil niet zeggen dat het heel veilig is. Bij het product op de foto staat het magische woordje 'eetbaar', dit gebruik je echter niet.

Op je site adverteer je met Cleanbits, waarom? Je shop loopt via mijnwinkel.nl en die zijn niet aangesloten bij Cleanbits zover ik weet. Ook kent Cleanbits jouw site niet als CO2 neutraal.

De algemene voorwaarden bevat diverse fouten/verboden en ik mag hopen dat je dit weet en aanpast.

In mijn ogen als je de shop een succes wil maken maak er dan ook tijd voor. Het begin is er wel, alleen de invulling gaat nog niet geheel goed en de puntjes op de i zijn er nog zeker niet.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
thanx zover al voor de feedback.
Ik heb al het eea aangepast nl.
Ik heb op de homepage een aantal producten toegevoegd om de pagina iets interactiever te maken.
Ook heb ik aan de rechterkant de logo's vervangen door een productfoto waarna er toch al een aantal keren op geklikt is, maar nog altijd niet veel.

Ik heb die pagina's achter de linkjes rechts o.a. gemaakt voor google, er staat nl veel informatie over de bepaalde merken. Ik had het idee daar goed aan gedaan te hebben ;-)
Maar is het misschien een beter idee om die ergens anders te zetten?
Dan kan ik aan de rechter kant misschien naar de productpagina's gaan van de merken en eventueel de tekst daar nog onder zetten.

Ook heb ik linksboven een revieuw venstertje gezet en vervolgens naar de laatste bestellers een mail gestuurd met de vragenlijst. De eerste hebben al gereageerd, volgens mij helpt dat ook wel. Vooral als het aantal reviews stijgt.

Mijn site is trouwens gehost via yourhosting en die is wel weer groen gehost. Maar het lukt mij nog niet om er een linkje achter te hangen waarbij ze direct op die pagina komen om dat te zien.

Ook het verhaal over de drukte van de fysieke winkel heb ik weg gehaald.
Het aantal producten neemt toch steeds toe. Momenteel zitten we al boven de 200 dus dat begint al een beetje te lopen.

En misschien moet ik maar eens een weekje vakantie opnemen om de site op de rails te krijgen.
Het gaat wel de goede kant op volgens mij, iedere week stijgt het aantal bezoekers met ongeveer 20% en de conversie is over de afgelopen weken al bijna 3%.

Blijf vooral feedback geven zodat ik de site kan blijven verbeteren.
mvg
Marco

6
Mij valt op dat er veel dingen niet passen of onduidelijk zijn op je website.

-Menu staat door header heen = niet meer goed leesbaar
-kiyoh widged is afgesneden en daarom niet meer herkenbaar
-oranje TNT "gratis verzenden" is blokkerig dus waarschijnlijk verkeerd geresized (of slechte kwaliteit)

Verder zeggen de plaatjes aan de rechter kant vrij weinig. Maak er beter banners van of iets dergelijks met wat tekst of eventueel prijzen. Het lijkt nu meer voor de sier tot je erachter komt dat het klikbaar is.

Verder wel oke, netjes en strak. Ik ben bekend met Mijnwinkel.nl en dat is om te starten wel een leuke software.

Kijk ook nog even naar de algemene voorwaarden. Klopt nog niet helemaal. Vooral onderstaand stukje staan wat dingen in die niet kloppen:
1. Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd nadat Sjieke Boel hiervan binnen drie (3) dagen na de leveringsdatum op de hoogte is gesteld.

2. U kunt uitsluitend artikelen retourneren die gekocht zijn bij Sjieke Boel.

3. Het artikel dient onbeschadigd, ongedragen, met aanhechtkaartje en in de originele verpakking teruggestuurd te worden.

4. De retourbon dient volledig ingevuld mee teruggezonden te worden.

5. De kosten en verzendrisico’s van het retour zenden zijn voor rekening van u als klant.

6. Bij retourneren (ontbinden van 1 of meer artikelen) zal het retour ontvangen bedrag (excl. Verzendkosten) binnen 10 dagen aan u worden overgemaakt.

7
rudyhoff schreef:Kijk ook nog even naar de algemene voorwaarden. Klopt nog niet helemaal. Vooral onderstaand stukje staan wat dingen in die niet kloppen:
1. Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd nadat Sjieke Boel hiervan binnen drie (3) dagen na de leveringsdatum op de hoogte is gesteld.

2. U kunt uitsluitend artikelen retourneren die gekocht zijn bij Sjieke Boel.

3. Het artikel dient onbeschadigd, ongedragen, met aanhechtkaartje en in de originele verpakking teruggestuurd te worden.

4. De retourbon dient volledig ingevuld mee teruggezonden te worden.

5. De kosten en verzendrisico’s van het retour zenden zijn voor rekening van u als klant.

6. Bij retourneren (ontbinden van 1 of meer artikelen) zal het retour ontvangen bedrag (excl. Verzendkosten) binnen 10 dagen aan u worden overgemaakt.
Komt nog bij dat retourneren binnen de zichttermijn van 7 werkdagen mag zonder opgave van reden. De verplichting "De retourbon dient volledig ingevuld mee teruggezonden te worden" kan voor de koper daarom onredelijk bezwarend en vernietigbaar zijn.
StoreCore.io