De boekhouder wat lever jij aan

1
Welke stukken lever jij aan de boekhouder? Wat lever je nou eigenlijk aan en wat bewaar je voor de belastings dients van een webwinkel?
Boekhouden is het misn leuke natuurlijk :roll: maar ja moet wel goed gebeuren
ik heb er geen ervaring mee dus vraag een de gevorderde webwinkelier hoe en wat te doen?

-alle facturen van inkoop?(btw bonnen)
-(zakelijke)reiskosten in excel
-bankafschriften
-voorraad status
-kwartaal aangifte, opgave uitkomst
-alle facturen van de verkoop?

Vergeet ik dingen?

Re: De boekhouder wat lever jij aan

2
moncherry schreef:-alle facturen van inkoop?(btw bonnen)
Niet alleen van de inkoop, maar ook van alle vaste en semi-variabele kosten. Denk aan domeinnaamregistratie, hostingabonnement, jaarlijkse bijdragen KvK en HBD, enzovoort.

Daarnaast zijn sommige privé-uitgaven met een zakelijk karakter aftrekbaar als bedrijfskosten. Dat geldt bijvoorbeeld voor een zakenlunch. Een boekhouder is geen accountant, maar kan je daarin wel wegwijs maken.

Liever dus te veel dan te weinig aanleveren.
StoreCore.io

3
Ja de bonnen/facturen van overige lasten/uitgave heb ik er ook allemaal bij zitten.
Ik heb alles per kwartaal in mapjes gedaan.

Maar bewaren jullie ook een factuur van de verkoop voor jezelf(je print er dus twee uit 1 voor klant en 1 voorjezelf?) Ik deed dat namelijk niet..

4
moncherry schreef:Maar bewaren jullie ook een factuur van de verkoop voor jezelf(je print er dus twee uit 1 voor klant en 1 voorjezelf?) Ik deed dat namelijk niet..
Een voor de klant, en een voor eventuele controle van de Belastingdienst. Dat mag tegenwoordig ook digitaal. Heb je helemaal geen kopie meer van die factuur? Hoe maak je dan herinneringen? Je wilt toch terug kunnen kijken wat er precies opstond?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie