Veel printen in 1 keer

1
Binnenkort behalen we de 500 facturen grens. (jeej!)
We hebben alles digitaal.

Nu wil ik alles gewoon voor de zekerheid ook uitgeprint hebben, geeft een beter gevoel.

Nu ben ik benieuwd of daar ook goedkopere oplossing voor zijn.

Met de eigen printer, dus eigen inkt, eigen a4tjes?
Of zijn er ook bedrijven die print mogelijkheden aanbieden?
Denk aan op disk of even zippen, en zo laten uitprinten?

Ben benieuwd of iemand zoiets weet :)

Re: Veel printen in 1 keer

2
Als je zekerheid wilt hebben kan je de facturen ook op dvdtjes branden(eventueel dubbel). Printen lijkt leuk totdat je tientallen ordners vol hebt waar je eigenlijk geen plek voor hebt. Digitaal opslaan mag en zou ik je dan ook wel aanraden.

Wij hebben alles digitaal staan op disk (+ backup) en daarnaast worden alle facturen dagelijks automatisch ingelezen door het boekhoudprogramma die ze ook weer online opslaat. Drie dubbel veilig dus en geen last van bergen en bergen papier op zolder.

Wil je echt heel graag printen dan raad ik je aan een laser printer aan te schaffen. Dat is volgens mij de meest betaalbare oplossing voor zwartwit printjes.

4
Grappig dit vroeg ik me dus gisteren af(vandaar mijn andere topic over de boekhouding)
Ik vroeg me dus al af of iedereen de factuur dus ook voor zich zelf uit print..
Ik was al bezig vanaf jan 2011 uit te printen een heel gedoe en kost een vermogen.

Nou kan ik volgens mij bij logivert de factuur niet appart opslaan, dat moet ik even gaan uitzoeken..maar digitaal opslaan is natuurlijk wel makkelijker..
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Tip; Als je opslaat op een hardeschijf, zorg er dan voor dat de facturen niet zo groot zijn in bestandsformaat. Onze .pdf facturen zijn momenteel 1.5mb per stuk. We moesten laatst extra hardeschijven inpluggen om de facturen op te kunnen slaan..

6
Ik print ook alle facturen dubbel en gewoon op een zwart-wit laserprinter. Na een tip van 123inkt heb ik op printer.com heel makkelijk de voor mij best geschikte printer kunnen vinden. Voorheen gebruikte ik namelijk nog een kleurenprinter en dat duurde echt een eeuwigheid.

Het is wel wat meer administratie (map per maand) maar dit is voor mij nog steeds sneller dan alles nogmaals in pdf te printen. Omzet gaat echter gewoon in csv naar de boekhouder, die kan het dan zelf gewoon inlezen.

Edit: wow Wouter, groot. Mijn facturen in PDF zijn max 60kb...

7
Hier tussen de 45 en 62kb.. ook niet groot dus, maar gebruiken ook niet/nauwelijks afbeeldingen erin.

Los van het feit dat digitaal opslaan ruimte bespaart, zijn er wel bedrijven die massa printen voor je regelen?

9
Wouter Hol schreef:Onze .pdf facturen zijn momenteel 1.5mb per stuk. We moesten laatst extra hardeschijven inpluggen om de facturen op te kunnen slaan..
Mail je die facturen ook? Dan zou ik eens naar de PDF-structuur kijken. Het klinkt bijna alsof het complete 'beeld' in de PDF is opgeslagen als bitmap, want 1,5 MB is inderdaad wat je zo ongeveer nodig hebt voor een hoge-resolutie bitmap op A4-formaat. Voor een fatsoenlijke factuur met logo's is ergens tussen 50 en 100 kB echt wel ruim voldoende.
web_starter schreef:Los van het feit dat digitaal opslaan ruimte bespaart, zijn er wel bedrijven die massa printen voor je regelen?
Ja, die zijn er zeker. In reclamedrukwerk zetten drukkerijen steeds vaker printers in, zodat ze bijvoorbeeld variabele data kunnen uitdraaien. "Geachte mevrouw Jansen, maak nu kans op de hoofdprijs in onze loterij" en zo...

Voor die 500 pagina's, slechts één pak A4-papier, loont het echter de moeite niet. Dan kun je beter even met USB-stick of cd'tje naar een plaatselijke kopieer- en printwinkel gaan. Staples Office Centre heeft bijvoorbeeld een 'Copy & Print Centre'.
StoreCore.io