Hoe doen jullie dat?
Als je iets goedkoop kan leveren, maar de verzendkosten (6,95) daardoor buiten verhouding zijn?
Re: Goedkoop,maar duur door verzendkosten
2Zijn diverse opties;
- Het product niet verkopen
- Het product wel verkopen. Wellicht wil de klant de verzendkosten wel betalen?
- Verzendkosten verlagen, al dan niet door verlies te maken op de kleine orders.
- Het product niet verkopen
- Het product wel verkopen. Wellicht wil de klant de verzendkosten wel betalen?
- Verzendkosten verlagen, al dan niet door verlies te maken op de kleine orders.
3Bedankt. Klinkt als je het zo zegt inderdaad vrij logisch.
Weet niet wat ik nog meer verwacht had.
Maar optie 1 valt weg.
2. Is een mogelijkheid. Is even proberen. Optie 3 kan eventuele ook. Maar hangt van de gemiddelde order grote af.
Weet niet wat ik nog meer verwacht had.
Maar optie 1 valt weg.
2. Is een mogelijkheid. Is even proberen. Optie 3 kan eventuele ook. Maar hangt van de gemiddelde order grote af.
4Is het dermate groot dat altijd pakketpost moet zijn?
vergeet namelijk ook niet je verpakkingskosten te rekenen, en nee herpakken in leverancier dozen is een nogo
vergeet namelijk ook niet je verpakkingskosten te rekenen, en nee herpakken in leverancier dozen is een nogo

- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5herpakken in leveranciersdozen een no go? waarom? in verschillende branches is dit heel normaal.
Maar om even op TS terug te komen... In mijn eerste shop verkopen ze velletjes schuurpapier van 0.85 euro... jawel met 6.75 verzendkosten.... en er gaat geen dag voorbij of dit word bestelt.
Stel je voor dat je bijvoorbeeld ergens op het platteland woont en je moet met de auto naar de 'grote' stad om die velletjes op te halen. Ben je aan benzine en parkeergeld al meer kwijt.
Maar om even op TS terug te komen... In mijn eerste shop verkopen ze velletjes schuurpapier van 0.85 euro... jawel met 6.75 verzendkosten.... en er gaat geen dag voorbij of dit word bestelt.
Stel je voor dat je bijvoorbeeld ergens op het platteland woont en je moet met de auto naar de 'grote' stad om die velletjes op te halen. Ben je aan benzine en parkeergeld al meer kwijt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
7Offtopic:
Het is niet dat elk woord wat je op dit forum typt direct bovenaan Google komt, hoor. Of waarom zet je er sterretjes tussen?
Het is niet dat elk woord wat je op dit forum typt direct bovenaan Google komt, hoor. Of waarom zet je er sterretjes tussen?
8Haha, ja dat was wel de reden inderdaad.
Maar is misschien wel beetje overdreven inderdaad.
Bij deze dan; Stuiterballen
Maar is misschien wel beetje overdreven inderdaad.
Bij deze dan; Stuiterballen
9Even los van de jokertekens uit het DOS-tijdperk... Waarom ga je niet gewoon eens een paar maanden proefdraaien met verschillende combinaties van prijzen en verzendkosten?Wouterjan schreef:Ja, maar of zoiets voor stui*ter*ba*llen ook geldt?
Ik heb zelf ruim een jaar geëxperimenteerd met verzendkosten op vier niveaus:
- € 1,95
- € 2,95
- € 4,95
- € 6,75
Tweede conclusie is dat het eigenlijk nauwelijks uitmaakt of je nu € 1,95 of € 2,95 vraagt: beide worden door kopers als "goedkoop" ervaren. Voorlopig staan de verzendkosten bij ons daarom weer op € 2,95.
Experimenteer en leer: gooi eens wat (stuiter)ballen op en kijk waar ze landen

10Bedankt voor je antwoord! Dat was even héél nuttig!!
Ik ga dat zeker doen! Even proberen wat beste werkt. Bedankt!
Ik ga dat zeker doen! Even proberen wat beste werkt. Bedankt!
11Probeer je klant over te halen om meer te bestellen. Door relevante artikelen aan te bieden zogenaamde upsells.
Wij verzenden pas boven de 50 euro gratis, bij alles daaronder delen we de verzendkosten en vragen we 2,95 als bijdrage in de verzend en verpakkingskosten.
We merken dus dat als een klant iets koopt en de bestelwaarde blijft rond de € 45,- hangen dat men er toch iets kleins bij koopt om maar boven de € 50,- uit te komen.
Wij verzenden pas boven de 50 euro gratis, bij alles daaronder delen we de verzendkosten en vragen we 2,95 als bijdrage in de verzend en verpakkingskosten.
We merken dus dat als een klant iets koopt en de bestelwaarde blijft rond de € 45,- hangen dat men er toch iets kleins bij koopt om maar boven de € 50,- uit te komen.
12op onze website kan je de verzendkosten vergelijken:
Op deze site van ons vindt je de goedkoopste verzender
Groeten,
Jelle
Op deze site van ons vindt je de goedkoopste verzender
Groeten,
Jelle
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 26 juli 2011, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast zodat duidelijk is dat de site van jou zelf is.
Reden: Aangepast zodat duidelijk is dat de site van jou zelf is.
13Gewoon gebruik maken van guldenpostzegels. Deze mag je nog steeds gebruiken en kun je flink besparen.
14DHL kwam er bij mij niet uit met de zoek actie!snelle bezorger schreef:op de volgende website kan je de verzendkosten vergelijken:
deze website vindt de goedkoopste verzender
Groeten,
Jelle