[www.jugador.nl] Ben een starter, feedback please

1
Hoi allemaal,

Zal mezelf ff lichtelijk inleiden.

Zodra ik iets in me hoofd heb, dan wil ik het ook.... Dat is met dingen kopen maar ook met dingen willen doen.
Zo ook dus een webshop. (iets wat kwam doordat ik de tekenfilm rapuzel voorbij zag komen en daarin werdt gezegd..iets in de trant van: laat dromen uitkomen)
Eigenlijk wil ik een eigen "stenen" winkel starten, maar dat kan nu nog even niet!

Daarom ben ik een webwinkel begonnen in de branche die het dichtsbij me ligt.
Het is wel een branche waar ze als paddestoelen de grond uit schieten.
Al hoop ik klanten te houden en krijgen dmv me spaaractie.

Nu heb ik wel al een groep mensen als klanten, omdat ik deze ken uit me kennissenkring van het online-gamen.

Ik ben dus een online gameshop begonnen en hoopte op wat feedback omtrent me webshop.

Het gaat om http://www.jugador.nl

In eerste instantie had ik een andere naam, maar omdat dit een naam was die teveel op andere namen leek heb ik deze gewijzigd. (met wat tips van Maurice van dit forum)

Hoe ben ik op de naam jugador gekomen?
Ik ben een beetje gaan zoeken in de italiaanse/spaase en portugeese taal naar woorden uit de gamewereld.
Uitenidenlijk kwam ik uit op jugador wat is afgeleid uit het portugees is en Gamer betekend.
http://www.jugador.nl

Re: [www.jugador.nl] Ben een starter, feedback please

2
Wat kleine dingetjes:

Op je homepage staat:
U KUNT BIJ ONS MAKKELIJK EN VEILIG ONLINE BESTELLEN
24 UUR PER DAG, 7 DAGEN PER WEEK
Dat is op zich logisch voor een webwinkel. Bedenk of je dat wel wilt laten staan en zet het in elk geval in normale letters, niet in hoofdletters.

Ook mis ik een adres en telefoonnummer. Zonder die gegevens zullen veel mensen afhaken, omdat ze niet weten wat voor iets er achter de shop zit.

Als je een artikel bekijkt dan zit de bestelknop onder de vouwlijn. Best plaats je de bestelknop boven de vouwlijn en maak je hem lekker opvallend. Je wilt tenslotte dat men daar klikt.

Ook bied je je klant de optie tot verzekerd verzenden. Dat is leuk, maar bedenk wel dat jij wettelijk altijd verantwoordelijk bent voor de verzending. Stel dat iemand een spel koopt en niet kiest voor verzekerd verzenden en de zending komt niet aan bij de klant, dan is het jouw taak om te zorgen dat de zending alsnog aan komt bij de klant. Des noods door een nieuw spel toe te zenden. Je mag nooit zeggen "had u maar voor verzekerd moeten kiezen".

3
Zoals je zegt zit je in een moeilijke markt. Maar gezien de prijzen reken je jezelf uit de markt, bij de nieuwere spellen zag ik al snel in een paar minuten dat je 6 tot 14 euro boven de prijs van bewezen shops zit.

Dit lijkt me dus een lastige onderneming te worden. Je zal dus op ALLE fronten beter moeten zijn, gamers zijn over t algemeen ook wel prijs jagers. Dus puntjes op de i, anders maak je geen enkele kans om goed te overleven.

4
Wouter Hol schreef:Wat kleine dingetjes:

Op je homepage staat:
U KUNT BIJ ONS MAKKELIJK EN VEILIG ONLINE BESTELLEN
24 UUR PER DAG, 7 DAGEN PER WEEK
Dat is op zich logisch voor een webwinkel. Bedenk of je dat wel wilt laten staan en zet het in elk geval in normale letters, niet in hoofdletters.

Ook mis ik een adres en telefoonnummer. Zonder die gegevens zullen veel mensen afhaken, omdat ze niet weten wat voor iets er achter de shop zit.

Als je een artikel bekijkt dan zit de bestelknop onder de vouwlijn. Best plaats je de bestelknop boven de vouwlijn en maak je hem lekker opvallend. Je wilt tenslotte dat men daar klikt.

Ook bied je je klant de optie tot verzekerd verzenden. Dat is leuk, maar bedenk wel dat jij wettelijk altijd verantwoordelijk bent voor de verzending. Stel dat iemand een spel koopt en niet kiest voor verzekerd verzenden en de zending komt niet aan bij de klant, dan is het jouw taak om te zorgen dat de zending alsnog aan komt bij de klant. Des noods door een nieuw spel toe te zenden. Je mag nooit zeggen "had u maar voor verzekerd moeten kiezen".

Thanxs voor je comments

- De tekst haal ik weg...zat daar ook over te twijfelen.

-Adres en telefoonnummer had ik eerst wel staan, maar zat een beetje met het feit dat ik het eerst naast me full-time baan doe.
En ik niet in de positie ben om me telefoon op te nemen tijdens me werk. (maar de kans is wel groot dat mensen dan gaan bellen. (apart telefoonnummer zou misschien wel een oplossing zijn)

- Bestel knop ben ik helemaal mee eens, alleen kan ik bij biedmeer even niet vinden waar ik dit omhoog kan schuiven :(

-Verzekerd verzenden zal dan dus eigenlijk nutteloos zijn om te plaatsen?
Of zou ik dat alleen bij hele dure dingen plaatsen zoals de hardware (console)
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Meesleepbeest schreef:Zoals je zegt zit je in een moeilijke markt. Maar gezien de prijzen reken je jezelf uit de markt, bij de nieuwere spellen zag ik al snel in een paar minuten dat je 6 tot 14 euro boven de prijs van bewezen shops zit.

Dit lijkt me dus een lastige onderneming te worden. Je zal dus op ALLE fronten beter moeten zijn, gamers zijn over t algemeen ook wel prijs jagers. Dus puntjes op de i, anders maak je geen enkele kans om goed te overleven.
Voor mij zijn de bewezen shops bart Smit, Dimensinplus, gamemania en next-level.
Maar daar zit ik met grotendeels van mij games niet boven qua prijs, naar mijn weten.
Daar probeer ik zo en zo 5 euro onder hun prijs te zitten. Al is dat met sommige games gewoon niet haalbaar.
En daarbij kan men sparen voor korting tot 25%

6
MikedeG schreef: -Adres en telefoonnummer had ik eerst wel staan, maar zat een beetje met het feit dat ik het eerst naast me full-time baan doe.
En ik niet in de positie ben om me telefoon op te nemen tijdens me werk. (maar de kans is wel groot dat mensen dan gaan bellen. (apart telefoonnummer zou misschien wel een oplossing zijn)

-Verzekerd verzenden zal dan dus eigenlijk nutteloos zijn om te plaatsen?
Of zou ik dat alleen bij hele dure dingen plaatsen zoals de hardware (console)
Je bedrijf zal toch op een adres ingeschreven staan. Dat adres kan je er best bij zetten. Als je er bij zet dat je bij je vestigingsadres geen voorraad heb liggen en/of dat men niet zomaar langs kan komen om te shoppen, dan zou dat voldoende moeten zijn. Telefoonnummer kan een aparte 06 zijn of een callcenter, of je kan er voor kiezen om niet telefonisch bereikbaar te zijn.

De optie "verzekerd verzenden" is voor jou aardig; stel dat iemand dat kiest dan heb je simpelweg meer omzet. Het veranderd alleen niets aan de situatie over waar de verantwoordelijkheid ligt over een zending die mis gaat.

Voor prijzen, vergelijk het met de T.net pricewatch en met name met CDwow.nl, dat is volgens mij al een paar jaar een van de goedkopere sites.

7
Als je al krap of geeneens onder de hoogste prijs kan zitten heb je niet voldoende marge lijkt mij... Veel shops zitten dus met hun verkoopprijs ver onder jouw inkoopsprijs??

Als je veel van jouw prijzen op gaat zoeken, Tweakers is idd daar heel handig voor, dan heb je toch wel een probleem. En je prijs vergelijken met een offline winkel is te hoog gegrepen in dit markt segment.

8
Je noemt, heel goed, aanbiedingen op de homepage, maar bijvoorbeeld bij PlayStation 3 is geen enkele aanbieding direct leverbaar. Hier zou ik meer een mix maken van voorverkoop plus games die je direct kunt leveren.

Let verder op de spelling van namen: het is niet "Playstation" maar PlayStation met twee hoofdletters en niet "Xbox360" maar Xbox 360 als twee woorden.
StoreCore.io

9
Meesleepbeest schreef:Als je al krap of geeneens onder de hoogste prijs kan zitten heb je niet voldoende marge lijkt mij... Veel shops zitten dus met hun verkoopprijs ver onder jouw inkoopsprijs??

Als je veel van jouw prijzen op gaat zoeken, Tweakers is idd daar heel handig voor, dan heb je toch wel een probleem. En je prijs vergelijken met een offline winkel is te hoog gegrepen in dit markt segment.

Ik snap jullie ding wel wel, maar de prijzen zijn gewoon maximaal haalbaar.
Sommige games kan ik ook niet snappen dat er marge op gehaald uberhaupt kan worden.
Resistance 3 bijvoorbeeld is inkoopprijs zelfs 60,-, daar valt bijna geen marge op te halen.
Sommige shops zullen games uit het buitenland halen, denk ik zo... Maar zullen geen directe levertijden hebben.
Dus met me prijzen kan ik gewoon verder niets doen..
Dit is iets wat ik wil aankijken en bekijken of ik klanten weet te trekken dmv mijn gamerpoints en te behouden.
Ward schreef:Je noemt, heel goed, aanbiedingen op de homepage, maar bijvoorbeeld bij PlayStation 3 is geen enkele aanbieding direct leverbaar. Hier zou ik meer een mix maken van voorverkoop plus games die je direct kunt leveren.

Let verder op de spelling van namen: het is niet "Playstation" maar PlayStation met twee hoofdletters en niet "Xbox360" maar Xbox 360 als twee woorden.

Wat betreft de aanbiedingen heb je gelijk, maar ben eigenlijk ook nog bezig met shop verder in te richten.
Heb me nu vooral eerst gericht eigenlijk op de games die alleen nog te pre-orderen zijn.
Dit omdat ik nog wacht op Ideal van me zakelijke rekening.
Maar ik zie je punt, dit gaat in de komende weken bijgevuld worden. Net als alle andere console's e.d.

Betreft spelling...thanxs....ga ik direct aanpassen.

@ iedereen...nomgaals ik snap de marges maar deze zijn nu even niet anders.
Ik heb in totaal nu 4 leveranciers in NL, maar heb er nog geneen weten te vinden waar de marges zo ruim zijn dat ik ver kan zakken met prijs.
Ja, als ik ze uit ander land, bijv. thailand haal, maar dan kom je aanzetten bij mensen met buitenlandse teksten op de hoesjes e.d.
Of de game is NTCS (wat wel afspeeld op de console, mits juiste tv.)
Maar dat moet niet de bedoeling zijn denk ik :wink:

10
De gamewereld is centenwerk, opboksen tegen bart smit etc lukt niet. Deze verkopen zelfs onder de prijs om koppelverkoop mogelijk te maken. Met pre orders met 3 euro winst te verkopen en daarbij x andere games te verkopen met 8/10 euro behalen ze hun quota einde van het jaar.

Er is wel degelijk een goede markt in de gamewereld maar die vind je niet bij de preorders.

mbt je website, ik vind hem erg kolosaal en bij elkaar geplakt overkomen (header/bovenzijde)
Probeer dat eens wat minder hoog te maken en kwa design dat het bij elkaar hoort.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

13
bem007 schreef:ik vraag me af of ik hier iets zou kopen? bij de winkel om de hoek voor dezelfde prijs beschikbaar en soms zelfs goedkoper. Misschien iets persoonlijker maken, waarom ik bij jou iets zou kopen?

Waarom klanten bij mij zouden moeten/hopenlijk gaan kopen...is omdat ze bij kunnen sparen voor gamerpoints waarmee men spaart voor kortingen tot eventueel 25%!
Hoe zou jij het eventueel persoonlijker willen zien?
(toch geen foto van mij he :P :wink: )