Ik heb bij de bewuste webwinkel een artikel gekocht en geretourneerd alles binnen de termijnen. Webwinkel heeft mij alles terugbetaald behalve de heenverzendkosten, de retourkosten heb ik ook zelf betaald. Mijn inziens betalen zij dus de verzendkosten voor de heenreis onterecht niet terug. Het simpele antwoord van de webwinkel is dat het in de algemene voorwaarden staan waar ik zelf mee akkoord ben gegaan dus helaas voor mij.
Maar wat me nog het meeste verbaasd is dat Multisafepay (de aanbieder van iDEAL) hierin mee gaat. Ik heb ze in januari op de webwinkelvakdagen gesproken en 1 man met een hogere functie daar gaf aan dat ze er toen pas een webwinkel hadden uitgegooid die zich niet aan de wet hield. Hij gaf aan dat Multisafepay de wet hoog in het vaandel heeft staan en bij klachten van kopers grijpen ze in. Bij mijn klacht zeiden ze dat ook maar de afdeling riskmanagement heeft geconstateerd dat wat deze webwinkel doet, mag en rechtsgeldig is, puur en alleen omdat het in de algemene voorwaarden staat.
Dit klopt toch niet? Algemene voorwaarden of niet, ze overtreden hiermee de wet toch?
PS ik betaal altijd netjes de heenkosten retour aan mijn klanten (gehele bonbedrag, de retourkosten zijn voor rekening van de klant)
Maar is er iemand die weet hoe ik dit eens netjes kan oplossen? Ik heb de betreffende webwinkel al aangegeven dat ze de wet overtreden maar zij voelen zich gesterkt door het antwoord van Multisafepay.