Mogelijkheid prijs op afmeting?

1
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Na veel zoekwerk hier, ben ik helaas nog niet echt een antwoord tegengekomen op mijn vraag. Deze is: Is het mogelijk om in een webshop een artikel te plaatsen zodat klanten hier zelf een afmeting bij kunnen zetten en er een prijs uitkomt die past bij de ingevoerde afmetingen.
Zo moet het dus straks mogelijk zijn om breedte en hoogte op te geven en er dan een vooraf ingevoerde prijs uitkomt.
Momenteel zie ik in veel vergelijkbare webshops de button "vraag offerte". Deze wil ik per se niet.
Zouden jullie me kunnen adviseren welke software/ kant-en-klare te gebruiken?

Re: Mogelijkheid prijs op afmeting?

2
Mogelijk zijn er plug ins voor magento en zencart beschikbaar.

Bedenk wel of je prijs recht evenredig is aan de afmetingen van het product wat je verkoopt, anders wordt het misschien nog een lastige formule. Als je werkt met voorgedefinieerde afmetingen (50x50, 60x60) dan kan je wellicht ook via een optie- of maattabel werken. De meeste software biedt hier al standaard oplossingen voor.

3
Bedankt voor je antwoord. Het is de bedoeling dat klanten de juiste breedte en hoogte opgeven en dat de software daar dan de bijbehorende prijs aan koppelt. Als voorbeeld: breed 0652 mm. x hoog 0956 mm. Dan zou daar en prijs bij moeten komen die hoort bij breed 0700 mm. x hoog 1000 mm.
De software moet dus zelf kunnen afronden naar boven toe. Eigenlijk is het eerste cijfer van belang en de rest voor prijs berekening niet.
Verder zou er dan ook nog een mogelijkheid in moeten komen voor het kiezen van een kleur met bijbehorende meerprijs.
Dit klinkt inderdaad niet allemaal standaard, maar misschien dat iemand mij hier verder kan helpen of heeft zelf al z`on systeem gevonden.

4
Duik eens in de HTML-code van vergelijkbare webshops, te beginnen met die van je directe concurrenten of leveranciers. Wat ook helpt, is hier het type product posten, want dan is er vaak wel iemand die je op weg kan helpen.
feloeah schreef:Als voorbeeld: breed 0652 mm. x hoog 0956 mm. Dan zou daar en prijs bij moeten komen die hoort bij breed 0700 mm. x hoog 1000 mm.
De software moet dus zelf kunnen afronden naar boven toe. Eigenlijk is het eerste cijfer van belang en de rest voor prijs berekening niet.
Houd er rekening dat breedte en hoogte wel eens worden verwisseld; de software moet dus ook de kortste maat meenemen. Daarnaast is het misschien geen overbodige luxe om fysiek onmogelijke verhoudingen netjes af te vangen door kopers de fout te melden én alternatieven aan te bieden.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.