Hulp nodig voor open source webwinkel

1
Beste Mensen,

Ik wil graag een webwinkel beginnen, net zoals velen hier ;-)

Nu gaat mijn interesse uit naar een opensource, en zoek ik nog iemand die mij kan helpen
met het bouwen van de webwinkel, zodat ik er zelf mee aan de slag kan.

Ik heb mij laten vertellen dat openkart een goed systeem is, en dat je daar zelf ook mee aan de slag kan, als de webwinkel eenmaal draait.

Als iemand mij kan helpen, Graag, natuurlijk tegen een vergoeding, studenten, icter,s iedereen is natuurlijk welkom.

Ik heb alleen niet zo,n groot budget, dus samen even kijken of we aan elkaar verwachtingen kunnen voldoen.

Groetjes Manon

Re: Hulp nodig voor open source webwinkel

2
Hoi Manon,

Wat je het beste kan doen is ergens een stukje hosting regelen en daar verschillende pakketten op uitproberen. Alle pakketten zijn gratis (want open source) dus je kan ze zonder kosten uitproberen. Er zijn denk ik zat leden die je aan een goed stukje hosting kunnen helpen.

Opencart is zeker een mooi systeem, net als magento en zen-cart. Probeer ze alle drie eens uit en laat je goed informeren over wat de mogelijkheden (moeten) zijn voor je shop.

3
Beste Wouter,

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben echt een leek, dus vraag nog even om je hulp.
Hosting is puur een plek waar je website staat op geslagen toch?
Hoeveel betaal je ongeveer voor zoiets?en waar moet ik dan precies zijn?

Groetjes Manon

4
Hosting is inderdaad de computer waar je website op draait, om het zo te noemen. Meestal huur je (een stukje van) die computer. De computer staat in een datacentrum.

Er zijn ontzettend veel bedrijven die hosting aanbieden. Prijzen lopen uit een van een tientje tot tienduizenden euros per jaar. Verschillen zijn dan de opslagruimte, snelheid, datalimiet en uptime.
Lees je goed in over hosting en ga niet voor het goedkoopste pakket en/of aanbieder, dan krijg je geheid problemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

6
Hangt er een beetje vanaf welke software je kiest. Persoonlijk bouw ik met mijn bedrijf alle webshops met Magento. Dit is op dit moment de beste open source software. Als je een webwinkel wilt waar je in de toekomst ook mee door kunt zou ik daarvoor gaan.

Het is open source wat inhoudt dat het gratis is, maar als je zoals je aangeeft een leek bent is het zeer moeilijk om er een mooi resultaat uit te halen. Ik zou kijken naar iemand, bedrijf of particulier die het voor je kan bouwen. Bij een bedrijf weet je dat het professioneel gedaan wordt.

Wat voor budget heb je voor de webshop?