Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Wij hebben onze webshop gehost bij Webreus.
Lekker goedkoop, en ik vind het prettig werken.

Maar gisterochtend deed e-mail en de webshop het niet meer. Gebeurd vaker, is meestal wel binnen een uurtje weer opgelost.
Nu echter niet, dus gekeken op de webreus site, en ja hoor werkzaamheden.
Duur...jawel van 09:00 tot 16:00.
Om 16:00 (hele tijd zitten wachten) geen website in de lucht, geen e-mail. Even gecheckt en:
Ja hoor ze zijn ineens 2 uren eerder begonnen, en ook 2 uren later klaar.
07:00 tot 18:00.
Opnieuw wachten, helaas, hele dag bestellingen mis gelopen.
Om 18:00 deed nog niets het. Weer gecheckt en... de eindtijd is weggehaald!

Direct een mail gestuurd, geen reactie.
Nu zijn we inmiddels de volgende dag, alweer 10:00 geweest en de melding is niet gewijzigd en op e-mail wordt niet gereageerd.

Ik ben er nu wel zeker van dat ik wil overstappen. Zoiets vind ik echt niet kunnen.
Telkens tijden beloven maar niks waarmaken en niet reageren op e-mail.
Met zo'n goedkoop bedrijfje kan ik natuurlijk niks maken, maar ik zou graag wel jullie mening willen hebben en jullie vragen: welke hosting werkt makkelijk, maar is er meer respect voor de klant?

Ik ben trouwens niet de enige, vind al vele klachten op het internet.
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Wij hebben onze webshop gehost bij Webreus.
Lekker goedkoop, en ik vind het prettig werken.

Maar gisterochtend deed e-mail en de webshop het niet meer. Gebeurd vaker, is meestal wel binnen een uurtje weer opgelost.
Nu echter niet, dus gekeken op de webreus site, en ja hoor werkzaamheden.
Duur...jawel van 09:00 tot 16:00.
Om 16:00 (hele tijd zitten wachten) geen website in de lucht, geen e-mail. Even gecheckt en:
Ja hoor ze zijn ineens 2 uren eerder begonnen, en ook 2 uren later klaar.
07:00 tot 18:00.
Opnieuw wachten, helaas, hele dag bestellingen mis gelopen.
Om 18:00 deed nog niets het. Weer gecheckt en... de eindtijd is weggehaald!

Direct een mail gestuurd, geen reactie.
Nu zijn we inmiddels de volgende dag, alweer 10:00 geweest en de melding is niet gewijzigd en op e-mail wordt niet gereageerd.

Ik ben er nu wel zeker van dat ik wil overstappen. Zoiets vind ik echt niet kunnen.
Telkens tijden beloven maar niks waarmaken en niet reageren op e-mail.
Met zo'n goedkoop bedrijfje kan ik natuurlijk niks maken, maar ik zou graag wel jullie mening willen hebben en jullie vragen: welke hosting werkt makkelijk, maar is er meer respect voor de klant?

Ik ben trouwens niet de enige, vind al vele klachten op het internet.
Lekker goedkoop is vaak duurkoop kies voor een hoster die je zichtbaar laat zien zijn uptime en dan bedoel ik niet alleen een vermelding op de site maar ook inzichtelijk.
Meer dan 24 uur offline is voor een webwinkel niet te doen.
Verder is de helpdesk / bereikbaarheid en snelheid van de server natuurlijk ook zeer belangrijk.

Kijk anders eens op onderstaande link.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

..
Lekker goedkoop is vaak duurkoop kies voor een hoster die je zichtbaar laat zien zijn uptime en dan bedoel ik niet alleen een vermelding op de site maar ook inzichtelijk.
Meer dan 24 uur offline is voor een webwinkel niet te doen.
Verder is de helpdesk / bereikbaarheid en snelheid van de server natuurlijk ook zeer belangrijk.

Kijk anders eens op onderstaande link.
Hoewel ik de laatste regel onder de term "lijkenpikken" vind vallen (en dat doe je vaker, let daar eens op..) kun je inderdaad niet al te veel verwachten van een hostingpakket van EUR 9,99 per jaar incl. BTW..
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

ook mijn sites zijn offline .. en daar baal ik als een stekker van....

Had nooit echt klachten over webreus maar nu .. pfff

En het maakt niet uit hoeveel je voor een service betaald .. service is service klaar ...
en ze hebben niet alleen websites van 9.99 per jaar maar ook duurdere.
Advertentie

Waarom zou je apart voor hosting betalen? Bij Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) zit hosting inbegrepen en heb je vanaf €49 per maand al een webwinkel. Dit is dus inclusief hosting, gratis updates, de mogelijkheid om HTML- en CSS-bestanden aan te passen en meer dan 150 integraties waaronder internationale betaal- en verzendmethoden. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2132
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Heeft WebReus zelf hier bij jullie al op gereageerd?
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

nee ...

Reageren zelf niet op emails, telefonisch niet bereikbaar..

Eerst stond er op de site dat het van 25 juli .. nu staat er 26 juli ..

Eerst stond er wegens vakantie telefonisch niet bereikbaar .. en nu staat er wegen verhuizing ...


Dus .. geen idee verder
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Het feit dat een hoster van dit formaat gewoon een vakantie periode inlast en daarmee niet bereikbaar is al een nogo.

Goedkoop is een relatief woord maar voor 50 euro per jaar ga ik geen webwinkel hosten.
Immers heb je voor dat geld geen redundantie en goede backups ingeregeld.

Ongeacht de situatie is 24 uur offline een nogo imho of afgenomen pakket

Ik kan best stellen dat wij geen kleine partij zijn mbt hosting in NL en Be (we hosten nu bijna tegen de 60,000 websites) en zitten ook in de vakantie periode. Hierdoor is mail enkele uren vertraagd en zijn we inderdaad met minder mensen maar telefonisch bereikbaar op zowel helpdesk en NOC nummer zijn we gewoon.

Op twitter huist het van de aasgieren, dat zijn ook het type klanten/bedrijven wat ik niet eens in een klantenbestand wil hebben :) daar heb je namelijk niets aan als hun in de shit zitten.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Webreus was nooit groots in klantenservice en dergelijke, heb wel betere gekend.

Maar downtime was tot nu toe aardig te behappen, en heb er zelf heel veel klanten ondergebracht en ook veel kennissen de tip gegeven.
Zit al jarenlang bij webreus.

Maar nu al twee dagen niet online met de webshop...

Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht.
Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..

Fijn ook dat ze zo heerlijk reageren. Voor het gemak de telefoon van de haak en e-mail niet openen.
Advertentie

Waarom zou je apart voor hosting betalen? Bij Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) zit hosting inbegrepen en heb je vanaf €49 per maand al een webwinkel. Dit is dus inclusief hosting, gratis updates, de mogelijkheid om HTML- en CSS-bestanden aan te passen en meer dan 150 integraties waaronder internationale betaal- en verzendmethoden. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Webreus was nooit groots in klantenservice en dergelijke, heb wel betere gekend.

Maar downtime was tot nu toe aardig te behappen, en heb er zelf heel veel klanten ondergebracht en ook veel kennissen de tip gegeven.
Zit al jarenlang bij webreus.

Maar nu al twee dagen niet online met de webshop...

Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht.
Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..

Fijn ook dat ze zo heerlijk reageren. Voor het gemak de telefoon van de haak en e-mail niet openen.
Heb je wel de mogelijkheid om je DNS aan te passen, dan ben ik wel bereid om een hostingpakket even ter beschikking te stellen zodat je email kan ontvangen en een melding kan maken op de index voor je bezoekers.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2132
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht. Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..
Ik snap dat je hoofd er nu even niet naar staat maar ik zou graag, per e-mail ofzo, eens met je verder praten hoe je dat jaar ervaren hebt. De laatste twee dagen dus niet zo positief, maar een jaar heeft er ruim 350 dus ik ben ook wel benieuwd naar wat andere ervaringen van jou als webwinkelier die net zijn eerste jaar erop heeft zitten. Heb je interesse om hier meer over te vertellen? Dan graag een privéberichtje met je email adres waarop je (ook nu) bereikbaar bent!
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Webreus was nooit groots in klantenservice en dergelijke, heb wel betere gekend.

Maar downtime was tot nu toe aardig te behappen, en heb er zelf heel veel klanten ondergebracht en ook veel kennissen de tip gegeven.
Zit al jarenlang bij webreus.

Maar nu al twee dagen niet online met de webshop...

Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht.
Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..

Fijn ook dat ze zo heerlijk reageren. Voor het gemak de telefoon van de haak en e-mail niet openen.
Heb je wel de mogelijkheid om je DNS aan te passen, dan ben ik wel bereid om een hostingpakket even ter beschikking te stellen zodat je email kan ontvangen en een melding kan maken op de index voor je bezoekers.
Ik kan inderdaad bij DNS en Nameservers, al heeft een melding niet veel nut aangezien niemand op de site komt.
Het scheelt tenminste dat er geen bestellingen worden geplaatst die niet bij ons binnenkomen.

Het gaat mij vooral om de site die online is. Vele klanten hebben al gebeld die een mail hadden gestuurd en geen reactie hadden gehad.
Wil graag de data terug, maar geen back up..
Wel allerlei domeinnamen die het wel doen, maar net de minst belangrijke..

En Dirkjan, ik zal je even een mailtje sturen binnenkort, als dit achter de rug is!
 
Eddie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 juli 2011

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Ik heb zelf al jaren sites waar ik geld mee verdien en keer op keer lees ik weer op forums dat mensen klagen over hun (goedkope) hosting bedrijven die niet aan de verwachtingen voldoen.

Ik snap nooit dat mensen met bijvoorbeeld een webwinkel gaan bezuinigen op hun webhosting...
Op het moment dat je hosting wegvalt, vallen namelijk ook al je inkomsten weg.

Dikke SLA's afsluiten is misschien wat ver gezocht voor veel webmasters, maar een beetje research naar een hostingbedrijf die zijn servers niet voor 150% vol stopt om zo de goedkope prijzen te kunnen bieden lijkt me wel handig.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

26 juli 2011

Je zegt dat een melding niet veel nut heeft omdat er niemand op de site komt? Gaat het dan enkel om email? Op hoeveel heb je je TTL staan?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Tristan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 juli 2011

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

27 juli 2011

Beetje jammer dat er meteen mensen beginnen over de lage tarieven die WebReus hanteert, en dat men dit daarom kon verwachten. Iedereen die WebReus een beetje kent weet dat ze hun diensten prima zouden kunnen aanbieden tegen de tarieven die zij hanteren. Op de schaal die WebReus hanteert i.i.g. evengoed als kleinere partijen met hostingpakketten van pak 'm beet €5,- a €10,- per maand. Dit is ook gewoon de ervaring over de afgelopen jaren van de meeste klanten...

Gaan we kijken naar continuïteit van een dienst ben je sowieso niet per definitie beter af bij de concurrentie. Veel aanbieders bieden naar eigen zeggen een z.g.n. "uptime garantie", maar daar koop je niets voor als je sales misloopt. Je wilt dat een dienst up blijft; en dat is iets dat veel ISP's gewoonweg niet altijd waar kunnen maken. Genoeg ISP's die om te beginnen al niet 24/7 technisch personeel hebben (laat staan op lokatie), geen spareparts voorradig hebben, etc. Bedrijven die dit wel bieden hanteren vaak SLA's, die een flinke meerprijs betekenen die niet elke ondernemer zomaar even kan missen.

Wat ik zelf een goed alternatief vind is kiezen voor een hostingplatform dat van zichzelf al niet direct interventie van technici behoeft. Hierbij kan je denken aan cloudhosting zoals aangeboden door bijv. Leaseweb, wat e.e.a. ook meteen een stuk schaalbaarder maakt. Moet je (helaas) wel zelf over een stukje know-how beschikken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5341
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

27 juli 2011

Beetje jammer dat er meteen mensen beginnen over de lage tarieven die WebReus hanteert, en dat men dit daarom kon verwachten. Iedereen die WebReus een beetje kent weet dat ze hun diensten prima zouden kunnen aanbieden tegen de tarieven die zij hanteren. Op de schaal die WebReus hanteert i.i.g. evengoed als kleinere partijen met hostingpakketten van pak 'm beet €5,- a €10,- per maand. Dit is ook gewoon de ervaring over de afgelopen jaren van de meeste klanten...
Techneuten vinden die reactie misschien niet logisch en daarom overdreven, maar voor internetondernemers is dit bijna vanzelfsprekend. Wie een tientje per maand voor de hosting van zijn webshops al veel te veel vindt maar wel een veelvoud daarvan uitgeeft aan eigen smartphone en breedbandverbinding, is knettergek of kan niet rekenen.

Twee keer een dagomzet mislopen, is voor een middelgrote webwinkel geen kattepis. In dat opzicht onderschat je de orde van grootte van de potentiële gevolgschade. De ondernemerstwijfel "Had ik misschien niet wat meer moeten investeren?" is héél logisch.
Gaan we kijken naar continuïteit van een dienst ben je sowieso niet per definitie beter af bij de concurrentie. Veel aanbieders bieden naar eigen zeggen een z.g.n. "uptime garantie", maar daar koop je niets voor als je sales misloopt. Je wilt dat een dienst up blijft; en dat is iets dat veel ISP's gewoonweg niet altijd waar kunnen maken. Genoeg ISP's die om te beginnen al niet 24/7 technisch personeel hebben (laat staan op lokatie), geen spareparts voorradig hebben, etc. Bedrijven die dit wel bieden hanteren vaak SLA's, die een flinke meerprijs betekenen die niet elke ondernemer zomaar even kan missen...
Valt nogal mee. Ik betaal ongeveer een euro per dag voor een server die eigenlijk altijd up is. Ja, hij is inderdaad wel eens down, maar dat is dan om drie uur 's nachts voor gepland onderhoud dat ruim van tevoren wordt aangekondigd en meestal maar enkele minuten kost. Niks mis mee, want om drie uur 's nachts gebeurt er in mijn webwinkels toch niets spannends.

Mocht er iets niet in de haak zijn, dan kan ik zelfs vroeg op zondagochtend bellen: de supportmedewerker die er dan eventueel zelf niet uitkomt, belt meteen zijn collega uit bed... Was één keer nodig, dat weer wel, dus nobody is perfect.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2132
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

27 juli 2011

Of je het had kunnen verwachten door de lage prijs? Nee natuurlijk niet. Bij een bedrijf die al jarenlang levert zeggen de eerdere ervaringen veel meer dan de prijs. Maar het is wel zo dat het bedrijf altijd al summier was qua communicatie, er vaker offtimes en werkzaamheden overdag geweest zijn en het bedrijf nou eenmaal niet gespecialiseerd is in ecommerce. Ze zetten naar verhouding veel sites op een server en zijn in hun dienstverlening meer gericht op de kleinere simpelere websites die geen hosting van honderden euros nodig hebben. Een beetje webwinkel met een omzet in de tienduizenden zou beter moeten weten. Uptime weet je vooraf niet maar kies in ieder geval een host die je kan bellen, op Twitter zit, en tijdens verhuizingen servers tijdelijk even dubbel draait. Ook al is dat wat duurder.

Probleem is vaak niet die 2x dagomzet of offtime. Bij websites is dat zo, bij een webwinkel gaat het veel verder. Mogelijke extra schadeposten:
[*]Je hebt gerekend op een omlooptijd dus hebt al mogelijk al extra ingekocht bij je leverancier waardoor je voorraadruimte extra vol raakt (herinner je het tuinhuisje van Wouter nog in de laatste weken?)
[*]Je bent onbereikbaar (bijv. voor support en voor retouren) en komt juridisch in gevaar
[*]Je verliest (al dan niet tijdelijk) Google resultaten/posities door offtime of traagheid.
[*]Je hebt mogelijk een paar honderd euro door Adwords/vergelijkingsites/banners gejaagd voor niets
[*]Affiliates lopen een dag omzet mis en gaan klagen.
[*]Je hebt mogelijk een nieuwsbrief gepland staan die nu nergens op uitkomt
[*]Reputatieschade
[*]Bij producten van hoge omloop of snelle beslissing kopen mensen nu bij de concurrent, die ze anders nooit hadden gekend en waarmee ze je nu opeens gaan vergelijken.

In willekeurige volgorde, sommige irreeel en sommige reeel maar zeker geen volledige lijst. Ik gok dat een dag of tien downtime voor Bol.com vrijwel faillissement zou betekenen. Zeker niet vanwege de gemiste omzet want Bol.com zou qua liquiditeit inmiddels wel tegen een stootje moeten kunnen, maar wel vanwege de complete chaos die het qua logistiek en communicatie met zich meebrengt.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5341
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

27 juli 2011

Geen appels met peren vergelijken, want een bol.com betaalt geen € 9,95 per jaar voor hosting.
Ik gok dat een dag of tien downtime voor Bol.com vrijwel faillissement zou betekenen. Zeker niet vanwege de gemiste omzet want Bol.com zou qua liquiditeit inmiddels wel tegen een stootje moeten kunnen, maar wel vanwege de complete chaos die het qua logistiek en communicatie met zich meebrengt.
Die dagomzet is inderdaad bepaald niet het enige criterium, heb je helemaal gelijk in. Maar het is wel een ijkpunt dat wij allemaal kinderlijk eenvoudig kunnen kwantificeren.

Wat een uptime of uptimegarantie waard is, kan ieder van ons daarmee dus voor zichzelf uitrekenen. Soms een paar euro per jaar, soms per uur, dus dat is geen waardeoordeel maar een feit dat ieder voor zich kan beoordelen.

Verder kunnen we lang en uitgebreid verhalen over de meerwaarde en dus de prijs van uptime, maar dat doet er in dit specifieke geval gewoon niet toe: een webshop twee aaneengesloten dagen offline halen zonder aankondiging of toelichting is onacceptabel, ongeacht welk ‘scenario’ je daarvoor doorrekent. Het maakt bij zo'n wanprestatie niet meer uit of je nu € 9,95 per dag of € 9,95 per jaar betaalt.

Terzijde: dat WebReus dit akkefietje mogelijk (financieel) niet overleeft, zou ik persoonlijk ook laten meewegen. Je gaat niet feestelijk een winkel openen in een straat waar het riool ligt opengebroken of je gewoon kunt ruiken dat er iets stinkt.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

29 juli 2011

Om een voorbeeld te geven wat wellicht iets duidelijker maakt hoe uptime een chaos kan creeren.

Wij hosten een database met circa 4 miljoen (ja miljoen) personen erin, NAW gegevens dus.
Deze database stuurt onder andere een marketing platform aan maar ook de centrale van een niet nader te noemen leer instituut in NL en nog ene in Polen.

Als deze database plat gaat, zal de eigenaar dit wel overleven. de aangekoppelde bedrijven liggen echter compleet stil! XX medewerkers die niet kunnen werken, geen orders kunnen verwerken.

En dan spreken we nog niet over de geautomatiseerde synchronisaties en exports die er lopen naar verschillende partijen.

Deze database is een keer plat geweest, dat heeft al bij al 70.000 euro gekost op ongeveer 4,5 uur tijd!
Zoveel chaos en onkosten kan er dus ontstaan als een dienstverlening staakt om eender welke reden.

Grote webwinkels draaien naar mijn mening niet op 1 pakketje, maar zorgen dat ze op meerdere servers draaien. (en dan heb ik niet over een webwinkel zoals wij zelf hebben of zoals Ward hier op foum) maar partijen zoals Bol. Die hebben xxxx(x) hosting kosten per maand om de boel online te houden en dan nog kan er wat fout gaan.

Voor relatief weinig geld kun je in elk geval veiligheden inbouwen zodat je downtime zoals ward aangeeft naar een minimum kan beperken door het reguliere onderhoud. Met de op moment aanwezige virtualisatie technieken hoef je immers niet zo maar 123 down te liggen.

Mbt webreus. die hebben slechts 1 grote fout gemaakt naar mijn mening en dat is de communicatie. Hiermee hebben ze een schade opgelopen die jaren zal duren om er boven op te komen. Immers een potentiele klant die nu op webreus googlet, zoekt direct verder in google naar een ander bedrijf.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5341
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

29 juli 2011

Grote webwinkels draaien naar mijn mening niet op 1 pakketje, maar zorgen dat ze op meerdere servers draaien. (en dan heb ik niet over een webwinkel zoals wij zelf hebben of zoals Ward hier op forum) maar partijen zoals Bol. Die hebben xxxx(x) hosting kosten per maand om de boel online te houden en dan nog kan er wat fout gaan.

Voor relatief weinig geld kun je in elk geval veiligheden inbouwen zodat je downtime zoals Ward aangeeft naar een minimum kan beperken door het reguliere onderhoud. Met de op moment aanwezige virtualisatie technieken hoef je immers niet zo maar 123 down te liggen.
Sterker nog, ik gebruik één “pakketje” en één centrale database voor al mijn webshops (en dat zijn er meer dan de twee in mijn ondertekening). Dat is dan ook de reden waarom ik maar niet kan begrijpen dat serieuze webwinkeliers 1 euro per maand uitgeven aan hosting terwijl je voor 1 euro per dag zoveel meer krijgt.

Wie braaf 45 cent per iDEAL-betaling aftikt, moet ook 1 euro per dag "huur" voor zijn virtuele bedrijfsruimte kunnen opbrengen. Hostingbedrijven laten hier kansen liggen: het hoeft niet per se altijd goedkoop te zijn als er wat tegenover staat.

Los daarvan gebruik ik nog fratsen zoals streaming en downloads van vele megabytes en dan kom je er ook niet met 1 euro per maand.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Webshop al meer dan 24 uur offline

30 juli 2011

Wij zijn in beta met een platform welke 2 lokaties heeft als hostingplek, de hand van de drukte en beschikbaarheid zal bepalen welke lokatie voor welke bezoeker gebruikt word om de website(s) te tonen.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht