Open source webwinkel met foto-upload

1
Ik ben bezig met het opzetten van een simpele webshop waar een klein aantal producten te koop zijn. Mensen kunnen een foto uploaden die vervolgens op het product geprint wordt.

Weten jullie welk systeem ik hier goed voor zou kunnen gebruiken. Is er bijvoorbeeld een goede extensie voor Magento of Wordpress waarmee ik dit kan doen?

Bij voorkeur iets met PHP, want die taal beheers ik. Maar alle werkende oplossingen zijn welkom.

Re: Open source webwinkel met foto-upload

2
Als je PHP beheerst, zou ik inderdaad kiezen voor een PHP-oplossing (Magento, Zen Cart, osCommerce) maar daaraan zelf een module toevoegen.

Bij een ‘web to print’-traject als dit is de file-upload zo opgelost, maar daarna wordt het lastig. Je zult bijvoorbeeld bestandsformaat en vooral kwaliteit van de upload moeten controleren: kan dit bestand überhaupt fatsoenlijk worden geprint?

De kans dat je bijvoorbeeld 50 bedrukte T-shirts met succes verkoopt, neemt enorm toe als je vooraf (of op zijn minst in het winkelwagentje) laat zien hoe de bedrukte T-shirts eruit gaan zien. En voor een bestelling van 500 koffiemokken met logo, moet je misschien een Adobe Illustrator-bestand of PowerPoint-dia in semi-3D op de mok kunnen projecteren.

Een paar bestellingen per dag kun je gemakkelijk handmatig afhandelen, maar wordt de webshop groot, dan zul je een deel van de productie moeten automatiseren. Ook voor de aansluiting op die ‘lopende band’ zou ik zelf aan het programmeren gaan.
StoreCore.io

3
Bedankt voor je tips Ward.

We werken samen met een drukker die de bestellingen per e-mail wilt ontvangen. De "lopende band" zal ik er dus op die manier inzetten. Zij zorgen er vervolgens voor dat de afbeeldingen worden gedrukt en de producten worden verzonden.

Wat ik heb gevonden op internet is open t-shirts. (http://www.opentshirts.org) Dat is open source t-shirt software en ik kan me goed voorstellen dat daar ook andere producten dan t-shirts in in te voegen zijn. Probleem is dat het nog in ontwikkeling is en dat er waarschijnlijk nodeloos veel opties in zitten die we niet aan willen bieden.

De term "web to print" had ik nog niet gevonden, daarmee krijg ik in ieder geval heel veel nieuwe zoekresultaten op Google waar ik misschien wat mee kan.

Maar ik weet zeker dat ik niet de eerste ben die dit soort dingen in een webshop wil hebben en ik stel me voor dat er al een magento-plugin is die dat kan. Als er iemand is die daar iets van weet, zou ik enorm geholpen zijn.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Hallo,
Het uploaden van een foto optie heb ik ook in mijn webshop. Magento biedt standaard deze optie en daar is dan geen plugin voor nodig.
Wel scheen er een bug in mijn versie te zitten waardoor de upgeloade foto niet zichtbaar werd.
Na wat googlen schenen meerdere mensen hier last van te hebben.
Met hulp van mijn websitebouwer is het gelukkig opgelost en hij werkt nu opti. :)