Adwords VS Shopping

1
Mede webwinkeleigenaren,

gisteren werd ik weer eens met de neus op de feiten gedrukt toen ik een nieuwe adwordscampagne startte. Nadat mijn betaalde campagne van start ging waren de producten waarmee ik adverteerde niet meer te vinden in google shopping (dat wil zeggen in de zoekresultaten van shopping zelf). Vervolgens staan mijn producten wel doodleuk als betaalde advertentie op dezelfde pagina!

hebben jullie hier ook ervaringen mee, en misschien belangrijker nog wat vinden jullie hiervan aangezien shopping geadverteerd wordt als de nieuwe gratis vergelijkingssite voor iedere webwinkel?

Groeten

Bogaerts
Bogaerts

Re: Adwords VS Shopping

2
Je kunt producten in de feed voor Google Shopping zelf uitsluiten van de productadvertenties met de XML-eigenschap:

Code: Selecteer alles

<g:excluded_destination>Productadvertenties</g:excluded_destination>
Zelf niet geprobeerd, maar mogelijk helpt het verbreken van de koppeling met je AdWords-account ook.

Ergens heb je wel een punt, maar het “Don't be evil” van Google moet je altijd begrijpen vanuit de Amerikaanse cultuur. Als klanten er zelf voor kiezen te betalen, ga je ze het niet gratis cadeau doen.
StoreCore.io

Re: Adwords VS Shopping

3
begrijp me niet verkeerd, het is geen probleem dat mijn advertentie daar vermeld wordt, want inderdaad ik kies er zelf voor om te adverteren, maar het gekke vindt ik dat in mijn redenatie shopping en adwords twee aparte diensten zijn die google aanbiedt. waardoor het mijn inziens logischer zou zijn om zowel de shopping vermelding als de advertentie weer te geven.

maar je hebt gelijk ook "don't be evil" is subjectief, alleen wel slechte klantenbinding als je het mij vraagt.
Bogaerts

Re: Adwords VS Shopping

4
Ja, daar heb je inderdaad wel een heel sterk argument. Het "gratis" geldt immers in de eerste plaats voor de eindgebruikers, dus de consument. Die moet erop kunnen vertrouwen dat Google Shopping alle aanbieders vergelijkt. Dan loopt de vergelijking compleet scheef als je alle adverteerders eruit haalt.

Misschien is het een bug die er snel uit wordt gehaald: officieel is het immers nog een bèta. Misschien ook is het een toevallige samenloop van omstandigheden.

Ik kan de fout helaas ook niet reproduceren. Advertenties van mijzelf en concurrenten leiden nooit tot het verwijderen van een item uit de autonome zoekresultaten van Google Shopping.

Zou ook raar zijn, want dan beland je alleen in de autonome zoekresultaten als je vooral helemaal niet adverteert en dat is natuurlijk het allerlaatste dat Google wil.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Adwords VS Shopping

5
Interessant.. mag ik vragen, had je daar een koppeling met het merchant center in je Adwords account of was het een CPC advertentie?

Meet je ook verkeer van het het merchant center en is daar ook een daling van de conversies (organisch) ?

Zo ja dan zou ik dat vastleggen en melden bij Google want dat kan niet de bedoeling zijn.... Dat zou ik graag voor je willen doen (ik ben daar nu veel mee bezig)

Re: Adwords VS Shopping

6
Eer bestaat wel een koppeling tussen het merchent centre en adwords daar ik alles op 1 account gebruik, maar het betrof wel de gewone cpc advertenties.

ik denk dat ward gelijk had wat betreft shopping. ik denk dat er sprake was van een bug o.i.d, aangezien nu de meeste producten wel weer zichtbaar zijn in shopping.

toch bedankt voor de aangeboden hulp!
Bogaerts