Benieuwd naar feedback voor www.fresh-hair.nl

1
Hallo medewebwinkeliers,

Op 29-7-2011 is mijn nieuwe webshop live gegaan. Hij is gebouwd op een open source systeem. Hiervoor maakte ik gebruik van een webwinkel op een licentiesysteem van mijnwebwinkel.nl. In tegenstelling tot de vorige webshop is het een hele vooruitgang moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben bijna 9 maanden bezig geweest met het opzetten van de nieuwe webshop.
Ik ben een perfectionist en ben daarom wat mij betreft nooit klaar met de webshop! Er zijn altijd zaken die beter kunnen, en daar focus ik me dan ook heel erg op. Vandaar dat ik dus ook graag jullie feedback wil ontvangen. Want van wie leer je nou immers meer? Van medewebwinkeliers als je het mij vraagt!

Ik hoor het graag. Indien jullie vragen hebben beantwoord ik die ook graag.

Met vriendelijke groet

Re: Benieuwd naar feedback voor www.fresh-hair.nl

2
Products for All schreef:Hallo medewebwinkeliers,

Op 29-7-2011 is mijn nieuwe webshop live gegaan. Hij is gebouwd op een open source systeem. Hiervoor maakte ik gebruik van een webwinkel op een licentiesysteem van mijnwebwinkel.nl. In tegenstelling tot de vorige webshop is het een hele vooruitgang moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben bijna 9 maanden bezig geweest met het opzetten van de nieuwe webshop.
Ik ben een perfectionist en ben daarom wat mij betreft nooit klaar met de webshop! Er zijn altijd zaken die beter kunnen, en daar focus ik me dan ook heel erg op. Vandaar dat ik dus ook graag jullie feedback wil ontvangen. Want van wie leer je nou immers meer? Van medewebwinkeliers als je het mij vraagt!

Ik hoor het graag. Indien jullie vragen hebben beantwoord ik die ook graag.

Met vriendelijke groet
Hallo, (blijkbaar heb jij geen naam) 8)

1) Het valt mij op dat bij de bewegende beelden het eerste plaatje het Euroteken op een andere regel staat dan de prijs.
2) De contact gegevens in een heel ander letterteken (ouderwets) dan de rest van de gegevens.

Voor de rest heb ik niet verder gezocht, want ik weet niets van je producten af.

LET OP:
Hoe zit het met de "mogelijke" rechten van sterren waarvan jij de foto's gebruikt?

Veel succes,

Rob

3
Tja... Er is te zien dat je het zelf gedaan hebt en er tijd in gestoken hebt... (eigen logo op het winkeltasje bijv.)

Mijn eerste indruk:

Druk... heel druk...

13 slides in de slider? beetje te veel... na 3 slides bekeken te hebben haakt 86% van de klanten af.

Ik moest twee keer kijken waar de producten stonden... Ik had al bijna op de mevrouw met een koptelefoon op gedrukt om producten te zien.

De logo's van alle betaalmogelijkheden zijn naar mijn smaak veel te groot en te opdringerig. Net als de logo's van de addthis toolbar.

De blokken in het hoofdscherm zou ik allemaal dezelfde breedte maken.

Verder kloppen je Algemene Voorwaarden niet. Volgens die voorwaarden mag ik niets retourneren... nou kan ik me voorstellen met extensions en weaves etc. Maar shampoo ed. mag ik terugsturen die zijn niet persoonlijk van aard en kan je dus niet uitsluiten van het recht op retour binnen de 'zichttermijn' .

De rewardpoints addon is nog in het Engels.

Ik mis de SSL beveiliging in het betaalscherm waar ik mijn persoonlijke gegevens moet invullen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe. Ik zat zelf al met aantal punten die ik te horen heb gekregen, dus dat bevestigd inderdaad dat er (misschien) wat aan gedaan kan worden. Natuurlijk geef ik ook graag even feedback op de comments die ik heb gekregen.
Hallo, (blijkbaar heb jij geen naam)
Mijn naam is Dhr Mac-Intosh. Vergeten bij te zetten :) .
1) Het valt mij op dat bij de bewegende beelden het eerste plaatje het Euroteken op een andere regel staat dan de prijs.
2) De contact gegevens in een heel ander letterteken (ouderwets) dan de rest van de gegevens.
1)Het eerste plaatje heeft puur te maken met de computerscherm waarvan de website wordt bezocht. Als desktopcomputer heb ik een scherm van 27 inch. Hier wordt dit niet zo weergegeven. Op mijn smartphone weer wel. Op andere schermen die kleiner zijn soms wel en soms niet, afhakelijk van de schermgrootte.
Dit geldt overigens niet alleen voor mijn website, maar is praktisch met elke website het geval. Ik heb dit uitgeprobeerd met mijn desktopcomputer en laptop. Toen ik verschillende websites vergelijkte vanaf deze 2 bronnen kwam ik tot de conclusie dat woorden van verschillende zinnen op dezelfde regels beginnen maar ergens anders eindigden. Zelfs afbeeldingen kregen soms een heel andere positie. Probeer het zelf maar even na zou ik zeggen.

2)Opmerkelijke comment. Nooit eerder gehoord of gezien. Maarja... voor een stukje van 5 regels zeggen dat een letterteken niet juist of oud is. :roll:
LET OP:
Hoe zit het met de "mogelijke" rechten van sterren waarvan jij de foto's gebruikt?
Dit is allemaal geregeld. De sterren staan bij ons onder contract en deze ontvangen commisie. 8) :P
13 slides in de slider? beetje te veel... na 3 slides bekeken te hebben haakt 86% van de klanten af.
Mee eens. Ik ben zelf ook bijna tot geen tot webwinkels tegengekomen die zoveel slides hebben. Vaak is de limiet echt 5 max. Met de heropening van de vernieuwde website wilde ik maar al te graag veel vertellen, maar dit is inderdaad niet the right way.
Ik moest twee keer kijken waar de producten stonden... Ik had al bijna op de mevrouw met een koptelefoon op gedrukt om producten te zien.
99 van de 100 bezoekers (niet op mijn website overigens, maar over het algemeen) weten vrijwel direct, gaat bijna automatisch, dat producten zijn de vinden of in de sidebar of in de headbar.
Als je als webwinkelier (ik neem aan dat je dat bent) een webwinkel bezoekt en niet eens eerst op deze 2 plaatsen checkt vindt ik dat een grote schaamte.
De logo's van alle betaalmogelijkheden zijn naar mijn smaak veel te groot en te opdringerig. Net als de logo's van de addthis toolbar.
Ik ben het inmiddels gewend, maar toen ik dit voor het eerst te zien kreeg was het ook mijn eerste gedachte dat ze vrij groot zijn.
De blokken in het hoofdscherm zou ik allemaal dezelfde breedte maken.
De middelste blok boven is inderdaad wat korter dan de 2 ernaast. Als je goed naar de content kijk zal je wel snappen waarom. Dit doet de webshopsysteem automatisch, wanneer er met een 'speciale prijs' wordt gewerkt. Anders is de blok 'te klein'.
Voor de reviewblok onder geldt overigens hetzelfde. Alhoewel ik daar zelf een limiet qua woorden kan instellen die zichtbaar, moet zijn. Ik zou daar bij wijze van spreke een limiet van 100 woorden kunnen zetten en dan lees je de hele review af, maar dan moet je je voorstellen dat de blok nog langer wordt. Circa 25 a 30 woorden vindt ik echt max. Indien er voor minder woorden wordt gekozen zijn veel revieuws niet 'krachtig', behalve de korte reviews dan. Maar voor langere reviews moeten er echt circa 25 woorden worden weergeven om hem 'krachtiger' over te brengen, want niet iedereen gaat naar het volledige review overzicht om daar de volledige review te lezen. Met zo'n stukje zou je het echt moeten doen, ook al wordt de review niet helemaal weergeven. Dat de blok daardoor een stukje langer wordt vindt ik dan geen issue.
Verder kloppen je Algemene Voorwaarden niet. Volgens die voorwaarden mag ik niets retourneren... nou kan ik me voorstellen met extensions en weaves etc. Maar shampoo ed. mag ik terugsturen die zijn niet persoonlijk van aard en kan je dus niet uitsluiten van het recht op retour binnen de 'zichttermijn' .
Deze producten zijn wel degelijk persoonlijk van aard. Hierover heb ik contact gehad met thuiswinkel.org. Ik kan never controleren of een shampoo of bijvoorbeeld een haarcréme gebruikt is en vervolgens is geretourneerd. Een fles shampoo, conditioner of wat anders zou makkelijk met bijvoorbeeld water kunnen worden gevuld en worden geretourneerd.
Binnenkort laat ik mij certificeren voor een keurmerk en daar heb ik het uitgebreid met thuiswinkel.org over gehad, hoe dan te handelen.
De oplossing die hieruit is gekomen is door de producten met speciale stickers te voorzien. Zodra de seal gebroken is mag er niet geretourneerd worden, want anders is de kans op gebruik groot aangezien dit ook niet door mij te controleren is. In overleg met thuiswinkel.org heeft dit idee plaatsgevonden en een dergelijk systeem opzetten mag volgens hun wel.
De rewardpoints addon is nog in het Engels.
Ik maak gebruik van Magento. Zoals je weet is dit een Engels systeem. Elke module is zowat in het Engels en alles vertalen kan niet altijd. Helaas zijn hier en daar nog wat stukjes in het Engels.
Ik mis de SSL beveiliging in het betaalscherm waar ik mijn persoonlijke gegevens moet invullen.
Kan jij me misschien hier meer over vertellen? Hoe ik dat kan doen etc?
Haal de achtergrond weg! Die twee modelen links en rechts maken dat ik de site gelijk weg klik! Veelste druk! Daarna kijk ik wel weer verder
Ik zie dit als een mening. De achtergronden zijn makkelijk te veranderen. Ik heb er heel wat gemaakt, zodat ik bijvoorbeeld elke week de website een nieuwe look kan geven. Ook zal ik wel eens geen achtergrond gebruiken. Uit onderzoek van klanten blijkt dat ze dit erg prettig vinden om een model te zien met 'perfect hair'. Van 1 van mijn klanten die lijdt aan een haarziekte zei ze zelfs dat het een verademing is, en voor haar reden is om verder te klikken.

Allemaal bedankt voor de feedback. Ik sta natuurlijk voor meer feedback open ter verbetering van mijn website, dus deze is dan ook meer dan welkom. Een aantal punten zal ik zeker overwegen om te veranderen wanneer mijn website weer onder handen wordt genomen, in de zin van de zaken die niet zo 1, 2, 3 te veranderen zijn.

6
Ik bedoel producten in de 'main page' De uitgelezen plek om speciale producten neer te zetten maar deze vallen niet op door al het 'schreeuwerige' er om heen of zoals de mevrouw van de klantenservice iets wat er heel erg op lijkt.

Wat betreft de Algemene Voorwaarden. Zo lang je de producten niet sealed kloppen deze dus niet net wat thuiswinkel.org zegt. Maar nu komt het leuke... omdat deze voorwaarde dus niet deugt heeft de consument zelfs 90 dagen de tijd op te retourneren ipv de 7 dagen.

Voor SSL heb je een statisch IP adres nodig en een SSL certificaat. Als je die beide hebt moet je het SSL certificaat installeren op de server en waarschijnlijk de configure van Magento aanpassen.

Zonder dat SSL certificaat behoor je ook niet gecertificeerd te worden door welk keurmerk dan ook... of je moet een andere manier gevonden hebben zodat persoonsgegevens veilig naar jou verstuurd worden. Dat mag namelijk ook van de wetgever.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl