Hallo allemaal!
Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Ik heb flink gegoogeld naar wat nou de beste oplossing zou zijn om mijn ideeën naar een webshop te vertalen, en helaas is het vrij lastig.
Zelf met open source mogelijkheden aan de slag, is voor mij geen optie - ik weet niks van coderen enz. en dat zou me dus veel te veel tijd gaan kosten. Webwinkels onder licentie voldoen niet aan hetgeen ik mijn toekomstige klanten wil bieden. Alles van top tot teen laten bouwen is te duur.
Nu had ik het volgende bedacht: ik wil al mijn grafische concepten door crowdsourcing tot een mooi design laten uitwerken, en dit vervolgens naar een webshop laten omzetten door een bedrijf dat websites bouwt.
Ik weet echter niet hoe bedrijven die webshops bouwen hier tegenover staan (aangezien die vaak of totaalpakketten aanbieden met design erbij, of pakketten hebben met beperkte functionaliteit).
De functies waaraan ik de webshop wil laten voldoen zijn soms best wel specifiek, dus waar ik eigenlijk naar op zoek ben zijn adressen waar ik met mijn eigen design en mijn eigen concepten over de functionaliteit aan kan komen, die met die gegevens de werkelijke webshop voor mij bouwen... voor een zo scherp mogelijke prijs uiteraard. Voorkeur gaat uit naar een partij die mijn webshop in Magento kan bouwen.
Iemand ideeën? Of iemand een andere manier waarop ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?
(Excuses als dit het verkeerde subforum is, leek me hier het meest geschikt.)
Re: Van eigen webdesign een webshop laten bouwen?
2Je spreekt jezelf een beetje tegen. Een bedrijf het laten maken is te duur zeg je, maar verderop zeg je plannen te hebben dit juist wel te gaan doen.
Als je een magento shop laat bouwen, met ook nog extra speciale functies, zit je al snel op enkele duizenden euro's. Maarja, dan heb je wel wat.
Welke extra functies hebben we het hier over trouwens? Kan je wat meer vertellen over je plannen? Er zijn honderden magento uitbreidingen verkrijgbaar die misschien wel voldoen om de extra functies in te vullen. Een thema kan je eventueel kant en klaar kopen en dan ben je totaal vrij voordelig uit in vergelijking met een custom shop.
Als je een magento shop laat bouwen, met ook nog extra speciale functies, zit je al snel op enkele duizenden euro's. Maarja, dan heb je wel wat.
Welke extra functies hebben we het hier over trouwens? Kan je wat meer vertellen over je plannen? Er zijn honderden magento uitbreidingen verkrijgbaar die misschien wel voldoen om de extra functies in te vullen. Een thema kan je eventueel kant en klaar kopen en dan ben je totaal vrij voordelig uit in vergelijking met een custom shop.
3Bedankt voor de snelle reactierudyhoff schreef:Je spreekt jezelf een beetje tegen. Een bedrijf het laten maken is te duur zeg je, maar verderop zeg je plannen te hebben dit juist wel te gaan doen.

Ja, ik bedacht me al dat het een beetje vreemd kon klinken. Wat ik bedoelde is dat met design en bouwen bij één firma, dat weer extra kosten zouden zijn. Met crowdsourcing een eigen design laten bouwen, leek me daarom mogelijk voordeliger.
En extra functies... Ik heb rondgekeken bij aanbieders die werken met Magento, en met die licentie alternatieven, maar die geven niet precies wat ik wil. Ik heb het dan over bijvoorbeeld:
-Verschillende taalmogelijkheden
-Verschillende valutamogelijkheden
-Eigen systeem voor doorberekenen van verzendkosten
-Zorgen dat het totaalbedrag (incl. verzendkosten) steeds zichtbaar is
-Goede integratie van blog en forum
-Op de homepage een overzicht van de laatste blogposts en forumberichten
-Op de pagina van een bepaalde hoofdrubriek telkens een aantal willekeurige producten uit de subcategorieën bij die hoofdrubriek zichtbaar
Ik denk dat veel ervan wel mogelijk is met Magento. Wat moet ik me voorstellen bij een kant en klaar thema kopen? Gewoon een template? Het probleem is dat ik de kennis niet heb om zo'n template naar mijn wensen in te vullen...
4Dit zijn standaard magento functies, dat hoef je alleen maar juist in te stellen met taalpakketten.-Verschillende taalmogelijkheden
-Verschillende valutamogelijkheden
Hier zijn verschillende plugins voor verkrijgbaar. Bijna alles is mogelijk wat dit betreft. Het tweede puntje heb ik ook in mijn shops zo geregeld.-Eigen systeem voor doorberekenen van verzendkosten
-Zorgen dat het totaalbedrag (incl. verzendkosten) steeds zichtbaar is
Hier is een gratis plugin voor beschikbaar. Met een kleine aanpassing is dit ook op de homepage te tonen. Je kan dit eventueel ook bereiken met het integreren van wordpress in magento.-Goede integratie van blog en forum
-Op de homepage een overzicht van de laatste blogposts en forumberichten
Deze is wat lastiger en heb ik zelf geen ervaring mee. Het ligt er ook aan of je dit dynamisch wilt doen of statisch. Het is goed mogelijk een aantal producten te tonen door gebruik te maken van static blocks. Deze vul je dan op met een aparte categorie met daarin de producten die je wilt tonen. Dit past zichzelf niet automatisch aan en zal dus handmatig moeten worden ingesteld.-Op de pagina van een bepaalde hoofdrubriek telkens een aantal willekeurige producten uit de subcategorieën bij die hoofdrubriek zichtbaar
De standaard templates zijn ruim vertegenwoordigd. Je kan bijna altijd wel iets vinden wat past bij jou en je shop. Je kan deze eventueel voor een klein prijsje laten aanpassen door de ontwikkelaar of een ander bedrijf mocht je dit zelf niet kunnen.Ik denk dat veel ervan wel mogelijk is met Magento. Wat moet ik me voorstellen bij een kant en klaar thema kopen? Gewoon een template? Het probleem is dat ik de kennis niet heb om zo'n template naar mijn wensen in te vullen...
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Hallo jste,
Bij deze wil ik ook even reageren. Bij het lezen van je bericht herken ik veel van mezelf.
Ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt. Ik wilde een webshop laten bouwen op Magento maar vond de standaard templates niets. Ik kwam veel bedrijven tegen die deze op bepaalde punten konden aanpassen, maar dat was niet wat ik wilde.
Ik had al een idee van hoe ik het wilde hebben en welke functionaliteiten mijn webwinkel moest hebben. Magento leek mij hier het meest geschikt voor.
Echter kwam ik al mijn gewenste functionaliteiten niet tegen bij het nalopen van de standaard Magento functionaliteiten. Ik durf te zeggen dat er voor elke wens wel bijna een oplossing beschikbaar is in Magento. Uiteindelijk zijn alle door mij gewenste functionaliteiten in de shop, de meeste verkregen door plugins.
De homepage heb ik zelf ontworpen op papier en de webshopbouwer heeft alles op de plaatst gezet waar ik deze wilde. Het mooie is dat mijn websitebouwer met mij meedacht waardoor het uiteindelijk nog beter is geworden dan ik in eerste instantie wilde.
Er zijn genoeg bedrijven die maatwerk in Magento aanbieden, maar dit moet je even duidelijk aangeven. Veel bedrijven probeerde mij wel over te halen te kiezen voor een standaard template die enigzins aangepast kon worden.
Je geeft aan niet de kennis te hebben betreft zelf aanpassen etc. Dat had /heb ik ook niet. Ik heb daarom alles door een bedrijf laten doen. Houd er rekening mee dat dit aardig kan oplopen. Het dan ook raadzaam bij verschillende bedrijven offertes op te vragen.
Mijn webshop is zo gebouwd dat ik nu zelf aanpassingen kan doen en niet voor elke kleine zaak naar mijn websitebouwer hoef.
Magento is de juiste keuze. En de punten die jij noemt zijn een 'eitje' voor Magento. Zelf ben ik nog wel veel ingewikkeldere zaken tegengekomen die uiteindelijk opgelost konden worden met Magento.
Ik wens je veel succes en houdt ons op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Dhr Mac-Intosh
Bij deze wil ik ook even reageren. Bij het lezen van je bericht herken ik veel van mezelf.
Ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt. Ik wilde een webshop laten bouwen op Magento maar vond de standaard templates niets. Ik kwam veel bedrijven tegen die deze op bepaalde punten konden aanpassen, maar dat was niet wat ik wilde.
Ik had al een idee van hoe ik het wilde hebben en welke functionaliteiten mijn webwinkel moest hebben. Magento leek mij hier het meest geschikt voor.
Echter kwam ik al mijn gewenste functionaliteiten niet tegen bij het nalopen van de standaard Magento functionaliteiten. Ik durf te zeggen dat er voor elke wens wel bijna een oplossing beschikbaar is in Magento. Uiteindelijk zijn alle door mij gewenste functionaliteiten in de shop, de meeste verkregen door plugins.
De homepage heb ik zelf ontworpen op papier en de webshopbouwer heeft alles op de plaatst gezet waar ik deze wilde. Het mooie is dat mijn websitebouwer met mij meedacht waardoor het uiteindelijk nog beter is geworden dan ik in eerste instantie wilde.
Er zijn genoeg bedrijven die maatwerk in Magento aanbieden, maar dit moet je even duidelijk aangeven. Veel bedrijven probeerde mij wel over te halen te kiezen voor een standaard template die enigzins aangepast kon worden.
Je geeft aan niet de kennis te hebben betreft zelf aanpassen etc. Dat had /heb ik ook niet. Ik heb daarom alles door een bedrijf laten doen. Houd er rekening mee dat dit aardig kan oplopen. Het dan ook raadzaam bij verschillende bedrijven offertes op te vragen.
Mijn webshop is zo gebouwd dat ik nu zelf aanpassingen kan doen en niet voor elke kleine zaak naar mijn websitebouwer hoef.
Magento is de juiste keuze. En de punten die jij noemt zijn een 'eitje' voor Magento. Zelf ben ik nog wel veel ingewikkeldere zaken tegengekomen die uiteindelijk opgelost konden worden met Magento.
Ik wens je veel succes en houdt ons op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Dhr Mac-Intosh
6Oké, interessante info 
Dus wat ik waarschijnlijk het beste zou kunnen doen, is op een van die sites waarop templates worden aangeboden, iets naar mijn gading uitkiezen. Dan contact opnemen met de maker ervan, en kijken of die iets met mijn specifieke wensen kan. Ik kan weer aan de slag!

Dus wat ik waarschijnlijk het beste zou kunnen doen, is op een van die sites waarop templates worden aangeboden, iets naar mijn gading uitkiezen. Dan contact opnemen met de maker ervan, en kijken of die iets met mijn specifieke wensen kan. Ik kan weer aan de slag!
7Nou dat hoeft niet perse. Magento templates kunnen ook custom gemaakt worden. Dit is echter wel veel duurder dan het kiezen van een standaard template. Indien er een template is die dicht in de buurt van je wensen komt is het raadzaam daarvoor te kiezen. Kleine aanpassingen kunnen dan nog altijd gedaan worden.Oké, interessante info
Moet er zoveel aan een template aangepast wodern dan het heeft weinig zin omdat je dan qua kosten misschien hetzelfde of meer kwijt zou zijn als een custom template. Dit was bij mij het geval. Geen van de templates kwam in de buurt van wat ik wilde. En als er toch voor een standaard template gekozen zou worden moest er zoveel aangepast worden dat dit geen eens zin meer had. Mijn template is dus vanaf 0 gemaakt. Hiervoor hoef je alleen je idee op papier uit te werken, waar je wat wilt hebben en dit aan het bedrijf te tonen met de vraag of zij dat kunnen maken.
En waarschijnlijk kan de maker er verder niets aan veranderen, zal die denk ik ook niet doen.
De persoon die er veranderingen aan zal brengen is het bedrijf (of jijzelf, maar je gaf aan dat niet te kunnen) die je website zal bouwen.
8Als je zelf een design aanlevert in een psd kan deze voor de meeste open source pakketten omgezet worden in een template voor de webwinkel.
Voor je eigen behoeften is het beste dat je een webshopbouwer opzoekt en vraagt of hij/zij dat kunnen omzetten en wat daar de kosten voor zijn.
Je hoeft je niet blind te staren op Magento het kan ook allemaal gerust met andere software (zoals Zen Cart
).
Voor je eigen behoeften is het beste dat je een webshopbouwer opzoekt en vraagt of hij/zij dat kunnen omzetten en wat daar de kosten voor zijn.
Je hoeft je niet blind te staren op Magento het kan ook allemaal gerust met andere software (zoals Zen Cart

I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
9ik heb als basis een standaard template gebruikt die voor SEO en conversie is geoptimaliseerd: Ultimento
Ik ben die toen steeds verder gaan aanpassen voor mijn eigen webshop en tot een prima resultaat gekomen (al zeg ik het zelf).
Je kan ook een designer vragen om het een en ander aan te passen, zelf is dat ook niet zo moeilijk als je basiskennis html en css hebt. Ik denk dat het dan veel goedkoper uit zal vallen dan wanneer je een design bureau een hele nieuwe template laat maken.
Ik ben die toen steeds verder gaan aanpassen voor mijn eigen webshop en tot een prima resultaat gekomen (al zeg ik het zelf).
Je kan ook een designer vragen om het een en ander aan te passen, zelf is dat ook niet zo moeilijk als je basiskennis html en css hebt. Ik denk dat het dan veel goedkoper uit zal vallen dan wanneer je een design bureau een hele nieuwe template laat maken.
10Ik raadt u aan om is te kijken bij bonjour-webshops.nl wij bieden een totaal oplossing betreft e-commerce voor een bodemprijs.