goede adwords advertentie

1
Hallo,

Ik was even benieuwd, ik heb niet zo lang mijn shop en ik zou best graag via adwords willen adverteren. Ik heb daarom wat advertenties aangemaakt maar nu valt mij op dat het veel kost, redelijk(dure) kliks genereert maar eigen weinig bestellingen. Ik heb al wat onderzoek gedaan naar goede zoekwoorden maar de concurrentie is daar erg hoog van wat de kliks dus ook duurder maakt. Verder heb ik per merk naam advertenties gemaakt maar dat levert niet direct meer bestellingen op. Verder weet ik dan Gratis verzenden bv een goede trigger kan zijn om mensen te lokken, is dat ook zo. Kan iemand mij in simpele taal tips geven hoe ik het beste een advertentie + zoekwoorden kan opstellen.

Thx

Re: goede adwords advertentie

2
Adwords koppelen met een statistieken programma, bij voorkeur Google analytics omdat dit naadloos samenwerkt. En dan testen, testen en nog eens testen.

Een goedlopende adwords campagne maak je niet in 1 dag of met een budget van 50 euro. Hier moet je veel kliks, en dus euro's, in stoppen om echt goed te kunnen testen en een goede campagne te maken. Houd ook rekening dat je cpc naar mate je ctr hoger wordt steeds lager zal worden.

Veel mensen proberen alleen de gratis bon die ze krijgen en geven uit die paar kliks al een conclusie of adwords wel of niet werkt voor hen. Om echt te snappen hoe het werkt en om het te finetunen moet je toch minimaal wel 1000 euro erin stoppen.

3
Als je er nog niet bekend mee bent, is er eigenlijk maar een regel en dat is veel testen en veel geduld. Begin dus niet direct met die dure trefwoorden want dan ben je gelijk door je budget heen. Probeer eerst eens een longtail term, bijvoorbeeld wat zoektermen van 3 woorden. Finetune die vervolgens tot je er een CTR van 3-4% minimaal op hebt, en daarop een conversie van ongeveer hetzelfde percentage. Lukt dat? Dan kun je dit langzamerhand uitbouwen met meer trefwoorden die duurder zijn qua kliks, maar dan ook gelijk meer traffic opleveren.

De meeste starters zoeken traffic, en dat kost alleen maar geld. Het zijn de conversies die het geld opleveren, dus je moet geduldig zijn en eerst het spel snappen, voor je vol erin kunt stappen.
Nu op mijn weblogs:

4
In simpele woorden, zoek uit hoe mensen zoeken naar je product/dienst.
Vraag aan een aantal mensen om iets te zoeken op Internet, let op welke zoekwoorden ze gebruiken.
In google zit voor de webmasters een tool waarmee je kan kijk hoe bepaalde zoekwoorden scoren.
Probeer longtail zoek termen te vinden. Vb: "boeken" (is algemeen), "boeken over auto's" (specifiek), "boeken over ferrari auto's" (longtail zoek term)
Maak een campagne met een advertentie (je kan er ook een paar advertenties maken) en kijk wat de CTR is.
Kijke ook wat de analytics zeggen, aantal bounces, waar komt het verkeer vandaan. Welke advertentie werkt het beste.
En blijf er aan werken, verbeter steeds verder de advertenties maar denke ook aan wanneer zoeken mogelijke klanten mijn product/dienst. Is er een jaarcyclus, of aan het eind van de maand.
Speel daarop in met je advertenties.
Zijn er thema's die relevant zijn voor mogelijke klanten? Combinatie - bv: mensen die een auto kopen hebben ook nodig een verzekering, brandstof, etc, etc.
Speel daar op in met je campagne.

Heel veel succes,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.