Breuk bij verzending Post NL

1
Goedendag,

Neemt Post NL bij breuk tijdens de verzending contact op met de verzender of met het afleveradres?

Ik dacht namelijk altijd met de verzender. Nu geeft een klant van me aan dat er een fles Champagne gebroken is aangekomen en dat er een briefje van Post NL bij zat (hierin geven zij aan dat ze € 3.40 per kilo zullen vergoeden). Kan dit kloppen?

De klant krijgt nu dus van mij een nieuwe fles champagne en, als hij "slim" is, ontvangt hij ook nog een bedrag van Post NL... Nu maakt me die €3,40 natuurlijk niks uit, maar ik wil even zeker weten hoe het zit....

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten
Dennis

P.s. Eerste keer breuk in anderhalf jaar tijd!
Alcoholvrije Alternatieven: http://www.tijdvooralcoholvrij.nl
Foute Kersttruien: http://www.uglyxmas.nl

Re: Breuk bij verzending Post NL

2
Ze nemen contact op met de geadresseerde bij een standaard zending. Die dient de claim in te dienen bij PostNL. Bij verzekerde verzendingen gaat het weer andersom, dan dient de afzender aan te tonen voor hoeveel euro inkoopwaarde er verzonden was.