Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancier?

1
Goedemorgen,

Veel reclamediensten zoals Google Shopping, Shopmania e.d. zijn gratis, maar via de leverancier waar ik mijn webshop huur, betaal ik 4 euro per maand per dienst, waarbij ik verder o.a. zou kunnen kiezen voor Kelkoo, Kieskeurig, Affiliate4you, beslist e.d. Betalen jullie er ook voor, of is een productfeed gemakkelijk te maken en bij te houden? Hoe doen jullie dit?

Groetjes,

Renate van Laarhoven

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

2
Op zich is een productfeed heel makkelijk in te stellen en hoeft niet bijgehouden te worden, omdat dat live kan gebeuren als jij iets in je assortiment wijzigt. Het nadeel van een "webshopleverancier" (aka. webshop huren) is dat als je dus iets extra's wilt, dat je er gelijk voor mag betalen.

Overigens betaal ik zelf ook voor Google Shopping. Niet zo zeer voor het genereren van de feed, maar wel voor het optimaliseren er van. De feed wordt dus eerst bewerkt en geoptimaliseerd zodat hij zo goed mogelijk in Google terecht komt.

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

3
Wij rekenen als webwinkelaanbieder voor dergelijke koppelingen een vergoeding.
Uiteraard snappen wij dat dit voor een klant in eerste instantie vreemd kan overkomen, tenslotte biedt Google haar diensten (nu nog) kosteloos aan.
Wij hebben echter ook arbeid aan het opzetten van een feed, het beschikbaar maken van een EAN veld in de backoffice etc. Elke klant heeft eigen wensen en alle wensen in de standaard opnemen is simpelweg niet mogelijk. Technisch gezien kunnen onze klanten zelf een feed maken als er weinig verloop in je artikelaanbod zit, de meeste klanten laten dit echter door ons doen omdat zij deze kennis niet hebben of omdat er veel verloop in de artikelen zit.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

4
Shoptrader schreef:Wij hebben echter ook arbeid aan het opzetten van een feed, het beschikbaar maken van een EAN veld in de backoffice etc. Elke klant heeft eigen wensen en alle wensen in de standaard opnemen is simpelweg niet mogelijk. Technisch gezien kunnen onze klanten zelf een feed maken als er weinig verloop in je artikelaanbod zit, de meeste klanten laten dit echter door ons doen omdat zij deze kennis niet hebben of omdat er veel verloop in de artikelen zit.
Dit is onzin. Als een feed goed opgezet is kan het zichzelf automatisch vernieuwen en is er dus geen "arbeid" nodig van jullie. Mijn feed vernieuwd zichzelf iedere nacht zonder enige inspanning.

Als je kosten berekend voor het opstarten is dat begrijpelijk. Maandelijkse kosten daarentegen is gewoon een melkkoe. Het is een noodzakelijke toevoeging op een serieuze webwinkel dus dan kan je het eigenlijk zien als verborgen abonnement kosten.

Ik ben blij dat ik met opensource werk en alles zelf kan doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

5
rudyhoff schreef:Dit is onzin. Als een feed goed opgezet is kan het zichzelf automatisch vernieuwen en is er dus geen "arbeid" nodig van jullie. Mijn feed vernieuwd zichzelf iedere nacht zonder enige inspanning.

Als je kosten berekend voor het opstarten is dat begrijpelijk. Maandelijkse kosten daarentegen is gewoon een melkkoe. Het is een noodzakelijke toevoeging op een serieuze webwinkel dus dan kan je het eigenlijk zien als verborgen abonnement kosten.
Zelfs die "opstartkosten" zijn in de praktijk vaak te hoog. Ik ken meerdere webbureaus die voor elke "extra module" een paar honderd euro rekenen, zelfs al hebben ze die kant-en-klaar op de plank liggen of, nog erger, is het open-source freeware. Kwestie van een hokje aanvinken op de server en weer een paar honderd euro verdiend.

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

6
Bedragen van honderden euro's vinden wij ook niet correct, dat zul je bij ons ook niet vinden.
Over het algemeen zijn onze klanten dik tevreden over onze tarieven.

Echter wij zijn een commerciële partij, zo simpel is het. Zelf doen is uiteraard goedkoper, wij richten ons echter op de mensen die zich hier niet mee willen bezig houden en bereid zijn er een paar euro voor te betalen.

Omdat wij geen standaard platform bieden maar elke winkel is uniek (dat is ook onderdeel van het concept) is het helaas niet altijd een simpel vinkje aanzetten.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

7
Ward schreef:Zelfs die "opstartkosten" zijn in de praktijk vaak te hoog. Ik ken meerdere webbureaus die voor elke "extra module" een paar honderd euro rekenen, zelfs al hebben ze die kant-en-klaar op de plank liggen of, nog erger, is het open-source freeware.
Als zo'n bureau wil ik toch even reageren. Een paar honderd euro is niets, als je alles bij elkaar optelt. Je wil niet weten wat klanten verwachten bij (standaard)modules als feeds, contactformulieren, polls of een socialmedia button. Als je het zelf kan, moet je het natuurlijk zelf doen, maar internet is business en in veel gevallen is een duur internetbureau uiteindelijk stukken goedkoper dan die goedkope studentjes die bijna hetzelfde doen. Net iets mindere kwaliteit, kost op den duur, soms vele malen meer.

Of zoals ik vandaag op Twitter las en waar ik helaas de bron niet meer van kan vinden: Kennis is duur, maar dommigheid is zoveel duurder.
Nu op mijn weblogs:

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

8
Dirkjan schreef:
Ward schreef:Zelfs die "opstartkosten" zijn in de praktijk vaak te hoog. Ik ken meerdere webbureaus die voor elke "extra module" een paar honderd euro rekenen, zelfs al hebben ze die kant-en-klaar op de plank liggen of, nog erger, is het open-source freeware.
Als zo'n bureau wil ik toch even reageren. Een paar honderd euro is niets, als je alles bij elkaar optelt. Je wil niet weten wat klanten verwachten bij (standaard)modules als feeds, contactformulieren, polls of een socialmedia button. Als je het zelf kan, moet je het natuurlijk zelf doen, maar internet is business en in veel gevallen is een duur internetbureau uiteindelijk stukken goedkoper dan die goedkope studentjes die bijna hetzelfde doen. Net iets mindere kwaliteit, kost op den duur, soms vele malen meer.
Heb je gelijk in. Hoewel sommigen met de oren zullen flapperen, is 3.000 tot 5.000 euro voor het ontwikkelen van een goede module of plug-in vaak alleszins redelijk.

Maar daar ging het me niet om. Ik had het vooral over 10 keer of 20 keer dezelfde 5.000 euro vragen voor het "ontwikkelen" van iets dat eerder al voor een andere klant was ontwikkeld. Ook dat is in de internetbranche helaas een gangbare praktijk. En dus ook een praktijk die je moet kennen als internetondernemer of als webwinkelier.
StoreCore.io

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

10
Wouter Hol schreef:Maar hoe ga je dat controleren als webwinkelier zijnde?
Lijkt een preek voor eigen parochie, maar je zou een adviseur om advies kunnen vragen of een vraag kunnen stellen op dit forum :!:

Grote verschillen tussen offertes zijn een goede tweede. Die verschillen vragen op zijn minst om een toelichting of verklaring.

Goede derde is vergelijkbare sites kritisch onder de loep nemen. Als je dan vaker iets aantreft dat standaard is, is dat kennelijk meteen iets waarvoor niet het wiel opnieuw hoeft te worden uitgevonden.
StoreCore.io

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

11
Wouter Hol schreef:Maar hoe ga je dat controleren als webwinkelier zijnde?
Gewoon, the usual stuff. Vraag om referenties, vraag wat extra offertes op, stel wat simpele vragen en kijk hoe ze antwoorden. Stel wat vragen over de prijzen of uren en kijk of ze logische antwoorden hebben. Als het goed voelt, zit het wel goed. En als je dan soms iets te veel betaalt, tsja...
Nu op mijn weblogs:

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

12
Het blijft lastig vergelijken. Tis net als met het kopen van een tweedehands auto. Goedkoop is vaak duurkoop, maar je wilt ook niet te veel betalen. Om nog maar te zwijgen van een kat in de zak.

Uurprijs zegt niets, net zoals een groot verschil in de offerte's. Een goedkope offerte zou op zich slechter werk betekenen. Maar misschien is het wel een heel goede programmeur die gewoon een concurrerende prijs heeft.

Ik zou in elk geval heldere afspraken maken over welke functies je in je shop wilt hebben en hoe je alles precies wilt hebben. Daar allebei onder tekenen, zodat je daar op terug kan vallen als het werk tegen valt.

Zelf heb ik een vergelijkbaar iets meegemaakt. De koppeling met het bepaalde andere software. Daar was een kant-en-klare module voor. Kat in het bakkie, zou je zeggen. Mijn programmeurs vertelden mij dat die kant en klare module troep was, en dat alles opnieuw gemaakt moest worden. Heeft mij een klein kapitaal gekost. Toen kreeg die bepaalde software wat probleempjes. Andere gebruikers van die software (door middel van de standaard koppeling) hebben dagen, sommigen zelfs weken lang, veel extra werk en klachten van hun klanten gehad. Ik had pas 2 dagen later, toen ik er een mail over ontving, door dat er problemen geweest waren. Mijn koppeling had alles opgevangen en gecorrigeerd, zonder dat ik dat door had.

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

13
Wat daar nog bij komt is het stuk advies waar wij niks voor rekenen.
De klant wil niet alleen een feed, hij wil ook uitleg als hij/zij er niet uit komt. Dan helpen wij met instellen, als er bijv. voorraad altijd goed moet staan maken wij dat in orde etc.

Het is dus in mijn ogen logisch dat daar geld voor wordt gevraagd en wat ons betreft zijn onze prijzen voor dergelijke koppelingen goed.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl

Re: Betalen voor Google Shopping e.d., via webshopleverancie

14
Een algemene feed koppeling maken en met een cronjob het elke nacht opnieuw te verversen is inderdaad maar 1 keer werk.

Maar net wat Dirkjan en Shoptrader zeggen, het aanpassen op de klant en soms zelf de hele database van de klant onderhanden nemen om alles goed te laten werken dat kost tijd.

Dus kan je ineens een groot bedrag vragen waar de klant van schrikt of een (kleine) maandelijkse fee om deze kosten te dekken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl