dropshipping

1
Ik heb een vraag over dropshipping.

Er komen steeds meer webwinkels die werken onder dropshipping, Je functioneerd dus met jou winkel als het ware als lead generator om zo de bij jou geplaatste orders door te sturen naar je leverancier, die dan de bestelling verzend.

Hoe vind je een dropshipper?

Wie heeft er hier een site die werkt volgens dit systeem en hoe ben je aan je leverancier gekomen?
En hoe bepaal je een goede winstmarge voor jou als leverancier van orders aan hem?
http://www.mijnwebsiteverkopen.nl

Re: dropshipping

2
Wij hebben een proefproject voor dropshipping lopen waarin wij complete orders uitvoeren in opdracht van andere webwinkels. Dat heeft zowel voor ons als onze dropshipping-partners verschillende voordelen (kan ik desgevraagd ook wel toelichten).

Maar om je vraag te beantwoorden: ik denk dat je die moet omkeren. Zoek éérst betrouwbare leveranciers en kijk daarna of je daarmee dropshipping op poten kunt zetten. Zomaar beginnen aan dropshipping omdat het systeem bestaat, is een doodlopende straat. Het moet passen in wat je met je webwinkel wilt bereiken.
StoreCore.io

3
Ik heb interesse om een winkel of meerdere te starten. Daarom ben ik ook geinteresserd in het onderwerp. Voordat ik kan beginnen zal ik dus ook wat meer ervan moeten weten.
In welke niches zitten mogelijkheden, zowel de mogelijkheid om nog te scoren in zoekmachines al de mogelijkheid er nog iets mee te verdienen.

Daarom ben ik zoekende naar een aantal dropshippers die al ervaring hebben met ander sites die zo voor hun geld verdienen en ook voor hunzelf om zo kennis te kunnnen overnemen om mijn eventuele project te kunnen laten slagen.

4
walter007 schreef:Ik heb interesse om een winkel of meerdere te starten. Daarom ben ik ook geinteresserd in het onderwerp. Voordat ik kan beginnen zal ik dus ook wat meer ervan moeten weten.
Je hebt zelf een site waarop webshops te koop worden aangeboden. Voor de hand liggende vraag is dan dus: wil je serieus een webwinkel beginnen of is het je vooral te doen om risicoloos opstarten en daarna snel voor een paar honderd euro van de hand doen?
walter007 schreef:In welke niches zitten mogelijkheden, zowel de mogelijkheid om nog te scoren in zoekmachines al de mogelijkheid er nog iets mee te verdienen.

Daarom ben ik zoekende naar een aantal dropshippers die al ervaring hebben met ander sites die zo voor hun geld verdienen en ook voor hunzelf om zo kennis te kunnnen overnemen om mijn eventuele project te kunnen laten slagen.
"Niet geschoten is altijd mis" en "wie brutaal is, heeft de halve wereld", maar ik verwacht niet dat je snel een antwoord krijgt. Die niches zijn er zeker (en leveranciers ook), maar waarom zou een concurrent je verklappen waar Abraham de mosterd haalt?
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ik heb meerdere sites, die verkoop site heeft niets met mijn wens van een eigen winkel te maken.

Ik wil echter een winkel die mij niet veel tijd kost en dus is dropshipping uiterst geschikt daarvoor.

Bouwen en iemand anders doet het werk
Als tegenprestatie lever ik dan de klanten waar de dropshipper niets voor hoeft te doen.

Dat is het mooie aan het systeem win win situatie.

6
walter007 schreef:Dat is het mooie aan het systeem win win situatie.
Je begrijpt het systeem nog niet helemaal.

Je vergeet voor het gemak dat de klant jouw belt bij problemen, vragen, opmerkingen etc.
Je vergeet dat jij verantwoordelijk bent voor datgene wat er verkocht is.
Je vergeet dat als de leverancier de afspraken niet na komt dat jij daar verantwoordelijk voor bent.
En zo zijn er nog flink wat andere punten die je hier vergeten bent..

Dropshipping is een methode om je logistiek aan te pakken. Dat is een middel. Dropshipping mag nooit een doel op zich zijn. Ik kan dat niet vaak en niet hard genoeg zeggen.