Heeft iemand toevallig ervaring met Kiala? Zij hebben afhaalpunten door het hele land waardoor er zelfs in het weekend afgehaald kan worden. Zou dit een mooi alternatief voor Pakjegemak van PostNL zijn?
De tarieven voor de verzendservice zijn volgens de website redelijk scherp € 4,- per pakket helaas tot maar 15 kilo en ik zie dat de levertijd gemiddeld 4 werkdagen is, waardoor het eigenlijk voor de meeste ondernemers niet interessant zal zijn..
Re: Kiala verzendservice en afhaalpunt
2Dat hoeft helemaal niet. Zolang je je klanten maar informeert en de keuze biedt voor andere snellere (en vaak duurdere) alternatieven.MauriceF schreef: ..... en ik zie dat de levertijd gemiddeld 4 werkdagen is, waardoor het eigenlijk voor de meeste ondernemers niet interessant zal zijn..
Zelf geen ervaring met Kiala. Biedt nu DHL for you en Post NL aan en ben daar tevreden over.
3Wij bieden wel Kiala verzendservice aan. Ik denk dat 1 op 15 bestellingen verzonden wordt met Kiala (brievenbuspost meegerekend). Soms is die € 2,75 net teveel en kiezen ze voor langere levering. Daarnaast kan het ook zijn dat iemand de hele dag niet thuis is en niet wil dat het bij de buren of e.d. afgeleverd wordt.
Het is wel een extra handeling na binnenkomst van de bestelling. Je moet de gegevens invullen op Kiala.nl en de klant moet dan aangeven waar het pakket heen moet. Soms kan dit een dag duren, voordat de klant dit ingevuld heeft.
Wij bieden Post NL en Kiala aan.
Het is wel een extra handeling na binnenkomst van de bestelling. Je moet de gegevens invullen op Kiala.nl en de klant moet dan aangeven waar het pakket heen moet. Soms kan dit een dag duren, voordat de klant dit ingevuld heeft.
4Je zou toch de klant kunnen vragen om bij opmerking te schrijven waar ze het naar toe wil laten zenden, dan moet je de klant er later niet meer voor vragen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Er is inderdaad wel een mogelijkheid om dit in het opmerkingen veld (stap 3) te vermelden. Ik ga het eens proberen! Is kijken of dat werkt. Zo zie je maar, een simpele oplossing waar ik niet aan heb gedacht.
Hartelijk dank
Hartelijk dank
6Een ouder topic zie ik, maar ik wil toch even reageren.
Sinds enkele weken maken wij gebruik van Kiala.
We hebben er nu in 4 weken tijd 5 pakketten mee verzonden.
Opzich ging alles goed.
maar helaas wachten mijn klanten inmiddels al 8 dagen op hun bestelling.
Ik heb geprobeerd contact te leggen met Kiala via de email, maar nog geen reactie. Ook is er nergens een telefoonnummer te bekennen.
Ze willen alleen contact via hun contact formulier.
Dom van mij, want ergens had ik het eerder moeten checken of ze telefonisch bereikbaar zijn. Weer een les geleerd.
Nu maar hopen op een spoedige reactie van Kiala.
Maar ik heb deze nu wel van mijn webshop afgehaald.
Ik ga me nu eens flink verdiepen in DPD of DHL for you om aan te bieden naast PostNL.
Sinds enkele weken maken wij gebruik van Kiala.
We hebben er nu in 4 weken tijd 5 pakketten mee verzonden.
Opzich ging alles goed.
maar helaas wachten mijn klanten inmiddels al 8 dagen op hun bestelling.
Ik heb geprobeerd contact te leggen met Kiala via de email, maar nog geen reactie. Ook is er nergens een telefoonnummer te bekennen.
Ze willen alleen contact via hun contact formulier.
Dom van mij, want ergens had ik het eerder moeten checken of ze telefonisch bereikbaar zijn. Weer een les geleerd.
Nu maar hopen op een spoedige reactie van Kiala.
Maar ik heb deze nu wel van mijn webshop afgehaald.
Ik ga me nu eens flink verdiepen in DPD of DHL for you om aan te bieden naast PostNL.
7Ik gebruik postnl en dhl4you. Klanten kunnen kiezen voor snel of goedkoop, ik heb ook de afleverdagen met 1 dag verhoogd, zodat ik geen teleur gestelde klanten, maar vaker verbaasde klanten heb.
8Mocht je bedrijf in aanmerking komen kun je ook http://www.postnl.nl/zakelijk/pakket/pakje-gemak/ gebruiken. Onder het kopje: "Wat kost het":Ilse2010 schreef:Wij bieden wel Kiala verzendservice aan. Ik denk dat 1 op 15 bestellingen verzonden wordt met Kiala (brievenbuspost meegerekend). Soms is die € 2,75 net teveel en kiezen ze voor langere levering. Daarnaast kan het ook zijn dat iemand de hele dag niet thuis is en niet wil dat het bij de buren of e.d. afgeleverd wordt.
Wat kost het?
U kunt van PakjeGemak gebruik maken als u jaarlijks minimaal 100 pakketten verstuurt binnen Nederland en hiervoor een contract heeft met PostNL Pakketservice. PakjeGemak kost u niets extra.
U betaalt uitsluitend de verzendkosten en frankeert via de verzendapplicatie Parcelware. Voor aanvullende diensten rekent PostNL Pakketservice de gebruikelijke toeslagen. Meer informatie hierover ontvangt u via de PostNL Klantenservice.
9De sleutel ligt vandaag de dag in het bieden van verschillende afleverkeuzes aan je klant in de checkout. Met netjes een prijsdifferentiatie erbij kan iedere klant dan zelf kiezen wat hij wil en wat hij ervoor wil betalen.
M.v.g.
Frank Loots
M.v.g.
Frank Loots
Standaard levering, dagtijdvak levering, express en Same-Day. Tevens fulfiment diensten.
http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl
http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl
10Voor ons geen kiala meer.
Wat een schandalig bedrijf is dat. Maar dat is onze ervaring.
Wij boden naast PostNL ook Kiala afleverpunt service aan.
Bij de 4e keer ging het compleet mis. Een levering niet aangekomen op het afhaalpunt.
Kiala tot 4 keer toe gemaild, waarbij ik wel leesbevestigingen kreeg, maar geen reactie's.
Na zoeken op internet eindelijk een telefoonnummer gevonden.
Ik heb Kiala telefonisch benaderd over het pakket dat nog niet aangekomen was.
Hier waren ze niet blij mee. Ze doen alles liever via mail.
De dame was uiterst onvriendelijk (mischien een slechte dag, dat kan)
Ze snapte me na 3 keer uitleggen, en zou me diezelfde middag nog terugbellen. Ze ging er direct achteraan zei deze mevrouw.
Je raad het mischien al....ik hoorde niets meer. De dag erna nog afgewacht, en uiteindelijk toch smiddags weer opgebeld.
Dan krijg je een reactie van dezelfde dame "er zijn wel meer pakjes zoek, dus het kan wel even duren".
Onproffesioneel antwoord, maargoed ik had nog enigzins hoop.
Nadat ik vroeg wanneer ik meer zou horen, zei ze dat dat pas maandag zou zijn (het was nu woensdag) en dat ze er een zoekopdracht van ging maken.
Een dag later, kreeg ik eindelijk reactie op mijn eerder gestuurde mails. Ze vroegen me de barcode. Ik denk dat deze mailende persoon niet heeft geweten dat ik inmiddels ook al telefonisch contact had gehad met Kiala.
Ik mailde netjes terug, ik vroeg nog om een reactie over hoe nu verder.
En ja, je raad het mischien alweer. Wel een leesbevestiging, nooit meer een antwoord.
Ook geen telefoontjes ontvangen op die beloofde maandag, en zelfs die dinsdag niet. Weer gebeld, en toen kreeg ik een andere dame aan de telefoon. Deze ging er direct achteraan, zou terugbellen die middag, maar mailde ipv bellen. Ook prima dacht ik. Ik moest een foto mailen van de inhoud en de waarde van het product.
Achteraf stom dat ik dit heb gedaan.
Ik hoorde namelijk weer 1,5 week compleet niets, telefoontjes werden ook niet beantwoord.
Na een mail naar betreffende persoon wat de status inmiddels was, kreeg ik nog geen 10 minuten later een mail terug van compleet iemand anders dan waar de mail voor was, dat het pakket niet te vinden was en ik 3 euro nog wat teruggestort kon krijgen als vergoeding.
Ik had natuurlijk inmiddels de klant al haarbedrag teruggestort incl verzendkosten, maar ze wilde het graag hebben dus ze hoopte, net als ik, dat het nog terecht zou komen.
Nou vind ik het artikel nieteens meer zo heel belangrijk, maar achteraf gezien heb ik het idee dat ze gekeken hebben naar de waarde die ik had opgegeven en het artikel (minder dan een kilo) en dus maar besloten hebben dat ze van me afwilden en voor hun goedkoper zou zijn om mij 3 zoveel te vergoeden ipv door te zoeken naar mijn pakje.
Voor mij nooit meer Kiala. Zowel zakelijk als prive niet.
Wij werken nu met PostNL en DHL4You...gaat helemaal prima!
Wat een schandalig bedrijf is dat. Maar dat is onze ervaring.
Wij boden naast PostNL ook Kiala afleverpunt service aan.
Bij de 4e keer ging het compleet mis. Een levering niet aangekomen op het afhaalpunt.
Kiala tot 4 keer toe gemaild, waarbij ik wel leesbevestigingen kreeg, maar geen reactie's.
Na zoeken op internet eindelijk een telefoonnummer gevonden.
Ik heb Kiala telefonisch benaderd over het pakket dat nog niet aangekomen was.
Hier waren ze niet blij mee. Ze doen alles liever via mail.
De dame was uiterst onvriendelijk (mischien een slechte dag, dat kan)
Ze snapte me na 3 keer uitleggen, en zou me diezelfde middag nog terugbellen. Ze ging er direct achteraan zei deze mevrouw.
Je raad het mischien al....ik hoorde niets meer. De dag erna nog afgewacht, en uiteindelijk toch smiddags weer opgebeld.
Dan krijg je een reactie van dezelfde dame "er zijn wel meer pakjes zoek, dus het kan wel even duren".
Onproffesioneel antwoord, maargoed ik had nog enigzins hoop.
Nadat ik vroeg wanneer ik meer zou horen, zei ze dat dat pas maandag zou zijn (het was nu woensdag) en dat ze er een zoekopdracht van ging maken.
Een dag later, kreeg ik eindelijk reactie op mijn eerder gestuurde mails. Ze vroegen me de barcode. Ik denk dat deze mailende persoon niet heeft geweten dat ik inmiddels ook al telefonisch contact had gehad met Kiala.
Ik mailde netjes terug, ik vroeg nog om een reactie over hoe nu verder.
En ja, je raad het mischien alweer. Wel een leesbevestiging, nooit meer een antwoord.
Ook geen telefoontjes ontvangen op die beloofde maandag, en zelfs die dinsdag niet. Weer gebeld, en toen kreeg ik een andere dame aan de telefoon. Deze ging er direct achteraan, zou terugbellen die middag, maar mailde ipv bellen. Ook prima dacht ik. Ik moest een foto mailen van de inhoud en de waarde van het product.
Achteraf stom dat ik dit heb gedaan.
Ik hoorde namelijk weer 1,5 week compleet niets, telefoontjes werden ook niet beantwoord.
Na een mail naar betreffende persoon wat de status inmiddels was, kreeg ik nog geen 10 minuten later een mail terug van compleet iemand anders dan waar de mail voor was, dat het pakket niet te vinden was en ik 3 euro nog wat teruggestort kon krijgen als vergoeding.
Ik had natuurlijk inmiddels de klant al haarbedrag teruggestort incl verzendkosten, maar ze wilde het graag hebben dus ze hoopte, net als ik, dat het nog terecht zou komen.
Nou vind ik het artikel nieteens meer zo heel belangrijk, maar achteraf gezien heb ik het idee dat ze gekeken hebben naar de waarde die ik had opgegeven en het artikel (minder dan een kilo) en dus maar besloten hebben dat ze van me afwilden en voor hun goedkoper zou zijn om mij 3 zoveel te vergoeden ipv door te zoeken naar mijn pakje.
Voor mij nooit meer Kiala. Zowel zakelijk als prive niet.
Wij werken nu met PostNL en DHL4You...gaat helemaal prima!
11Na een eerste en negatieve ervaring met Kiala kwam ik op dit forum onderwerp terecht en ik wil ook even laten weten dat wij de optie Kiala er meteen weer uit gaan gooien...
Pakje netjes bij een Kialapunt meegegeven.
Vijf dagen later krijg ik het retour van de postbode (! post.nl dus) met een sticker 'geadresseerde onbekend).
Pakje was nog ongeopend. Mijn klant had geen ophaalbericht of iets dergelijks ontvangen.
Na meer dan 24 uur eindelijk een reactie per mail van Kiala (bellen dat doen ze niet) dat het dan wel per ongeluk bij post.nl terecht zou zijn gekomen en dat ik het kosteloos nogmaals op mag sturen. Daar heb ik dus geen zin in.
Niet eens excuses of uitleg wat er dan fout is gegaan en of dat vaak voorkomt.
Oftewel, waarom zou je nog vertrouwen hebben in deze manier van verzenden?
Ik heb terug gemaild dat ik gewoon mijn 4 euro terug wil en niet meer opnieuw wil verzenden want ik hou niet van boze klanten.
Moet ik vervolgens een of ander standaard en niet toepasselijk klachtenformulier in gaan vullen om die 4 euro terug te krijgen.
Waardeloos dus!
Pakje netjes bij een Kialapunt meegegeven.
Vijf dagen later krijg ik het retour van de postbode (! post.nl dus) met een sticker 'geadresseerde onbekend).
Pakje was nog ongeopend. Mijn klant had geen ophaalbericht of iets dergelijks ontvangen.
Na meer dan 24 uur eindelijk een reactie per mail van Kiala (bellen dat doen ze niet) dat het dan wel per ongeluk bij post.nl terecht zou zijn gekomen en dat ik het kosteloos nogmaals op mag sturen. Daar heb ik dus geen zin in.
Niet eens excuses of uitleg wat er dan fout is gegaan en of dat vaak voorkomt.
Oftewel, waarom zou je nog vertrouwen hebben in deze manier van verzenden?
Ik heb terug gemaild dat ik gewoon mijn 4 euro terug wil en niet meer opnieuw wil verzenden want ik hou niet van boze klanten.
Moet ik vervolgens een of ander standaard en niet toepasselijk klachtenformulier in gaan vullen om die 4 euro terug te krijgen.
Waardeloos dus!

12Ik heb al enkele pakketten verstuurd via Kiala België - alsook via de TNT Post Shops. Tot nu toe tevreden van de Kiala service.
Over de TNT Post Shops ben ik niet bepaald tevreden over. Ik was afgelopen week genoodzaakt pakketten te versturen via de gewone post shops van TNT ipv de Business Points. Daar hun partner in België de deuren heeft gesloten. Pakket dat dus via een TNT Post Shop verstuurd werd kwam eerst in de Kiala route en 3 - 4 dagen later pas in de TNT route. Met als gevolg dus dat de klant 5 dagen moest wachten op zijn bestelling.
Over de TNT Post Shops ben ik niet bepaald tevreden over. Ik was afgelopen week genoodzaakt pakketten te versturen via de gewone post shops van TNT ipv de Business Points. Daar hun partner in België de deuren heeft gesloten. Pakket dat dus via een TNT Post Shop verstuurd werd kwam eerst in de Kiala route en 3 - 4 dagen later pas in de TNT route. Met als gevolg dus dat de klant 5 dagen moest wachten op zijn bestelling.

13Kiala is net een lege doos. Daar bedoel ik niks verkeerd mee;MauriceF schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met Kiala? Zij hebben afhaalpunten door het hele land waardoor er zelfs in het weekend afgehaald kan worden. Zou dit een mooi alternatief voor Pakjegemak van PostNL zijn?
De tarieven voor de verzendservice zijn volgens de website redelijk scherp € 4,- per pakket helaas tot maar 15 kilo en ik zie dat de levertijd gemiddeld 4 werkdagen is, waardoor het eigenlijk voor de meeste ondernemers niet interessant zal zijn..
Het is een concept, wat volledig rust op partnerships. Partnership met een shop waar je pakketje worden opgeslagen, partnership in transport (dpd doet veel voor hun). Ze hebben dus niet echt volledige invloed op de kwaliteit en snelheid.
Afhankelijk van wat je aanbiedt en wat jouw klanten verwachten, is Kiala een leuke toevoeging op bv een PostNL/DHL4YOU/DPD normale zending.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.