Google Analytics vraag

1
Ik ben net overgeschakeld op een nieuwe website, en wil graag weer gebruik maken van adwords. Nu is mijn vraag: welke link moet ik nou instellen om te zien hoeveel bezoekers mijn website bezoeken? Ik heb nu gewoon de homepagelink ingevuld, maar dat schijnt niet te werken (aangezien bij adwords maar een paar bezoekers verschijnen) maar op mijn site kan ik precies zien hoeveel mensen er online zijn/hoe lang/welke pagina ze bezoeken, en dat zijn er soms wel tientallen per dag.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 10 oktober 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt.

Re: Adwords vraag

3
Wat ook erg belangrijk is dat je op de bedank pagina een adwords tracking code plaatst. Zo kan je precies zien via welke advertentie mensen uiteindelijk bestelt hebben. Zo kan je dure advertenties stop zetten en goed lopende uitbreiden. Deze code kan je binnen adwords aanmaken onder het kopje "rapportages en hulpmiddelen" en dan kiezen voor "conversies".

4
Mijn excuses, ik bedoelde dus ook google analytics (topic titel ook fout)

Wat moet ik bij analytics invullen? Hiervoor heb ik mijnwebwinkel gehad, daar zat een functie in om het te koppelen, zo kon ik precies zien wie wat bezocht.

Nu heb ik oscommerce, en heb de homepagina link ingevuld, maar dat schijnt niet te werken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Jessica88 schreef:Wat moet ik bij analytics invullen? Hiervoor heb ik mijnwebwinkel gehad, daar zat een functie in om het te koppelen, zo kon ik precies zien wie wat bezocht.

Nu heb ik osCommerce, en heb de homepagina link ingevuld, maar dat schijnt niet te werken.
In de Community add-ons voor osCommerce vind je enkele uitbreidingen voor Google Analytics.

Wat je ook kunt doen, is de osCommerce-template voor webpagina's aanpassen. Via Google Analytics kun je een paar regels JavaScript genereren; die kopieer en plak je vervolgens in de webpagina ergens voor de eindtags </body> en </html>.

Als je het helemaal mooi wilt oplossen, kun je inderdaad nog op product- en orderniveau aan Ecommerce Tracking doen met code van Google voor Analytics.
StoreCore.io