Re: Wat kost google adwords?

3
Adwords werkt in de regel met een CPC, ofwel cost per click. Je kan die zelf instellen, als je 80 cent te veel vindt dan kan je ook minder bieden. Maar als er iemand is die meer biedt, dan komt diegene hoger te staan dan jij. Bied je helemaal weinig, dan worden je advertenties niet vertoond.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat kost google adwords?

5
Wouter Hol schreef:Adwords werkt in de regel met een CPC, ofwel cost per click. Je kan die zelf instellen, als je 80 cent te veel vindt dan kan je ook minder bieden. Maar als er iemand is die meer biedt, dan komt diegene hoger te staan dan jij. Bied je helemaal weinig, dan worden je advertenties niet vertoond.
Oke dat wist ik nog niet, dus eigenlijk hetzelfde als admarkt. Ik ga er eens naar kijken.

Dankje!
www.foir.nl Industrie lampen

Re: Wat kost google adwords?

8
Dirkjan schreef:Als je dit te duur vindt kun je beter met iets minder commerciële trefwoorden starten. Die zijn goedkoper en alhoewel die meestal ook minder traffic opleveren is dat wel een mooie manier om Adwords te leren kennen. Bij succes kun je het altijd nog uitbreiden?
Klinkt als een goed plan, bedankt!
www.foir.nl Industrie lampen

Re: Wat kost google adwords?

10
0.8€ per klik is vrij prijzig niet? Natuurlijk afhankelijk van het trefwoord.
Daarnaast is het ook wel weer een investering.

Ik kan op andere pagina's zeer doelgroep gericht adverteren voor slechts (bijvoorbeeld) 5 euro voor 4k vertoningen over 22 dagen. Niet slecht toch?

Re: Wat kost google adwords?

11
80 cent is niet zo heel duur, maar dat hangt af van het keyword.

Een vertoning is geen klik. 5 euro is niet veel. Maar hoeveel mensen van die 4000 die je advertentie zien gaan er op klikken, en nog belangrijker, hoeveel gaan er kopen? Maar dat is een ander onderwerp. Je kan daar een ander topic voor openen als je dat wil.

Re: Wat kost google adwords?

13
Of 0,80 cent duur is of niet ligt aan de ROI. Als je na 10 kliks (en nog meer vertoningen) een of meer verkopen weet te realiseren met voldoende opbrengsten per sale, dan doe je het goed. Het kan goed zijn dat je voor andere keywords minder dan 0,40 betaalt, maar uiteindelijk minder verkoopt.

Als je kijkt naar de CPC, dan is niet alleen je bod bepalend, maar is er ook veel winst te behalen in b.v. de adwordstekst en de landingspagina. Ook de planning van je budget is van invloed (wel/ niet in de avonduren en weekend) en het gebruik van uitsluitingswoorden.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: Wat kost google adwords?

14
Hallo,

Ik heb google adwords ook gebruikt en je betaald per klik op je website advertentie.
Ik wil er ook weer mee gaan starten.
Je hebt het over 0,80 ct. Volgens mij kun je zelf het bedrag bepalen.
Tenminste dat was altijd zo...
Ik heb het een tijdje niet gebruikt. Maar ik weet wel dat je eerst een code krijgt.
Je krijgt eerst een code die je invullen moet en dan kun je gratis een tegoed gebruiken.
Maar het kan best veranderd zijn.
Even goed laten informeren... Dat ga ik ook doen!

P.s: leuke website heb je zeg... stuiterballen! Hoe kom je er op...

Groeten, karien.
Crea liefhebber

Re: Wat kost google adwords?

15
De prijs per klik in Google Adwords word bepaald door de markt. Dat betekent dat als je substantieel extra bezoekers op je site wilt, dat je dan soms flink moet betalen.

Er zijn woorden waar je op kunt adverteren die 0,20 tot wel 50 EURO of meer. Dit kan uit, omdat op sommige producten hele hoge marges zitten en sommige webwinkel eigenaren heel gericht adverteren en heel goed converterende pagina's hebben.

Stel dat op een product 75 EURO marge zit, je betaalt 5 EURO per klik en 1 op de 10 mensen kopen iets.

Investering 10 x 5 EURO = 50 EURO
Marge 75 EURO

Winst 25 EURO

Het is dus heel belangrijk dat je nauwkeurig je woorden uitkiest waar je op adverteert, je kunt in de Adwords help vinden dat [product] iets anders is dan gewoon product.

En het is soms beter te adverteren op [geel product] dan op [product]
Upyoursales: Alle Nederlandse Dropshipping Groothandels

Re: Wat kost google adwords?

16
Heel belangrijk is je kwaliteitsscore (per zoekwoord)
De kwaliteitsscore is veel dingen samen, maar oa de CTR, relevantie van zoekwoord op landingspagina, kwaliteit landingspagina, relavantie advertentiegroep...
De advertentiepositie wordt bepaald door kwaliteitsscore (KS) x max cpc
Als een adverteerder 2 euro bied en een KS heeft van 1 is de advertentiepositie een 2
Heb jij een max cpc van 1 euro en een KS van 4 dan is jouw advertentiepositie een 4
Je staat dan boven de adverteerder met 2
Wat betaal je dan?
Nummer 2 betaald 2 euro en jij betaald maar max 1 cent meer
Maar ook hier wordt geteld met Kwaliteitsscore!
Nummer twee betaald 2 euro met KS = 1 dus 2x1=2
Jij moet dan net iets meer dan 2 hebben.
Met KS = 4 en precies 2 als adpositie kom je op 2/4= 0,5 van je max cpc is dus 50 cent.
Omdat je iets meer moet betalen kost de eerste plaats dus 51 cent.

Dus kwaliteit is heel belangrijk.
In dit simpele voorbeeld betaal je 51 cent op plek 1 en betaald nummer 2 200 cent.
Werk dus aan je kwaliteitsscore. (Kun je in adwords bij zoekwoorden terugvinden)