Vriendendiensten ?

1
Mijn vriend heeft aangeboden om ons te helpen met leveren in de regio.
Maar wij willen hem niet officieel in dienst nemen.
Mar volgens mij moet de manier van afleveren ook geregistreerd staan
weten jullie of dat gewoon mogelijk is als vriendendienst ?

Bedankt
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vriendendiensten ?

6
L.jansen schreef:hmm dus verzekering is hierbij het grootse probleem dan
daar valt vast wel iets op te verzinnen ;-)
Klinkt cliche, maar het grootste gevaar in deze is je vriendschap. Wil je die wel op het spel zetten?

Als je dat risico hebt afgewogen dan is het inderdaad een grotendeels verzekerbaar probleem. In ieder geval op korte termijn. Natuurlijk komt de Belastingdienst wel om de hoek kijken als jij jarenlang allerlei "vrienden" laat helpen. Maar dat is niet het eerste punt waarover jij je druk moet maken. Zolang die vriend het ziet als vriendendienst, hij vrij is om te gaan wanneer hij wil (meerderjarig en legaal in NL is ;-) zou ik van de Belastingdienst niet zoveel problemen verwachten nee.
Nu op mijn weblogs:

7
Dirkjan schreef:
L.jansen schreef:hmm dus verzekering is hierbij het grootse probleem dan
daar valt vast wel iets op te verzinnen ;-)
Klinkt cliche, maar het grootste gevaar in deze is je vriendschap. Wil je die wel op het spel zetten?

Als je dat risico hebt afgewogen dan is het inderdaad een grotendeels verzekerbaar probleem. In ieder geval op korte termijn. Natuurlijk komt de Belastingdienst wel om de hoek kijken als jij jarenlang allerlei "vrienden" laat helpen. Maar dat is niet het eerste punt waarover jij je druk moet maken. Zolang die vriend het ziet als vriendendienst, hij vrij is om te gaan wanneer hij wil (meerderjarig en legaal in NL is ;-) zou ik van de Belastingdienst niet zoveel problemen verwachten nee.
Het gaat niet om allerlei vrienden, alleen maar om mijn vriend.
Maakt net het kleine verschil :lol:

8
Op zich lijkt me dat dat geen probleem is alleen wat gebeurt er inderdaad wanneer er een ongeval, letsel, schade etc. ontstaat...Ik zou dat toch op papier laten zetten wie daar dan verantwoordelijk voor is. Ik zou nog goed overwegen of je zaken en privé wel wil mixen...