Hallo,
Een klant zegt dat een artikel kapot is aangekomen.
Hoe lossen jullie dit meestal op? Moet de klant het artikel terug sturen? of stuur je gewoon een nieuw product toe?
En ik neem aan dat jullie dan de retour kosten betalen?
Het gaat trouwens om een product dat door de brievenbus past.
Re: Artikel kapot geleverd
2Als het product erg duur is zou ik het terug laten sturen. Als het niet veel gekost heeft zou ik laten houden.roald schreef:Hallo,
Een klant zegt dat een artikel kapot is aangekomen.
Hoe lossen jullie dit meestal op? Moet de klant het artikel terug sturen? of stuur je gewoon een nieuw product toe?
En ik neem aan dat jullie dan de retour kosten betalen?
Het gaat trouwens om een product dat door de brievenbus past.
Hangt ook een beetje af van hoe je de klant inschat.
Re: Artikel kapot geleverd
3Ik stuur dan altijd direct een nieuw product en daarbij doe ik een verzendetiket. We verzenden zelf een stuk goedkoper dan het PostNL tarief, dus dan besparen we een paar euro op de retourzending. Je moet de klant wel kunnen vertrouwen dat het ook echt zal worden teruggestuurd, maar dat gaat eigenlijk altijd wel goed.
Als er twijfel bestaat over het defect vraag ik soms wel eens een foto voordat het nieuwe product verzonden wordt. Dit gaat natuurlijk niet op bij technische gebreken die niet zichtbaar zijn.
EDIT:
Als het een goedkoop artikel betreft, goedkoper dan de kosten om het weer retour te zenden, dan hoeft de klant het niet terug te sturen.
Als er twijfel bestaat over het defect vraag ik soms wel eens een foto voordat het nieuwe product verzonden wordt. Dit gaat natuurlijk niet op bij technische gebreken die niet zichtbaar zijn.
EDIT:
Als het een goedkoop artikel betreft, goedkoper dan de kosten om het weer retour te zenden, dan hoeft de klant het niet terug te sturen.
Re: Artikel kapot geleverd
4Het verschilt per soort product, maar ik heb een paar keer de vraag gehad of ik een foto van het kapotte product wilde maken.
Bij een lamp die niet aangaat is natuurlijk niks te zien, maar bij kapotte kerstballen is de schade duidelijk.
Als je twijfels hebt is dat wel een handige methode om jezelf ervan te verzekeren dat je niet iemand voor pietsnot een tweede product toestuurt.
Bij een lamp die niet aangaat is natuurlijk niks te zien, maar bij kapotte kerstballen is de schade duidelijk.
Als je twijfels hebt is dat wel een handige methode om jezelf ervan te verzekeren dat je niet iemand voor pietsnot een tweede product toestuurt.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!