btw of niet?

1
ik wil starten met een webshop loop alleen vast tegen wat regels

ik koop spullen in tegen een btw van 6% deze mag ik ook verkopen tegen een btw van 6%

moet ik dan nog wel me btw per 3 maanden op geven of kan ik beter vrijstelling aanvragen van btw

ik ga er niet meer dan 1265 uur aan besteden en verdien niet meer geschat van 300 per jaar

wat kan ik nu het besten doen.

Re: btw of niet?

3
ed schreef:ik ga er niet meer dan 1265 uur aan besteden en verdien niet meer geschat van 300 per jaar
Dus je neemt omgerekend genoegen met een inkomen van 24 cent per uur. Kun je dan niet beter om het even wat anders gaan doen?

Om je vraag te beantwoorden: als je jaarlijks minder dan € 1.883 btw moet afdragen, kun je aangifte omzetbelasting per jaar doen in plaats van per kwartaal en val je zeer waarschijnlijk onder de kleine-ondernemersregeling (KOR), waardoor je de verschuldigde btw (na aangifte) niet hoeft af te dragen. Neem voor een wijziging van het aangiftetijdvak contact op met de Belastingdienst.
StoreCore.io

4
PeterPastoor schreef:Je gaat niet meer verdienen dan 300 per jaar? Dan zou ik niet eens de webwinkel starten...
ik werk 40 per week het is gewoon hobby maar ik was er al mee begonnen maar dat mocht niet i.v.m verkoop aan meer dan 3 klanten , maar als je wil groeien moet je ook ideal aan bieden en daar voor moet je bij de kvk ingeschreven staan en dan krijg je weer met de belasting temaken dus ik moet wel.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ik werk ook 40 uur in de week en daarnaast de webwinkels. Het is een keuze die je maakt natuurlijk maar ik zou er dan geen webwinkel van maken en gewoon via Marktplaats blijven werken :)

Maar mocht je toch voor de webwinkel kiezen is hierboven al het antwoord gegeven :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

6
PeterPastoor schreef:Ik werk ook 40 uur in de week en daarnaast de webwinkels. Het is een keuze die je maakt natuurlijk maar ik zou er dan geen webwinkel van maken en gewoon via Marktplaats blijven werken :)

Maar mocht je toch voor de webwinkel kiezen is hierboven al het antwoord gegeven :)

ik heb namelijk een helen goeden domeinnaam die ik weer ga gebruiken ik denk dat er in de toekomst flink groter ga worden maar het eersten jaar is alleen weer het opbouwen van me naam en zo dus dan zou ik niet meer dan die 300 verdienen dit moet je ook invullen bij de kvk

kan ik wel stoer er op zetten 25.00000 maar als ik dan het eersten jaar 300 draait komen ze gelijk binnen vallen :P

8
PeterPastoor schreef:Lol dat ken ik. Ik had ook een schatting gemaakt. Was ik al heel snel overheen dus ik denk dat jij ook wel over die 300 kan komen met maar een klein beetje inspanning.
Zelfde was bij mij. Ik had ook iets van 300 opgegeven eerst jaar. Maar dat haalde ik al binnen een maand. Dus zou 'rekening houden' met meer :)

10
Toch als je gelijk de gewoonte maakt om elke drie maanden de aangifte te doen, is het makkelijker door te zetten als het straks wel veel werk wordt. Plus als je ergens een factuur kwijt bent, weet je misschien nog waar je 'm kunt vinden. Een half jaar later is dat geluk een stuk kleiner.

11
Tink schreef:Toch als je gelijk de gewoonte maakt om elke drie maanden de aangifte te doen, is het makkelijker door te zetten als het straks wel veel werk wordt. Plus als je ergens een factuur kwijt bent, weet je misschien nog waar je 'm kunt vinden. Een half jaar later is dat geluk een stuk kleiner.
Je hebt geen keuze in de aangifteperiode. Het hangt af van omzet en af te dragen btw.
Kom je boven een bepaalde grens, dan zul je vaker aangifte moeten doen.

Enne....facturen moet je niet kwijt raken, die moet je netjes opbergen, hoort ook bij het ondernemerschap. Een goede administratie is het halve werk.

12
Oh dat van de aangifteperiode wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat mijn pa daar altijd een keuze in had. Blijkbaar is zijn omzet dan gewoon veranderd.

En we zijn menselijk, foutjes kunnen gebeuren. Facturen kunnen kwijtraken, computers kunnen crashen enz.