Incasso Belgie?

1
Wij zijn een poos geleden zo 'niet slim' geweest om een bestelling zo te verzenden zonder dat de betaling binnen was. We kenden de klant van een forum, hadden regelmatig contact, dus hebben we deze klant vertrouwd.

Na een paar keer gemaild te hebben over de uitblijvende betaling hebben we eenmaal een bericht gehad. Dat hij dacht dat zijn vriendin heeft betaald, maar vriendin dacht dat hij had betaald. Ik dacht dat het toen wel geregeld zou zijn, maar niks niet. Er is nog steeds geen betaling.
Mails worden niet op gereageerd, telefoonnummer heb ik niet.

Hoe aan te pakken?
Ik wil er eigenlijk wel actie mee ondernemen.

Re: Incasso Belgie?

2
Beginnen met de factuur per post versturen, vervolgens een aanmaning, als dit niks oplevert een aangetekende brief sturen, een ingebrekestelling.

Een incassobureau in België heeft net als in Nederland niks te zeggen, verspeel hier geen tijd en kosten aan, bij niet betaling naar een gerechtsdeurwaarder gaan.

Re: Incasso Belgie?

3
en een gerechtsdeurwaarder zonder uitspraak van de kantonrechter is???? juist een incassobureau.

Dus alles even op een rijtje zetten:

Verstuur een factuur met een betalingstermijn van 14 dagen.

Als er na drie week nog niet betaalt is stuur je een aanmaning met een betalingstermijn van 7 dagen.

Als er na 14 dagen nog niet betaalt is geef je het uit handen aan een advocaat of een gerechtsdeurwaarder om in Nederland een uitspraak te krijgen van de kantonrechter. Met die uitspraak geef je een opdracht aan een Belgische 'deurwaarder' om te innen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.