Hoe zit dat met de BTW?

1
Beste Mede Webshop eigenaren,

Voor mijn webshop koop ik producten uit Belgie in.
Als ik daar inkoop betaal ik geen BTW. Staat op de bon vrijgesteld van BTW.
Ik neem aan dat ik dat dan ook niet hoef op te geven? De belastingdienst krijgt het geld wel door de producten die ik verkoop? Of heb ik dit verkeerd?

Ook importeer ik af en toe producten uit China. Maar dit gaat meestal om bedragen van maar 50,- incl. verzenden hierover hoef ik geen invoer rechten te betalen omdat het niet meer dan 150,- is.
Is dit het zelfde verhaal als hierboven?

Ik kom er met de site van de BD en de Douane niet uit!

Alvast bedankt!

Re: Hoe zit dat met de BTW?

3
Zie de voorgaande spreker.

Toevoeging,
Als je betaald via jouw kwartaal OB aangifte,
kan je op het zelfde formulier ook direct mindering brengen in de kolom Voorbelasting.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Hoe zit dat met de BTW?

4
Hoi Derek,
Als je uit Belgie besteld, staat er dan op de bon dat de BTW is verlegd naar jou en staat jouw BTW nummer daarbij? Dan zul je daarvoor inderdaad de intracommautaire aangifte kunnen doen en is alles goed opgelost.

Mocht dat niet zo zijn dan zou je dit eigenlijk even moeten corrigeren. In Europa kunnen bedrijven ervoor kiezen om de BTW in hun eigen land af te dragen en dat direct te verrekenen met de Belastingdienst. Landen als China kun je BTW-vrij kopen. Op die 50 euro zit dus 0 euro BTW en dat gaat later geen problemen opleveren (als je zakelijk hebt besteld.) Het gaat in China om een eenmalige bestelling?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe zit dat met de BTW?

5
Dirkjan schreef:Hoi Derek,
Als je uit Belgie besteld, staat er dan op de bon dat de BTW is verlegd naar jou en staat jouw BTW nummer daarbij? Dan zul je daarvoor inderdaad de intracommautaire aangifte kunnen doen en is alles goed opgelost.

Mocht dat niet zo zijn dan zou je dit eigenlijk even moeten corrigeren. In Europa kunnen bedrijven ervoor kiezen om de BTW in hun eigen land af te dragen en dat direct te verrekenen met de Belastingdienst. Landen als China kun je BTW-vrij kopen. Op die 50 euro zit dus 0 euro BTW en dat gaat later geen problemen opleveren (als je zakelijk hebt besteld.) Het gaat in China om een eenmalige bestelling?
Beste Dirk Jan en de Rest natuurlijk

Ja er staat op de Bon dat het is verlegd of mijn BTW nr er ook op staat weet ik niet maar heb ik wel aan moeten geven.
Ik ben een beetje een Noob in Belastingdienst taal kan iemand mij in Jip en Janneke taal uit leggen wat intracommautaire aangifte precies inhoudt en hoe dat werkt? Is dat gewoon een hokje bij de 3 maandelijkse aangifte?

In china bestel ik zakelijk ongveer 3 keer per jaar voor dit bedrag.

Alvast heel erg bedankt!!

Re: Hoe zit dat met de BTW?

6
opabert schreef:Zie de voorgaande spreker.

Toevoeging,
Als je betaald via jouw kwartaal OB aangifte,
kan je op het zelfde formulier ook direct mindering brengen in de kolom Voorbelasting.
Als ik het goed begrijp. Je voert dit in een vakje in daar wordt van je gevraagd het te betalen en bij voorbelasting krijg je het weer terug dus betaal je niks en krijg je niks?!