Hai
Even een vraag.
Wij zijn maart dit jaar gestart met onze webwinkel. Wij waren toen in zee gegaan met Yuki.nl online boekhoudprogramma.
De accountant, die de aangiften zou gaan indienen, was niet gecharmeerd van Yuki en adviseerde dat zij onze administratie zou verwerken en elk kwartaal de aangiften zou indienen.
Ik ken haar via via, prive een leuke gezellige dame.
Zij heeft nu de afgelopen kwartalen dus voor ons verwerkt. Elke keer was de rekening die ik aan hun moest betalen €101 euro en een beetje.
Nu is het door een ander verwerkt (haar collega) en moet ik het dubbele betalen.
Ik vroeg haar hoe dit kwam. Nu zegt ze dat ze mij matste en daarom steeds 101 betaalde.
Nou kan ik dat begrijpen, maar dat is best zuur, als je van 101 euro uitgaat en ineens het dubbele moet betalen. terwijl zij is aangesteld als mijn accountant/boekhouder.
Ze is zwanger, gaat binnekort met verlof voor lange tijd.
Nu twijfel ik of ik niet toch terug zal gaan naar een online boekhoud programma, of bij haar collega zal blijven.
Of ben ik te moeilijk en zeur ik?
Hoe zijn de ervaringen met online boekhoudingen?
Ik wist trouwens niet dat zij mij matste. Als ik dat geweten had, dan had dit nu niet zo rouw op mijn dak gevallen denk ik.
Re: Accountant of niet?
2Als eerste zou ik weigeren meer te betalen dan de 101,-
Daarna zou ik op zoek gaan naar een andere boekhouder...
Daarna zou ik op zoek gaan naar een andere boekhouder...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Accountant of niet?
3Als ze accountant is, matst ze je. Maar een accountant heb je (als je ondernemingsvorm geen BV is) niet nodig. Een normale boekhouder die alleen de cijfers in orde maakt maar jou ervoor verantwoordelijk voor houdt, is ruim voldoende en hoeft lang niet zoveel te kosten. 101 per kwartaalaangifte is dan een zeer normaal tarief.
Daarnaast lijkt dit me inderdaad niet de manier om te ontdekken dat je gematst werd. Ik zou persoonlijk (maar ben een eigenwijs joch) ook weigeren om meer te betalen dan 101 in dit kwartaal en er nog eens goed over nadenken. Waarschijnlijk zou ik ook vertrekken. Een factuur mag eigenlijk nooit (negatief) verrassend zijn.
Daarnaast lijkt dit me inderdaad niet de manier om te ontdekken dat je gematst werd. Ik zou persoonlijk (maar ben een eigenwijs joch) ook weigeren om meer te betalen dan 101 in dit kwartaal en er nog eens goed over nadenken. Waarschijnlijk zou ik ook vertrekken. Een factuur mag eigenlijk nooit (negatief) verrassend zijn.
Nu op mijn weblogs: