GLS als verzender

1
Collega's,

Mijn klein kinders hebben vanaf 2007 een 10000 pakketten contract bij TNT.
Na een geschil met TNT ( zie mijn andere topic )
hebben ze besloten om eens om te gaan zien naar een andere verzender.
UPS was eerste voorkeur, maar is te duur in Nederland.
DHL heeft software welke alleen werkt via hun eigen server.
Bij storing kan je geen pakketten verzenden.

De keuze is daarom gevallen op GLS.
GLS is bezig met een proef voor webshops.
Webshops kunnen zelf input geven voor aanpassingen.
- Simpel software pakket op je eigen PC ( geen externe server )
- Bij storing, toch pakket verzenden met een handmatig verzend formulier
- Prijs technisch interessant

Voorlopig proef periode van 6 maanden.
Kijken of dit in de praktijk plezierig werkt.

Zijn er andere shops welke verzenden via GLS ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

2
Heb met GLS gewerkt maar was voor mij geen succes omdat ik ook veel exporteer. Daar ging het bij GLS vaak fout (levertijd 3 weken) en als je GLS dan belt wordt er simpelweg niet opgenomen.
Sindsdien werk ik met UPS en die is misschien iets duurder maar alles komt wel netjes op tijd aan.
Prijzen zijn ook goed te doen (+/- 5.500 zendingen per jaar).

Re: GLS als verzender

3
frafra,
Bedankt.
Buiten NL is UPS beste, snelste en goedkoopste.
En ook nog eens keurige bezorgers.

Binnen NL betaalde de kids bij UPS ruim 7,00 excl.
Dat is veel hoger dan TNT of GLS.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

4
€ 5,45 excl. voor zendingen tot 30kg moet mogelijk zijn ;)
Let wel, dit is niet de prijs die ik betaal maar mijn zwager wel (400 zendingen per week). Ik zit rond de 6,30 maar ga proberen onder mijn zwager zijn account te versturen :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: GLS als verzender

5
Wij zijn een 2 jaar geleden ook eens overgestapt van TNT (toen heette dat nog zo... vroeger...) naar GLS.

Na 8 weken snel weer terug.
Absoluut geen succes. Een bezorgingspercentage van 96%... ai..
Ons depot zat in Wijchen. Wij gingen daar zelf de pakketjes heen brengen.

Viel ons op dat je daar gewoon het terrein op kon, geen controle was en je gewoon je pakketjes in een grote container moest gooien die compleet onbewaakt was.
Je kon er zo bergen spullen uithalen. Niemand die het weet.

We hebben daar wel melding van gemaakt en ons is beloofd dat er iets aan gedaan zou gaan worden. Dus hopenlijk is dat iets uit het verleden nu.
Helaas voor ons, zo'n slechte ervaring.

Wij gaan deze week van PostNL (zo heet het nu) overstappen op DHL. Kijken hoe dat bevalt.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: GLS als verzender

6
frafra schreef:€ 5,45 excl. voor zendingen tot 30kg moet mogelijk zijn ;)
Let wel, dit is niet de prijs die ik betaal maar mijn zwager wel (400 zendingen per week). Ik zit rond de 6,30 maar ga proberen onder mijn zwager zijn account te versturen :)
Bedankt,
deze prijzen zijn altijd nog stuk hoger dan het 10000 pakketten contract via Post.nl of GLS.
Tip:
met 400 pak per week, jouw zwager eens praten met zijn klant manager bij TNT

Dennis1:
Bedankt.
We zien het wel de komende 6 maanden.
De kids brachten zelf bij TNT businesspoint en daar loop je zo naar binnen.
( contract klanten ).

PS:
GLS haalt op en wordt ter plekke gescand.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

8
Binnen NL betaalde de kids bij UPS ruim 7,00 excl.
Dat is veel hoger dan TNT of GLS.
Dan hebben 'de kids' slecht onderhandeld.

Ik verzend minder dan 1000 paketten per jaar en mijn tarief bij UPS is net onder de genoemde 7 euro excl. voor paketten tot 4 kilo. Vanaf 4 kilo komt er per kilo een klein bedrag bij. Voor dit bedrag worden de paketten afgehaald, standaard verzekerd tot 500 euro én handtekening voor ontvangst.

Re: GLS als verzender

9
@ Opabert

Ik zou het je echt heel sterk af willen raden. Ik heb het 8 maanden volgehouden en het is een groot gezeik.

Ze beloven standaard aangetekend te leveren, maar ze gooien het net zo goed ergens in een schuurtje of achter een plant in de tuin. Door heel nederland lijken de chauffeurs op dezelfde manier te werken onbeschoft en onpersoonlijk.

Ik heb om 16.00u een afspraak gemaakt voor de pickup, en de eerste drie keer stonden ze om 13.30u voor mijn deur, en kreeg ik de volle laag van de chauffeur dat ik nog niet klaar was. Toen zijn ze een paar weken rond 17.00u gekomen, nu komen ze al weken tussen 18.00u 20.30u (ja echt!)

Geloof me, de centen die je denk te besparen ben je in no-time kwijt aan zendingen die kwijt raken, en zendingen die je opnieuw moet versturen omdat ze onterecht retour komen.

Ik ben zelf ook gewaarschuwd, en was eigenwijs :lol: Nu spijt van...

Re: GLS als verzender

11
Ik verstuur via GLS een paar duizend pakketten per jaar via Duitsland. Ze zijn absoluut de goedkoopste daar. Van Duitsland naar Nederland verzenden is zelfs goedkoper dan sommige vervoerders mij wilde rekenen binnen Nederland.

Nadeel van GLS is dat het verzenden soms onbetrouwbaar kan zijn. Vooral bij het versturen naar Frankrijk. Ze hebben wel enorme verbeteringen gemaakt de afgelopen jaren en het aantal problemen is enorm afgenomen.

Maar de frustraties blijven natuurlijk. Iedereen die via GLS verstuurd kent het probleem met "Adres onjuist" denk ik wel waarbij GLS claimt dat het adres niet bestaat nadat het wel al in bezorging is (het adres is in 99% van de gevallen wel juist).

Re: GLS als verzender

12
Geweldig bedankt voor de tips allemaal.

GLS:
Inderdaad GLS is heel goedkoop.
Ze draaie daar voor paar maanden op proef.
Tot op heden hebben de kids 2x probleem gehad.
1x pakket is zelfs volledig zoek.

TNT:
Kids kunnen ook boeken vol schrijven met pakketjes is zoek verhalen
of onbekende adressen ;)
Na het laatste akkefietje hebben ze de buik helemaal vol van TNT.

UPS:
Is inderdaad hoogste prijs ( met de huidige info die we nu hebben )
We gaan later toch nog eens proberen bij UPS.

DPD:
Is inmiddels ook offerte van binnen.
Is goedkoper dan TNT
Iets duurder dan GLS
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

13
UPS heb ik ontzettend veel mee gewerkt, maar alleen in B2B bij mijn vorige werkgever. Daar waren mijn ervaringen zeer positief.

Nu werk ik met mijn inkomende goederen met DHL ook heel erg goed.

GLS ik blijf het een groot drama vinden... niets anders dan ellende heb ik ermee

Re: GLS als verzender

14
Hallo Allemaal,

Ik werk sinds kort met dhlforyou en postnl.
De eerste is wat goedkoper maar doet er langer over (2-3 dagen)
Postnl (een ieder bekend) is duurder, maar sneller en helaas soms ook onbetrouwbaar.

Onder rembours verzenden is een ramp.

Dhl bevalt mij heel goed, alles online regelen, even wegbrengen, of laten ophalen.
Mijn klanten mogen kiezen tussen deze twee en kunnen zien hoe lang e.e.a. gaat duren.

Koos

Re: GLS als verzender

15
Ik verstuur nu denk zoon 4 maanden mijn pakketten via de GLS.
Hiervoor betaal ik echt een laag bedrag.
Toch moet ik zeggen dat het mij goed bevalt.
De chauffeur is hier elke dag op de zelfde tijd.
Mag hem zelfs bellen als ik niet op tijd klaar ben.

Dit is natuurlijk per chauffeur afhankelijk.
Tot op heden 1 pakket gehad die te laat bij de klant was.
Veder echt geen problemen.
Wij versturen ongeveer 50 tot 75 pakketten per week

Re: GLS als verzender

16
Dat is echt een uitzondering dan. De klachten die ik krijg gaan altijd over de chauffeurs, en die chauffeurs die bij mij komen zijn ook hondsonbeschoft. Terwijl ik soms uren moet wachten op die gasten, verdommen ze het om 1 minuut op mij te wachten als ik nog niet klaar ben.

Ik heb mijn buik er echt van vol. Vandaag weer een pakket dat in Belgie ligt terwijl het naar Drente moet. Als je dan belt vragen ze of je een mail stuurt, ik heb eens gekeken in mijn verzonden items, ik heb vorige week 9 keer een klacht gemaild en u raad het al.... 0x antwoord. NUL.

NUL.

Re: GLS als verzender

17
GLS / TNT

EVALUATIE GLS
Inmiddels 6 maanden verder

Gemiddelde van 25 pakketjes per dag via GLS.
6x pakketjes fout gesorteerd 1 dag vertraging
1x pakket compleet zoek en GLS heeft de kosten/schade vergoed

Chauffeur komt vaak te vroeg
dan moet hij wachten of komt later terug.
Tot nu toe wat goedkoper dan via TNT.
Software werkt op desktop Offline,
is nog nieuw maar heel flexibel.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

18
Dank tot zover opabert... dat is informatie waar we allemaal iets aan hebben!

Ben ook benaderd door GLS... kwam in de informatie iets tegen van een afhaaltarief van 5.50 bij minder als 10 zendingen... dat staat mij nog niet zo aan.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: GLS als verzender

19
eentje schreef:Dank tot zover opabert... dat is informatie waar we allemaal iets aan hebben!

Ben ook benaderd door GLS... kwam in de informatie iets tegen van een afhaaltarief van 5.50 bij minder als 10 zendingen... dat staat mij nog niet zo aan.
Ik weet niet 100% zeker,
de 5,50 is toch verzend tarief incl afhaal tarief ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

20
Staat als extra tarief op de offerte... als ze komen ophalen en er worden minder dan 10 pakketten aangeboden dan berekenen ze 5,50 extra... nu zal dit niet vaak voorkomen maar er zijn van die dagen dat er wel eens minder dan 10 pakketten de deur uit gaan.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: GLS als verzender

21
eentje schreef:Staat als extra tarief op de offerte... als ze komen ophalen en er worden minder dan 10 pakketten aangeboden dan berekenen ze 5,50 extra... nu zal dit niet vaak voorkomen maar er zijn van die dagen dat er wel eens minder dan 10 pakketten de deur uit gaan.
Zal het aan de kids vragen.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: GLS als verzender

23
GLS.

Vanaf 19 Januari bezig om één pakketje bij een klant te bezorgen via GLS.
Aflevering poging 1 gehad, poging 2, briefje geleverd, naar postkantoor gebracht. Retour ontvangen, opnieuw verzonden en nog steeds niet geleverd.

Die chauffeurs zijn alles behalve te vertrouwen. Ik heb zo nog de neiging om in het weekend anderhalf uur in de auto te zitten om een pakketje af te leveren omdat GLS zo dom als een koe is.

Re: GLS als verzender

24
klant mailt vandaag waar is mijn bestelling (waarde 300 euro)

Kijk ik in het systeem, 2 dagen geleden geleverd en door meneer zelf ondertekend. Klant handtekening gemaild.

Klant belt in paniek op dat hij toen helemaal niet thuis was.

GLS gebeld, bleek de chauffeur het ergens in de tuin gelegd te hebben. Heeft het dus 2 dagen gelegen. En de chauffeur tekent dus uit naam van de klant. AAN-FLUITING...

Re: GLS als verzender

25
Ik verhuis volgende maand naar een ander pand, en dan zit ik wél in de buurt van een TNT businessbalie, dus dan ga ik diezelfde dag een klein briefje naar de GLS sturen wat ik van hun diensten vind.

Re: GLS als verzender

26
Leonard H schreef:klant mailt vandaag waar is mijn bestelling (waarde 300 euro)

Kijk ik in het systeem, 2 dagen geleden geleverd en door meneer zelf ondertekend. Klant handtekening gemaild.

Klant belt in paniek op dat hij toen helemaal niet thuis was.

GLS gebeld, bleek de chauffeur het ergens in de tuin gelegd te hebben. Heeft het dus 2 dagen gelegen. En de chauffeur tekent dus uit naam van de klant. AAN-FLUITING...
Idem dito gistermiddag.

Ik geloof dat er ergens in het contract tussen GLS en de Chauffeurs staat dat wanneer ze snel naar huis willen ze zelf een handtekening mogen plaatsen en het in de buurt van het afleveradres ergens mogen droppen.

Re: GLS als verzender

27
RicardoV schreef:
Leonard H schreef:klant mailt vandaag waar is mijn bestelling (waarde 300 euro)

Kijk ik in het systeem, 2 dagen geleden geleverd en door meneer zelf ondertekend. Klant handtekening gemaild.

Klant belt in paniek op dat hij toen helemaal niet thuis was.

GLS gebeld, bleek de chauffeur het ergens in de tuin gelegd te hebben. Heeft het dus 2 dagen gelegen. En de chauffeur tekent dus uit naam van de klant. AAN-FLUITING...
Idem dito gistermiddag.

Ik geloof dat er ergens in het contract tussen GLS en de Chauffeurs staat dat wanneer ze snel naar huis willen ze zelf een handtekening mogen plaatsen en het in de buurt van het afleveradres ergens mogen droppen.
Hier geloof ik dan weer geen bal van sorry :S
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: GLS als verzender

29
Ik heb met GLS ook aparte dingen meegemaakt. Vaak tekenen de chauffeurs zelf voor levering.

Ik had eens met een levering in Belgie dat ze het pakket in de achtertuin van de klant hadden gegooid en zelf hebben afgetekend. Dus ... lekker even breekbare goederen over een schutting heen werpen.

Heb nog duizend andere verhalen maar ik heb toen GLS gebeld om te vertellen dat de maat vol was en ben overgestapt op een andere vervoerder (UPS).

Re: GLS als verzender

30
Ik had vandaag ook een belgische klant die een beamer had besteld. Stond ook al de hele dag in de vrieskou en sneeuw. Vanochtend om 10.04 afgeleverd. Man kwam om 18.00 thuis van zijn werk...

Ik meld de klachten al niet eens meer.