Algemene voorwaarden

1
Hallo,

Ik wil algemene voorwaarden op mijn site zetten, maar nu vraag ik me af of ik ook avw's kan gebruiken die niet via één of ander keurmerk komen.
Dat scheelt natuurlijk wel wat geld, maar het moet juridisch ook kloppen.

Hebben jullie ervaringen hiermee?

Ik moet ze in het Nederlands en Engels hebben.

Graag hoor ik tegen welke problemen ik op kan lopen.

Groet..

Re: Algemene voorwaarden

3
WebshopStarter schreef: Ik wil algemene voorwaarden op mijn site zetten, maar nu vraag ik me af of ik ook avw's kan gebruiken die niet via één of ander keurmerk komen.
Dat scheelt natuurlijk wel wat geld, maar het moet juridisch ook kloppen.
Als je bereid bent ervoor te betalen kunnen meerdere juristen je hiermee helpen. Kost meestal rond de 500-600 euro om ze geheel op maat te maken maar dan heb je ook wat. Vaak kun je ze dan veel mooier opmaken en schrijven wat kan helpen kritische klanten over de streep te trekken.

Pas er wel mee op. Met hele lange eigen voorwaarden heb je kans dat je bepaalde klanten gaat missen die wel voorwaarden van keurmerken blind vertrouwen (hoe dom dat ook is) en niet bij een webwinkel. Als je ze dus zelf opmaakt houd ze dan kort en lekker leesbaar.

De meeste keurmerken accepteren je ook als je eigen voorwaarden hebt, zolang je daarmee de klanten maar minimaal net zoveel rechten geeft als zij doen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Algemene voorwaarden

4
Leuke vraag, maar hij is al beantwoord.

Als je geen algemene voorwaarden vermeld, gelden de algemene voorwaarden uit het burgerlijk wetboek. En, zoals hierboven vermeld, mag je niet afwijken ten nadele van de consument.

Voor bussines to bussines transacties zijn de algemene voorwaarden iets ingewikkelder, maar wel simpeler én soepeler.

Ik raad u, mits u een redelijke omzet heeft, juist GEEN jurist aan. Als uw relatieve omzet de EUR 60.000 (stel dat de kosten EUR 600 zijn) te boven gaat, raad ik u wel een jurist aan (1% van je omzet is een redelijke marge).
http://www.corduroyfinance.com

Accounting, Law, IT and Marketing
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!