Afhandeling van een bestelling

1
Ik weet dat dit door de meeste mensen als een domme vraag beschouwt word maar ik vraag hem toch maar. Hoe is bij jullie de volgorde van een bestelling afronden? omdat ik hier een beetje in de war over ben.

1. Iemand plaatst een bestelling
2. betaling controleren
3. ...
4. ...

Ik ben benieuwd naar de antwoorden

Re: Afhandeling van een bestelling

2
Nee, dat is een goede vraag. Het hangt er echter nogal van af wat er allemaal al is geautomatiseerd in je winkelwagentje en de backoffice. En daarna ook in omgekeerde volgorde: de dingen die je nu veel tijd kosten, zul je vaak het eerst willen automatiseren.

Waarom wil je het precies weten?
StoreCore.io

Re: Afhandeling van een bestelling

3
Nou ik ben op dit moment bezig om een eigen webwinkel helemaal goed op te zetten en wil dus alles goed voorbereiden en uitgebreid testen. En ik wil mezelf goed voorbereiden hoe ik het ga aanpakken als ik straks daadwerkelijk een bestelling binnen krijg als mijn webwinkel opengaat.

Ik gebruik Magento. en ik probeerde dus de pakbon uit te printen toen ik een test bestelling had geplaatst. maar dat is dus niet mogelijk, dat is alleen mogelijk als je de factuur al verzonden hebt. en dat leek mijn niet logisch. Ik dacht dat dit de goede volgorde was.

Bestelling geplaatst.
Betaling controleren
Pakbon uitprinten
Bestelling klaarzetten
Bestelling verzenden
Factuur verzenden

Maar volgens Magento is deze volgorde niet mogelijk.

Re: Afhandeling van een bestelling

4
Magento is daar inderdaad een beetje vaag in. Het werkt niet zoals je verwacht. Ik heb nu een extensie die dit mooi oplost. Moogento PickPack. Hiermee doen wij per 20 orders een picklist en dan daarna per stuk inpakken. Werkt perfect moet ik zeggen. Daardoor bouw je ook dubbele controle in waardoor je (bijna) nooit meer een verkeerd product inpakt. De ontwikkelaar is ook zeer behulpzaam bij het installeren.

http://www.moogento.com/magento-pickpack-picklist.html
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Afhandeling van een bestelling

5
Ik zou adres controleren daar aan toe willen voegen :).
Ik heb zelfs soms klanten die het land fout invullen. Daarnaast vaak missende huisnummers, spelfouten in plaatsnamen, incomplete postcodes etc.

Re: Afhandeling van een bestelling

6
Bij ons is het in de regel;

Bestellen en betalen op internet.
Na de betaling komt de order direct binnen in het WMS (Warehouse Management System, ofwel het magazijn).
Op dat moment wordt ook de email met orderbevestiging en de factuur verzonden naar de klant.
Als de producten op voorraad zijn wordt de order ingepakt en verzonden, anders wordt er gewacht totdat de producten op voorraad zijn.
Als de order verzendklaar staat wordt direct de traceercode verzonden per email naar de klant.
's nachts loopt er een programma die alle verzonden bestellingen aanpast naar de status verzonden in ons systeem, zodat de klant dit de volgende dag ook kan in zien.

Re: Afhandeling van een bestelling

7
Mareck schreef:Ik zou adres controleren daar aan toe willen voegen :).
Ik heb zelfs soms klanten die het land fout invullen. Daarnaast vaak missende huisnummers, spelfouten in plaatsnamen, incomplete postcodes etc.
Programma van GLS zoekt op spelfouten en onjuiste postcode, straatnamen etc etc
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat