Paypal vd Kamer van koop handel

1
Goeie dag,

Het scenario: Rustige website met af en toe een kleine transactie via paypal.

Kan dit volstaan met de particuliere variant van paypal ?

Vraag 2 : heb ik bij de zakelijk variant van paypal een KvK inschrijving nodig en of een zakelijk rekening ?

Groeten

Re: Paypal vd Kamer van koop handel

2
Ik geloof niet dat de zakelijke / particuliere variant van PayPal enig groot verschil heeft.

Voor het starten van mijn bedrijf had ik altijd al mijn PayPal account als 'zakelijk' gekenmerkt.
Je hoeft hier, voor zover ik weet, alleen ergens een optie aan te klikken o.i.d. Je hebt er geen gegevens voor nodig zoals inschrijving van KvK. Zakelijke rekening is ook geen vereiste.

Ik weet niet wat de bijdrage is voor ontvangsten op een particuliere rekening van PayPal, maar zakelijk is 3.4% + 0,35€ als ik het goed heb. Dit is tot een x bedrag aan omzet per jaar. Als je daar overheen gaat kan het percentage x procent verminderen. Als beginnende webshop, zul je die grens nog (lang) niet bereiken. Om van die korting te profiteren dien je echter wel specifiek contact met PayPal op te nemen.

3
Korting zit ik nog lang niet aan te denken. Wil eerst een functionerend betalings-systeem hebben via paypal en het liefst zonder dat ik een zakelijk rekening openen en in hoef te schrijven bij de kamer van koop handel

Groeten

4
Zit nog even met een 2e vraag.

Wat voor gegevens krijgen mensen te zien als ze geld via paypal naar jou over maken.

Zit namelijk in een branche waar van ik mijn persoonlijke gegevens 100 procent geheim wil houden.

Groeten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik heb alles moeten sturen hoor. KvK, bankafschrift, legitimatie eigenaar. Ik heb de PayPal wel aangemaakt op de bedrijfsnaam...

Dit is overigens ook de naam die jouw klanten zullen zien. Als jouw PayPal account op jouw prive naam staat dan zullen klanten dat kunnen zien volgens mij.

6
frafra schreef:Ik heb alles moeten sturen hoor. KvK, bankafschrift, legitimatie eigenaar. Ik heb de PayPal wel aangemaakt op de bedrijfsnaam...

Dit is overigens ook de naam die jouw klanten zullen zien. Als jouw PayPal account op jouw prive naam staat dan zullen klanten dat kunnen zien volgens mij.
Bij mij staan de volgende gegevens:

Voornaam Achternaam
Business Name: Bedrijfsnaam
Account Type: Business

Aangezien het een business account is, mag ik toch verwachten dat mijn voor- en achternaam niet worden weergegeven bij betalingen? Frafra, heb jij bij je PayPal overview geen persoonlijke naam staan?

Overigens wel vreemd dat jij gegevens hebt moeten opsturen terwijl ik (ook) een business account heb en niets heb hoeven op te sturen.

7
Ik weet niet goed waar ik dat zou moeten zien?

Ikzelf zie het volgende staan in het scherm "mijn rekening"
Bedrijfsnaam: *******
Rekeningtype: Zakelijk
Status: Gecontroleerd

Edit: misschien komt het omdat ik veel betalingen binnen krijg via PayPal vanuit het buitenland...?

8
Dat heb ik ook staan inderdaad in font grootte 10 o.i.d.
Maar daar boven staat mijn voor en achternaam in (blauwe?) letters. Dat staat er bij jou dus niet? Terwijl toch beide PayPal rekeningen zakelijk zijn.

9
Ah zo, ja sorry dat staat er bij mij ook. Weet zo snel niet of dat ook zichtbaar is als mensen overmaken. Probeer ik nog even uit te zoeken (lees: van dit weekend hoogst waarschijnlijk).

10
tjapado schreef:Zit nog even met een 2e vraag.

Wat voor gegevens krijgen mensen te zien als ze geld via paypal naar jou over maken.

Zit namelijk in een branche waar van ik mijn persoonlijke gegevens 100 procent geheim wil houden.

Groeten
en hoe had je gedacht dat te kunnen doen?

Je moet je inschrijven bij het KvK... dat register is een openbaar register.
Je moet een domein hebben...
Wet kopen op afstand geeft ook aan dat de identiteit van de ondernemer bekent moet zijn...

en verder nog een heleboel andere manieren om achter jou identiteit te komen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

11
eentje schreef:Wet kopen op afstand geeft ook aan dat de identiteit van de ondernemer bekend moet zijn...
En als je daaraan niet voldoet, geef je PayPal Nederland een carte blanche (of noem het een ongedekte cheque), enkel en alleen omdat de koper dan het wettelijk recht heeft een koop drie maanden lang ongedaan te maken zonder opgave van reden.
StoreCore.io

12
Oke merk dat ik het best maar even met paypal moet bellen. Wordt hier ook niet veel wijzer van :P

Had al mailtje gestuurd naar paypal maar nu al week verder en nog niks gehoord.

Heb de site ondertussen al wel op een domein en als ik via :
http://www.voelspriet.nl/persoon/website/adres.htm

Mijn domein laat scannen komt mijn hosting provider wel te voor schijn maar ik zie zo 1 2 3 geen persoonlijke gegevens boven water komen. Zijn er betere sites om dit mee te achter halen ?

Groeten

13
tjapado schreef:Heb de site ondertussen al wel op een domein en als ik via :
http://www.voelspriet.nl/persoon/website/adres.htm

Mijn domein laat scannen komt mijn hosting provider wel te voor schijn maar ik zie zo 1 2 3 geen persoonlijke gegevens boven water komen. Zijn er betere sites om dit mee te achter halen ?
Probeer eens een whois voor je top-level domain (TLD), bijvoorbeeld .com of .nl. Je gegevens moeten dan te vinden zijn bij de houder of de administratieve contactpersoon van het domein.

Het blijft alleen wel dubieus dat je echt alles op alles wilt zetten om maar te verbergen wie er echter een webshop schuilgaat. Je bedient je, hopelijk onbedoeld, van praktijken waaraan alleen oplichters of belastingontduikers zich schuldig maken en dan hoort er eigenlijk een slotje op het topic.

14
Als je verkoopt op internet dat moet je een KVK inschrijving hebben. Verder vermeld je al je gegevens op je site zodat het duidelijk is met wie jouw klanten zaken doen.

Je bent hier aan het verkeerde adres als je, al dat niet vanwege dubieuze redenen, juist zo anoniem mogelijk bezig wilt gaan. Dat is onwenselijk in onze branche.