iDEAL: hashcode validatie niet successvol. Storing?

1
Heeft iemand hier ook last van? Ik heb in 3 jaar tijd niets veranderd wat betreft de iDEAL-implementatie op de website, en ik krijg vandaag ineens meldingen dat de hashcode validatie niet succesvol is, wanneer klanten proberen te betalen via iDEAL. We zitten bij de ING. raadselachtig....of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Re: iDEAL: hashcode validatie niet successvol. Storing?

3
Ik heb de afgelopen 3 jaar geen letter in het script aangepast. Het gaat niet om implementatie, maar om een huidige installatie die al jaren prima is (op storingen bi jING na...) ik vraag me dus af... gaan betalingen bij anderen met iDEAL basic van ING wel goed op dit moment?

edit: ik vraag me trouwens ook af of bij de melding hashcode wel hetzelfde is als hashkey? Ik moet weer of in de documentatie duiken geloof ik
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: iDEAL: hashcode validatie niet successvol. Storing?

5
hmm, ok, bedankt iig!

Ik vermoed dat er iets met speciale tekens speelt. De itemdescription (naam van het product) bevat bij ons, afhankelijk van de taal bijvoorbeeld accentletters é, maar ook wel eens een "(" of "-". Volgens de handleiding mag dit alfanumeriek zijn, maar welke tekens wel/niet mogen staat er niet precies bij. Bij een zoektocht op internet vind ik veschillende betekenissen voor "alfanumeriek". Volgens sommige moa dit echt alleen a-z en 0-9 zijn, elders lees ik weer dat %)-& e.d. wel mogen.

Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik met een preg_replace alles behalve gewone letters en cijfers eruit gemikt. Straks nog even testen of het hier aan lag. Tijdens het eerdere testen blijkbaar geen last gehad, omdat we alleen in het Nederlands werkten destijds.