Ik kreeg het vandaag als antwoord. Hebben jullie dat ook soms? Of is het zo sectorieel verbonden?
Ik had eerst telefonisch contact met hun, kreeg als antwoord "zet al je gegevens even op mail en stuur maar door". Makkelijk gezegd... Ik kreeg 5 min later een standaard mailtje terug. "Dank je voor je interesse. Wij aanvaarden webwinkels echter niet als klant. Veel succes verder."
Konden ze dat om te beginnen al niet aan de telefoon zeggen

Nu heb het mailtje even bewust laten bezinken, omdat ik de betreffende leverancier opnieuw op een positieve manier wil contacteren want ze hebben echt wel leuke dingen in hun gamma.
Ik begrijp dat ze (vooral om te starten) strenge leveringsvoorwaarden hanteren, met exclusiviteits contracten en minimum afnames werken,... Maar resoluut webwinkels weigeren

Hoe zouden jullie het aanpakken?
Mijn winkel is nog in opbouw en staat nog niet online. Ik zou dus een vriendelijk mailtje willen terug sturen met de boodschap dat ik hun wantrouwen naar webwinkels deels begrijp maar dat ze onze zaak niet zo meteen mogen afschrijven alvorens een verdere kennismaking te hebben gehad. Ik zou ze willen uitnodigen op de koffie eens alles op punt staat en ze persoonlijk willen laten zien dat we het serieus menen en dat ik er geen amateuristische knutsel projectje van heb gemaakt als tijdverdrijf ofzo. Kortom dat we een een evenwaardige afnemer zijn t.o.v. andere in de sector.
En nee heb je en een ja kun je krijgen... Niet?