Re: Algemene voorwaarden

2
- Je mag verzendkosten niet in de AV opnemen geloof ik. Indien dit wel mag, zie ik niet het nut ervan om dit in de AV op te nemen. Een klant gaat immers niet de AV lezen om achter de verzendkosten te komen.
- Zichttermijn is 7 werkdagen vanaf het moment dat de klant het artikel ontvangt. Je vermeld 7 dagen, is anders dan werkdagen.
- Een klant mag zonder reden gebruik maken van de zichttermijn. De klant hoeft dus niet 'duidelijk aan te geven op het formulier' wat zijn/haar reden is.
- Mag je werkelijk 0,50€ in rekening brengen voor het annuleren van een ovk? Vind het een beetje ver gezocht. Maar als het mag, wie ben ik om te zeggen dat je het niet moet doen.
- Je retourneren/zichttermijn is tweemaal vermeld in de AV

Kijk eens naar een standaard template van de AV van bijv. de KvK en ontdek wat daar allemaal in vermeld staat en wat jij nog niet hebt.

Re: Algemene voorwaarden

3
1) De verzendkosten en het retourneren heb ik eraf gehaald en een apart stukje van gemaakt
2) Ik heb toch werkdagen staan?
3) Ik heb liever wel dat ze het vermelden, want dan weten wij wat er niet goed aan is. Past het niet, is het kapot, moet het omgeruild worden of geld retour? Dus dat wil ik wel erin laten.
4) Heb ik eraf gehaald.
5) Is er nu 1X af als het goed is.

Bedankt. Ik ga meteen even op de website van de kvk kijken.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Algemene voorwaarden

4
HorseTopShop schreef:3) Ik heb liever wel dat ze het vermelden, want dan weten wij wat er niet goed aan is. Past het niet, is het kapot, moet het omgeruild worden of geld retour? Dus dat wil ik wel erin laten.
Natuurlijk wil je dat weten en je kunt er gerust naar vragen (telefonisch, per e-mail, in de winkel). Je mag het alleen niet algemeen verplicht stellen en dus niet in algemene voorwaarden opnemen.

Je privacyverklaring is onjuist en onvolledig: "Geen informatie en of database gegevens zal aan derden worden uitbesteed, verleend of geruild." Je gebruikt namelijk Google Analytics en dat moet je gebruikers uitleggen:

http://netters.nl/privacy-verklaring/

Terzijde: voorwaarden lezen is geen toptaak voor bezoekers. Ik zou er dus niet de derde keuze in de hoofdnavigatie van maken. Je noemt de voorwaarden nu zelfs eerder dan bijvoorbeeld de merken, maar dat kan bezoekers afschrikken: "Kennelijk gelden hier nogal wat voorwaarden."
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Algemene voorwaarden

5
Ward schreef: Terzijde: voorwaarden lezen is geen toptaak voor bezoekers. Ik zou er dus niet de derde keuze in de hoofdnavigatie van maken. Je noemt de voorwaarden nu zelfs eerder dan bijvoorbeeld de merken, maar dat kan bezoekers afschrikken: "Kennelijk gelden hier nogal wat voorwaarden."
Aan de andere kant je mag ze ook niet verstoppen... dus gewoon als laatste in het lijstje... of een link in de footer.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Algemene voorwaarden

6
De privacy verklaring moet ik helemaal uitzoeken, want eerlijk gezegd snap ik er vrij weinig van.
I.i.g. heb ik de rest aangepast. Alleen het retourneren niet. Ik zie dat nergens in mijn voorwaarden staan.

De algemene voorwaarden voorbeeld van de kvk moet ik helemaal uit gaan pluizen. Ik vindt het nogal ingewikkeld wat er allemaal in staat, laat staan de consument.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Algemene voorwaarden

7
HorseTopShop schreef:De privacy verklaring moet ik helemaal uitzoeken, want eerlijk gezegd snap ik er vrij weinig van.
I.i.g. heb ik de rest aangepast. Alleen het retourneren niet. Ik zie dat nergens in mijn voorwaarden staan.

De algemene voorwaarden voorbeeld van de kvk moet ik helemaal uit gaan pluizen. Ik vindt het nogal ingewikkeld wat er allemaal in staat, laat staan de consument.
Het is ook ingewikkeld wat er allemaal in staat, heb je helemaal gelijk in. Daarom is het in principe ook een stuk klantvriendelijker om die voorwaarden zelf te maken zoals jij mee bezig was. Echter vergt dat wel een hoop tijd en véél rechtskennis om het allemaal in orde te hebben.

Wellicht als je de av doorpluist en een aantal teksten hier plaatst die je niet begrijpt dat wij je kunnen helpen.

Re: Algemene voorwaarden

9
eentje schreef:Misschien heel cru gezegd maar de AV zijn er niet voor om lekker leesbaar te zijn maar om juridisch dicht te timmeren wat je kan dichttimmeren.
Met leesbaar doel ik dan ook eerder op normale Nederlandse woorden gebruiken i.p.v. een woord te veranderen in een juridische term zoals je voor 'kinderen' genoeg ingewikkelde juridische termen kan bedenken die geen normale Nederlander kan begrijpen.

Niet om je juridische aansprakelijkheid te verminderen. Dat hoeft helemaal niet wil je de AV duidelijker en leesbaarder maken. Je kan het ook allemaal dichttimmeren in Nederlandse taal.