Algemene voorwaarden
1Zouden jullie feedback willen geven op mijn algemene voorwaarden? Ik kijk me er nogal blind op.
Natuurlijk wil je dat weten en je kunt er gerust naar vragen (telefonisch, per e-mail, in de winkel). Je mag het alleen niet algemeen verplicht stellen en dus niet in algemene voorwaarden opnemen.HorseTopShop schreef:3) Ik heb liever wel dat ze het vermelden, want dan weten wij wat er niet goed aan is. Past het niet, is het kapot, moet het omgeruild worden of geld retour? Dus dat wil ik wel erin laten.
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Aan de andere kant je mag ze ook niet verstoppen... dus gewoon als laatste in het lijstje... of een link in de footer.Ward schreef: Terzijde: voorwaarden lezen is geen toptaak voor bezoekers. Ik zou er dus niet de derde keuze in de hoofdnavigatie van maken. Je noemt de voorwaarden nu zelfs eerder dan bijvoorbeeld de merken, maar dat kan bezoekers afschrikken: "Kennelijk gelden hier nogal wat voorwaarden."
Het is ook ingewikkeld wat er allemaal in staat, heb je helemaal gelijk in. Daarom is het in principe ook een stuk klantvriendelijker om die voorwaarden zelf te maken zoals jij mee bezig was. Echter vergt dat wel een hoop tijd en véél rechtskennis om het allemaal in orde te hebben.HorseTopShop schreef:De privacy verklaring moet ik helemaal uitzoeken, want eerlijk gezegd snap ik er vrij weinig van.
I.i.g. heb ik de rest aangepast. Alleen het retourneren niet. Ik zie dat nergens in mijn voorwaarden staan.
De algemene voorwaarden voorbeeld van de kvk moet ik helemaal uit gaan pluizen. Ik vindt het nogal ingewikkeld wat er allemaal in staat, laat staan de consument.
Met leesbaar doel ik dan ook eerder op normale Nederlandse woorden gebruiken i.p.v. een woord te veranderen in een juridische term zoals je voor 'kinderen' genoeg ingewikkelde juridische termen kan bedenken die geen normale Nederlander kan begrijpen.eentje schreef:Misschien heel cru gezegd maar de AV zijn er niet voor om lekker leesbaar te zijn maar om juridisch dicht te timmeren wat je kan dichttimmeren.