Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Uitnodiging voor utrecht TradeMart voorjaarsbeurs

8
Zo dan, vandaag gezamenlijk hier geweest.

Wij zitten dan in het speelgoed; houten speelgoed loopt prima. De andere produktlijnen minder, daar werk ik nu aan.

Als eerste kwam ik goodtrading tegen. (http://www.rgoodtrading.com)
Ik was wel even getriggerd omdat ze een leuk alternatief hebben op ons (gestopte) banbao.
Het materiaal voelde goed in de hand en de heren zijn aan het opstarten.

Daarnaast nog stil gestaan bij NIC; leuk produkt uit Duitsland. Zware kwaliteit houten speelgoed waar we wel een goed gevoel bij hadden.

Wel is al het zwaardere houten speelgoed toch relatief duur, maar z'n geld waard.

Opvallend tenslotte is dat merendeel vroeg of we wel een fysieke winkel hebben, anders werden er gewoon geen zaken gedaan.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Uitnodiging voor utrecht TradeMart voorjaarsbeurs

11
Jan Speelgoedboer schreef:Opvallend tenslotte is dat merendeel vroeg of we wel een fysieke winkel hebben, anders werden er gewoon geen zaken gedaan.
Ik wil niet teveel offtopic gaan, maar ik heb laatst hetzelfde meegemaakt (niet op de TradeMart, daar willen de meesten gewoon leveren). Ze nemen webshops óf niet aan als klant óf niet serieus (dus nav zo'n beurs hoor je er nooit meer iets van, terwijl ze het wel beloven) óf ze hebben strenge voorwaarden dat je niet onder de verkoopadviesprijs gaat verkopen (wat ik dan wel begrijp).

Volgens mij was het deze week op het nieuws dat men verwacht dat een gemiddelde fysieke winkel straks 20% van zijn omzet via internet behaalt.

Ik snap wel dat leveranciers bang zijn voor prijzenslag op internet, immers die webshops kunnen hun andere klanten (fysieke winkels) kapot concurreren, maar laat ze eens met hun tijd meegaan zeg...

Re: Uitnodiging voor utrecht TradeMart voorjaarsbeurs

12
joelphil schreef:
Jan Speelgoedboer schreef:Opvallend tenslotte is dat merendeel vroeg of we wel een fysieke winkel hebben, anders werden er gewoon geen zaken gedaan.
Ik wil niet teveel offtopic gaan, maar ik heb laatst hetzelfde meegemaakt (niet op de TradeMart, daar willen de meesten gewoon leveren). Ze nemen webshops óf niet aan als klant óf niet serieus (dus nav zo'n beurs hoor je er nooit meer iets van, terwijl ze het wel beloven) óf ze hebben strenge voorwaarden dat je niet onder de verkoopadviesprijs gaat verkopen (wat ik dan wel begrijp).

Volgens mij was het deze week op het nieuws dat men verwacht dat een gemiddelde fysieke winkel straks 20% van zijn omzet via internet behaalt.

Ik snap wel dat leveranciers bang zijn voor prijzenslag op internet, immers die webshops kunnen hun andere klanten (fysieke winkels) kapot concurreren, maar laat ze eens met hun tijd meegaan zeg...
Nou, ik begrijp best dat er ergens een stuk angst is dat onbesuisde webwinkeliers je markt verkloten.
Als ik als leverancier goede contracten/afspraken heb met de grotere afnemers dan zou ik dat ook niet in gevaar willen brengen.

Daar tegenover staat dat je sommige (internet)ontwikkelingen niet kunt tegenhouden.
Kijk naar de muziekindustrie. Die hebben jarenlang gevochten tegen napster, torrents, en weet_ik_al_niet_wat.
En kijk nu: tadaa: zaken als spotify en GooglePlay. Ik volg die ontwikkelingen niet precies maar het komt erop neer door met je tijd mee te gaan (of vooruit te zijn) je de tijdsgeest juist wel naar je hand kunt zetten.

Zo zie ik nu de detailhandel; de traditionele zetten zich hard af tegen iets wat er is niet niet meer weggaat: internethandel. Wees dan slimmer en ga het niet beconcurreren. je kunt internet niet meer wegdenken; it's here to stay!

Dus mijn betoog wil ik dan ook afsluiten met dat ik hoop dat de detailhandel zijn ogen open houdt. Diegene die dat niet doen zijn over 5 jaar weg.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren