Hoi,
Momenteel tonen wij op de landing page van onze shop de betaal logo's van alle 'velige' betaalmethoden die wij aanbieden. Dit zijn ideal, mastercard, visa en paypal.
Daarnaast bieden we ook 'automatische incasso' en 'op rekening' aan, maar dit zijn betaalmethoden waar we een groot betaalrisico op hebben.
Nu vraag ik me af of we op de landing page ook de logo's moeten gaan tonen van 'automatische incasso' en 'op rekening'.
Voordelen en nadelen waar ik aan kan denken:
- Voordeel: hogere conversie doordat klanten inmiddelijk zien dat ze ook achteraf kunnen betalen. Daarnaast onderscheiden deze betaalmethoden ons van concurrende webshops.
- Nadeel: klanten die niet 'kredietwaardig' zijn zullen deze betaalmethoden niet aangeboden krijgen. Dit kan tot vragen en/of ontevredenheid leiden, omdat ze deze betaalmethoden wel hebben gezien op de landing page.
- Nadeel: Oplichters en wanbetalers zien deze logo's ook en kunnen hierdoor dus aangetrokken (en we hebben veel wanbetalers).
Graag jullie mening hierover.
Re: Welke betaal logo's tonen op landing page
2Je noemt al wat voor en nadelen maar er zijn er nog wel meer. Zo zullen mensen sneller kiezen voor een betaalmethode die voor jou duurder is, als ze het logo onderweg al een paar keer tegenkomen bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat er webwinkels zijn die liever hebben dat de klant met iDeal dan met PayPal betaalt bijvoorbeeld.
Plus, die ruimte kun je ook andere zaken zetten zoals je reviews, klantbeoordelingen, verzendpartijen of je eigen eigenschappen (14 dagen bedenktijd!)
De keuze om betaallogos te plaatsen kan behoorlijk lastig zijn.
Plus, die ruimte kun je ook andere zaken zetten zoals je reviews, klantbeoordelingen, verzendpartijen of je eigen eigenschappen (14 dagen bedenktijd!)
De keuze om betaallogos te plaatsen kan behoorlijk lastig zijn.
Nu op mijn weblogs: