Re: Een hulp vragen voor een beurs, wordt dat werknemer?

4
Hoe kan je zoiets controleren?
Ik denk dat bij ons in België het niet mag.
Het zou toch de ideale manier zijn om zwartwerk te doen.

Toen ik mijn huis verbouwde (is nog altijd niet af :-( ) moest ik zelfs een officieel papier hebben dat mijn schoonvader mee hielp (elk jaar opnieuw)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een hulp vragen voor een beurs, wordt dat werknemer?

5
veke schreef:Hoe kan je zoiets controleren?
Ik denk dat bij ons in België het niet mag.
Het zou toch de ideale manier zijn om zwartwerk te doen.
Het wel eenvoudig te controleren en ook administratief netjes af te handelen. Twee varianten:

• Op het moment dat de waardebon wordt ingewisseld, levert de ondernemer. Hij maakt dan kosten en trekt die af. Zijn voorraad wijzigt, dus daarin zit nog een extra controle.

• Wie het voorzichtigheidsbeginsel hanteert, trekt kosten zo snel mogelijk af. Dat betekent dat je de waardebon inboekt als een (kortlopende) schuld en die uiteindelijk dus ook ergens onder de passiva en crediteuren op de balans verschijnt.

Als je het redelijke vermoeden hebt dat die waardebon wordt misbruikt om belasting te ontduiken, kan het hele feest sowieso niet doorgaan. Je faciliteert dan een strafbaar feit. Dat geldt bijvoorbeeld voor afspraken van het type: "Maak het maar niet over naar mijn bankrekening, ik heb liever een doos van x en een krat vol y."