Re: [kleerkastje.be] Graag jullie feedback over mijn website

2
kleerkastje schreef:Ik ben sinds februari gestart met een webshop in kinderkleding. nl. http://www.kleerkastje.be
Graag had ik jullie opmerkingen of tips gekregen om de site te verbeteren.
Alvast bedankt.
Mooie site ! Ik heb snel rondgekeken en je hebt alle standaard onderdelen (navigatie, voorwaarden, produkt informatie) prima voorelkaar.

Leuke FaceBook actie ook. Prima hoekje met duidelijke "sales points".

Mijn commentaar is betreft het thema zelf. Het ziet er vrij blokkerig uit, en een hoop elementen plakken aan elkaar, teksten staan tegen en lijn aan of er is niet genoeg ruimte. Hier kun je nog aan verder sleutelen.
http://www.hollandwinkel.nl

Re: [kleerkastje.be] Graag jullie feedback over mijn website

4
Paar punten die mij opvielen:

• Vertaal je URL's. Bijvoorbeeld "Aanbiedingen" leidt naar /nl/prices-drop en "Nieuwe producten" naar /nl/new-products, maar daarvan kun je beter Nederlands maken.

• De afbeelding "Voordelen Kleerkastje" leidt niet naar een algemene pagina voor de klantenservice (zou ik verwachten), maar opent de algemene voorwaarden in een nieuw browservenster.

• De keuzelijst "Sorteren op" sorteert niets: als ik hier iets kies, eindigt dat in een Javascript-fout.

• Waarom "Girls" en "Boys" en niet gewoon "Meisjes" en "Jongens"?

• Consistentiefout: bij "Girls" staat "Kruippakjes & Rompers", bij "Boys" staat "Rompers & kruippakjes" in omgekeerde volgorde. Hetzelfde geldt voor "Truien & Vesten" versus "Vesten & Truien".

• Waarom wel creditcards maar niet een van de Belgische systemen voor online betalen?

Verder heb ik inderdaad ook wel een positieve indruk. Kleerkastje.be doet me ergens denken aan de beginjaren van Kleertjes.com, dus dat kan nog wat beloven.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [kleerkastje.be] Graag jullie feedback over mijn website

5
Ik heb geen idee welk lettertype je gebruikt, maar oooooooo, wat pijnlijk.
Afbeelding

Kun je het zelf lezen?

Structuur is zeer wazig en onduidelijk:
Afbeelding


- iDeal betaling kan niet (?!)
- PayPal kan niet
- Girls en Boys, ik zou het anders hebben verwoord
- Wel facebook maar geen Twitter?
- Afbeeldingen zijn klein en niet scherp
- Euroteken staat normaliter voor het geld bedrag
Kleerkastje.be behoudt zich het recht voor retourzendingen te weigeren indien wij vermoeden dat de kleding reeds gedragen werd
- Kleding moet je toch dragen om het te passen? Lijkt me onredelijk dat je het niet mag dragen á passen
- Een klacht naar klacht@kleerkast ipv info@kleerkast zal de klant eerder serieus nemen dan een klacht naar een info adres te sturen
- Je verzendkosten staan tweemaal in de AV vermeld en er klopt '' geen bal '' van
- Gebruik aub wat meer alinea's of witregels. De hele lap tekst bij overschrijving is onoverzichtelijk.
- Je vermeld o.a. niet dat een cadeaubon niet ingeruild kan worden voor contant geld. Dus dit kan?
op de hoogte te brengen binnen de 3 dagen na ontvangst van uw bestelling.
Klant heeft minimaal 7 dagen retourrecht. Geen 3.
- Geen SSL verbinding
- Een print knop is vaak overbodig. men kan een pagina al in de browser zelf printen

- Goede beschrijving bij de producten (voldoende iig)

Succes (:

Re: [kleerkastje.be] Graag jullie feedback over mijn website

7
@Ward
- Goed idee om de URL's te vertalen + voordelen ga ik naar andere pagina leiden.
- De error van "sorteren" ben ik reeds aan het uitzoeken maar nog geen oplossing gevonden.
- Wat betreft de consistentiefout: bij "Girls" staat "Kruippakjes & Rompers", bij "Boys" staat "Rompers & kruippakjes" in omgekeerde volgorde. Hetzelfde geldt voor "Truien & Vesten" versus "Vesten & Truien"; dit komt omdat ik geen categorieën kan aanmaken met dezelfde naam. Ik kan hier dus jammer genoeg weinig aan veranderen.
- De betalingsmogelijkheden zijn overschrijving en paypal. Ik heb bewust het paypal logo weggehaald bij de creditcards omdat sommige mensen denken dat ze enkel met paypal kunnen betalen als ze een paypal rekening hebben en op die manier sneller zullen afhaken. In de toekomst wil ik wel met ogone of ideal werken maar ik wou die investering nu nog niet doen.
Bedankt voor je analyse en tips !

@RicardoV
- Jouw kritiek ivm het lettertype nl snap ICT vind ik niet terecht. Ik schrijf hier ook niet gans mijn site in maar enkel titels of korte teksten. Tot hier toe nog geen reactie gehad dat dit niet leesbaar zou zijn.
- ivm de wazigheid bij "bestelling plaatsen" heb je misschien wel een punt en is de grijs-blauwe tekst niet zeer duidelijk. Ik heb deze nu donkerder gemaakt. En de layout netjes gezet. Door de icoontjes in te voegen werd het een eerder rommelige tekst.
- betaling loopt zoals hierboven reeds uitgelegd via paypal
- twitter account is er maar button moet nog op site geplaatst worden
- Wat betreft de "gedragen kleding". Dit gaat niet over het passen van de kleding maar wel over kleding bestellen dan een paar keer dragen om dan later terug te sturen. Ik denk niet dat dit de bedoeling kan zijn !
- Wat betreft de verzendkosten in de AV kan ik jou niet volgen. De verzendkosten staan erin voor BELGIE en dan nogmaals voor INTERNATIONAAL. Dit zijn andere levertermijnen en kosten en worden apart beschreven. Ik zie niet in wat hier fout mee is of wat hier niet van zou kloppen ??
- Cadeaubon niet inwisselbaar voor geld -> goed punt, zal ik vermelden
Indien u een bepaald artikel wenst om te ruilen omdat de maat niet correct is of om een andere reden, dient u ons hiervan via e-mail (info@kleerkastje.be) op de hoogte te brengen binnen de 3 dagen na ontvangst van uw bestelling.
Er staat dus niet dat je 3 dagen retourrecht hebt. Je hebt 14 dagen retourrecht in Belgie. Er staat dat als het product voor bovenstaande redenen niet aan de wensen voldoet, je ons binnen de 3 dagen op de hoogte kan brengen. Sowieso blijft het recht van 14 dagen retourrecht gelden. Maar op die manier kunnen wij sneller een andere maat of kleur reserveren voor die klant.

- geen SSL verbinding -> goed punt
- euroteken ervoor -> goed punt
Bedankt voor je feedback.

Re: [kleerkastje.be] Graag jullie feedback over mijn website

9
Nog een (klein) detail:

Sla lijntekeningen en teksten nooit op als een JPEG bestand. JPEG gebruik je doorgaans enkel voor foto's. Als je teksten en lijntekeningen (logo's, eendje in het logo) als JPEG opslaat dan worden de randen altijd wazig, kleurvlakken krijgen een lelijk patroon en om de randen zit allerlei rotzooi.

Beter sla je ze op als een GIF (niet meer dan 256 kleuren) of PNG. Als je in Photoshop je afbeeldingen opslaat via "Save for Web & Devices" dan kan je zien wat het beste in jouw geval is.