Ideal ook voor de belgie ?

1
Goededag mensen,ik hoop dat jullie goede zaken kunnen doen.

Ik heb een vraagje,via mijn webshop kunnen de NLse klanten via Ideal betalen.Is er ook iets (een soort ideal) dat mijn belgische klanten ook via ideal(of iets gelijkmatigs) kunnen betalen ?En hoe kan ik het regelen?

Alvast bedankt

Orginele Knoflookshampoo leverencier
Anti haarverlies geurloze Knoflookshampoo

www.geenhaarverlies.nl

Re: Ideal ook voor de belgie ?

2
geenhaarverlies.nl schreef:Ik heb een vraagje,via mijn webshop kunnen de NLse klanten via Ideal betalen.Is er ook iets (een soort ideal) dat mijn belgische klanten ook via ideal(of iets gelijkmatigs) kunnen betalen ?En hoe kan ik het regelen?
Dan kun je bijvoorbeeld Bancontact/Mister Cash aanbieden. Dit regel je via een payment service provider (PSP). Voor een overzicht en toelichting:

www.internetkassa.nu
StoreCore.io

Re: Ideal ook voor de belgie ?

3
Ward het blijft nog altijd onduidelijk voor Belgen met een webshop.
bij "Payment Service Providers voor Belgische ondernemers " staan dus maar enkele providers, is het dan wel up to date?
En als ik dan bij reviews lees van targetpay, kunnen belgen het ook niet meer gebruiken zonder rekening in Nederland.
En multysafepay heeft dan weer een tussenstap (appart venster) bij het betalen, dat niemand graag gebruikt.
En ogone is te duur voor kleine webwinkels.

Dus dan schiet er niet veel over.

Ik denk dat ik eens zelf naar sisow ga mailen om eens wat uitleg te vragen ivm Belgische webshops zonder Nederlandse bankrekening.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ideal ook voor de belgie ?

5
Heb eens gekeken bij cardgate.
De basic is alleen voor Nederlanders
En bij de plus staat bij iDeal : "U dient een zakelijke bankrekening in Nederland te hebben met een iDEAL account."

Re: Ideal ook voor de belgie ?

6
Ondertussen het gehoopte antwoordt van Sisow gekregen:

"Wij hebben diverse Belgische klanten en deze zijn van harte welkom bij ons, u dus ook. U hoeft tevens geen Nederlandse bankrekening te hebben. "

Nu is alleen de vraag of iDeal kan met Belgisch BTW nummer ipv. KVK nummer van Nederland. (zal waarschijnlijk geen probleem zijn)

Re: Ideal ook voor de belgie ?

7
veke schreef:Heb eens gekeken bij cardgate.
De basic is alleen voor Nederlanders
En bij de plus staat bij iDeal : "U dient een zakelijke bankrekening in Nederland te hebben met een iDEAL account."
Ik zie het nu ook... is nieuw voor mij... een tijdje terug nog een Belgische klant aangesloten via CardGate met een Belgische bankrekening... zal de volgende keer als ik één van hun spreek eens vragen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Ideal ook voor de belgie ?

8
Als je bij een cPSP zit (niet een bank) zoals Mollie.nl, kun je wel als buitenlander iDEAL aanbieden. Je moet wel bij je landelijke Kamer van Koophandel zitten (dus een echt bedrijf zijn) en een bewijs daarvan aan Mollie geven. Dan koppel je je Mollie account aan je buitenlandse bankrekening.

En via deze link kost Mollie slechts 75 cent per transactie
https://www.mollie.nl/aanmelden/335035/