Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

1
Hoe doe jullie dat? Als beginnende webshop eigenaar ben ik opzoek naar een goedkope oplossing om pakketten te versturen. De pakketten zijn redelijk zwaar +/- 6 kg gemiddeld (tussen de 500 gram en 30kg) en het aantal schat ik voor dit jaar op minimaal 500 stuks.

Dhlforyou heb ik geprobeerd maar vind de levertijd te lang ook vind ik het netter als mensen in "uniform" de pakketten komen afleveren in plaats van mensen met hun eigen auto.

Nu ik zelf ga verhuizen kom ik dicht bij een business center van postNL. Ik heb een contract aangevraagd voor 500 stuks op jaarbasis. De prijs is nagenoeg hetzelfde door mijn gemiddeld zware verzending. Dat kan toch goedkoper?

Ook ben ik nog een beetje aan het stoeien met de labels afdrukken. Dat ga nu nog via de printer en dan met plakband op het pakket (slordig al zeg ik het zelf). Zijn daar betere oplossingen voor? de etiketten zijn ongeveer 10x15cm.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

3
Het versturen van pakketten kan zeker goedkoper dan een rechtstreeks contract met postnl. Er zijn verschillende bedrijven die grote volume contracten hebben en op deze manier een veel hogere korting kunnen afdwingen en dit weer aan hun klanten kunnen doorspelen. (dit even simpel gezegt)

Wij zelf werken ook met een web-based applicatie waar je heel eenvoudig je pakketten kan aanmelden en dan druk je de barcodes en adres af op stickervellen, je kan vervolgens je pakketten zelf naar een business center brengen en afgeven (dit zonder te wachten of in de rij te staan omdat de pakketten al volledig zijn aangemeld), uiteraard kan je ze ook op laten halen.

Onze tip is daarom ook om verschillende offertes aan te vragen en degene die het dichtst bij uw wensen ligt uit te proberen.

Neem gerust contact met ons op als u nog vragen heeft.

M.v.g. Wout
http://www.web-united.nl: Dé logistieke partner die met u meedenkt!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

5
Bedankt voor jullie antwoorden, top!

Dit zijn stuk voor stuk dingen waar ik wat mee kan. Labels in de printer vind ik een goed idee. Daar heb ik ook naar gekeken. Parcelware (zover ik begrijp) kan echter één sticker per keer uitdraaien en de vellen heb ik alleen nu nog met 4 stickers gezien... even verder zoeken dus.

Tot op heden heb ik nog geen labelwriter van 40/50 euro gezien die labels uitdraait van 100*150 cm. Dat is wel een must voor parcelware.

Het delen van de kosten of bij een bedrijf met een groot contract klinkt echt goed. Daar wil ik zeker meer van weten.

bedankt

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

6
stapvan schreef:Bedankt voor jullie antwoorden, top!

Dit zijn stuk voor stuk dingen waar ik wat mee kan. Labels in de printer vind ik een goed idee. Daar heb ik ook naar gekeken. Parcelware (zover ik begrijp) kan echter één sticker per keer uitdraaien en de vellen heb ik alleen nu nog met 4 stickers gezien... even verder zoeken dus.

Tot op heden heb ik nog geen labelwriter van 40/50 euro gezien die labels uitdraait van 100*150 cm. Dat is wel een must voor parcelware.

Het delen van de kosten of bij een bedrijf met een groot contract klinkt echt goed. Daar wil ik zeker meer van weten.

bedankt
Ik mag hopen dat labels van 1 bij anderhalve meter geen must is voor parcelware :p Meestal gaat het om A6 formaat.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

8
Ook ben ik nog een beetje aan het stoeien met de labels afdrukken. Dat ga nu nog via de printer en dan met plakband op het pakket (slordig al zeg ik het zelf). Zijn daar betere oplossingen voor? de etiketten zijn ongeveer 10x15cm.

Ik maak gebruik van zelfklevende paklijsten. Deze zijn er ook in een kleine afmeting, waardoor uitermate geschikt voor 10x15cm. Het oogt een stuk netter dan een laag tape over het verzendlabel.

Rajapack heeft ze b.v. in de afmeting: 16x11cm

http://www.rajapack.nl/products/packing ... ntlist.htm

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

9
mike1212 schreef:
Ook ben ik nog een beetje aan het stoeien met de labels afdrukken. Dat ga nu nog via de printer en dan met plakband op het pakket (slordig al zeg ik het zelf). Zijn daar betere oplossingen voor? de etiketten zijn ongeveer 10x15cm.

Ik maak gebruik van zelfklevende paklijsten. Deze zijn er ook in een kleine afmeting, waardoor uitermate geschikt voor 10x15cm. Het oogt een stuk netter dan een laag tape over het verzendlabel.

Rajapack heeft ze b.v. in de afmeting: 16x11cm

http://www.rajapack.nl/products/packing ... ntlist.htm
Wij gebruiken deze stickers ook wel, maar dan om de pakbon in te stoppen. We printen altijd een label met barcode uit, scannen de barcode en plakken het label op de doos.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

10
Je kunt bij parcelware wel gewoon gebruik maken van die vellen met vier etiketten op een A4. Je kunt zelf instellen dat je van A4 stickervellen gebruik maakt. In de webversie in elk geval wel.

Enige nadeel is dat je het vel dus elke keer opnieuw in de printer moet doen om het volgende etiket te printen. En ik hou steeds etiketten over. In het begin gebruikte ik de vellen nog wel als er nog 1 of 2 op een vel zaten, maar dat is een half jaar goed gegaan. Daarna zat er een etiket vastgeplakt in de printer en heb ik uiteindelijk een nieuwe moeten kopen. Daarom koop ik nu maar wat vaker een nieuw dooje etiketten ;).

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

12
dennisnauta schreef:Via ons is het al mogelijk om (0 tot 250) pakketten te versturen voor een tarief van 5,95 via PostNL. Ook kunnen wij labelprinters en passende software of plugins leveren voor uw webwinkel.
Dennis, dat moet je dan toch eens uitleggen. € 5,95 exclusief btw is € 6,84 inclusief btw. En dat is méér dan de PostNL-pakketzegel van € 6,75 tot 10 kg :!:

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

13
Ward schreef:
dennisnauta schreef:Via ons is het al mogelijk om (0 tot 250) pakketten te versturen voor een tarief van 5,95 via PostNL. Ook kunnen wij labelprinters en passende software of plugins leveren voor uw webwinkel.
Dennis, dat moet je dan toch eens uitleggen. € 5,95 exclusief btw is € 6,84 inclusief btw. En dat is méér dan de PostNL-pakketzegel van € 6,75 tot 10 kg :!:
Beste Ward,

De pakketzegel die je kunt krijgen bij PostNL is btw vrijgesteld. De prijs die ik geef is dat niet. dus kunt u de btw terugvorderen. Daarnaast hebben wij een hogere servicegraad zonder additionele kosten. Voor het genoemde bedrag krijgt u bijvoorbeeld ook pakjegemak. geen verdere kg toeslag (tot 30 kg) of brandsstof toeslag. en gratis gebruik maken van Paazl software.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

14
Sinds 2 dagen verstuur ik met parcelware. Ik moet nog wel even wennen aan het programma (web). Het printen, voormelden en het continu vragen of het adres moet worden opgeslagen worden vind ik erg onhandig. Maar het afleveren vind ik goud. Auto op de stoep, pakjes in de container en binnen 3 minuten weer weg. IDEAAL!!

Op het moment gebruik ik van die mooie labels :wink: voor je gewone printer. Ik doe het met de inkjet (tegen het advies in) maar nog geen klachten zover. Mijn inkjet heeft dezelfde of betere dpi als een goedkope laser printer dus dat zit wel goed denk ik. Als dit werkt (400 labels) dan wordt het als ze op zijn voor wat beters label printer van zebra bijvoorbeeld.

Even afwachten wat de gemiddelde kosten/gewicht worden en dan kijken of ik eventueel iets nieuws/beters/goedkopers kan vinden.

Volgende opdracht, parcelware aansluiten op de webshop zodat de adressen bijna automatisch uit de printen rollen.

+ het vinden van meer webshops in de buurt om een grotere hoeveelheid pakketten te kunnen verzenden. Ik heb er zin in!

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

17
Beste,

Er zijn ondertussen veel verzendmogelijkheden op de markt. Althans, dit zijn met name de bekende partijen als Post NL, GLS, DPD en Selektvracht (DHL). De prijs en kwaliteit verschilt en is zelfs afhankelijk van de regio waar je zit (of je klanten) tot op het nivo van de chauffeurs die daar bezorgen. Daarnaast zijn er veel partijen die groot inkopen en jou dan een scherper tarief kunnen bieden. Een goed model wanneer je puur voor prijs gaan, géén goede keuze wanneer je meer kwaliteit of mogelijkheden wilt. Deze partijen gebruiken immers de kanalen die er liggen en hebben zelf geen auto's of mensen. Al met al een lastige keuze maar mogelijkheden genoeg!

P.S. Het nadeel van een inkjetprinter is dat de labels vlekken bij regdruppels denk ik.
P.P.S. Kijk naast Paazl ook eens naar verzendoplossingen als Delivery Match en Cargowiz.

M.v.g.

Frank Loots
Standaard levering, dagtijdvak levering, express en Same-Day. Tevens fulfiment diensten.

http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

20
De eerste facturen van PostNL zijn binnen. De verzendkosten vallen hoger uit dan verwacht en dat is natuurlijk niet fijn :roll: . Het valt op zich wel mee maar zo moeten we wel elke bestelling wat bij spekken. Opzoek dus naar een goedkopere methode!

Inmiddels in overleg met een andere partij die groot inkoopt bij DHL. Het grote verschil is dat het om een vast bedrag gaat zonder bijkomende kosten bij KG. Wat voor ons goed uitpakt.

Wie verzend er hier met DHL? Hoe bevalt de service & levertijden? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen?

Wat me tegenvalt is de bijkomende kosten, zekerheid/borg - installatie kosten enz. enz. Uiteindelijk is zo'n dienst dan misschien goedkoper maar in het begin valt het vies tegen! Als ik de borg niet meereken en de aanschaf van de speciale printer ook noodzakelijk acht voor de huidige verzendmethode dan zou ik pas bij de 200ste verzending goedkoper gaan verzenden. Daarbij komen dan nog wel de uitgave van de borg en printer. De koppeling met opencart(webwinkel software) blijkt ook lastig te vinden zijn.

Ik ga verder zoeken.

@Frans bedankt voor de reactie. Ik ga opzoek naar deze maatschappijen.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

23
Ik gebruik al vanaf het begin Shops United. Hoe meer je verzend hoe betere prijs ze kunnen maken!

Makkelijk en snel invoeren. Ik print het label uit op een A4 vouw die dubbel doe het in een documentzakje en plak het op het pakket. Werkt prima en voor een goede prijs!

Neem eens contact met ze op bij mij belde ze de dag erna en legde alles echt netjes uit van wat het kost tot hoe het hele systeem werkt! Aanrader dus;)

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

24
Rajapack heeft zijn kans helaas laten gaan.
22-03 jl. een mail verzonden met een vraag over een aantal producten.
Nooit antwoord gekregen. Als ze zo al met potentiële klanten omgaan, dan lopen ze er een hoop, waaronder mij, mis.

Nu een bestelling bij verpakkingenzo geplaatst en netjes de volgende dag in huis. Ook snel antwoord (binnen een uur) op mails ontvangen.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

25
@ Ricardo

Ik zie zo snel geen Rajapack in de discussie staan maar Rajapack heeft juist wel een heel erg hoog serviceniveau. Ik weet bijna zeker dat als je ze nogmaals een email stuurt dat je nog geen reactie hebt ontvangen dat ze dan direct bellen.

Ik gebruik al jaren Rajapack, altijd de volgende dag in huis en vaak een extra attentie (die ik dan weer aan mijn schoonvader geef ;)).

Van Shops United heb ik ook een offerte mogen ontvangen gebaseerd op leveringen via DHL. Erg nette prijs en duidelijk verhaal (via telefoon) en waarschijnlijk ga ik de overstap van UPS naar Shops United/DHL maken.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

28
Als ik je een tip mag geven:

Ik start een webshop en ik wil gaan verzenden met UPS. Ik heb daar al een klantnummer voor persoonlijke verzendingen en ik kan je zeggen dat het goed bevalt! (persoonlijk verzenden is wel prijzig, maar zakelijk minder)

Ik weet dat je een prijsopgave op basis van het aantal pakketten dat je denkt te verzenden. Het lijtk misschien prijzig, maar vergeet niet dat ze alles GRATIS komen ophalen, tot ongeveer 85 euro betaal je niets voor aangegeven waarde (=tot 85 euro gratis verzekerd) en aangetekend kost niets. Bovendien kom je dan gelijk van je adreslabel-probleem af, want je kan een thermische printer krijgen (volgens mij in bruikleen / voor een klein bedrag) en labels kun je GRATIS bestellen, evenals documenthoesjes, bepaalde stickers en voor express-verzendingen (ik weet niet of je die aanbied, al dan niet tegen meerprijs) kun je gratis dozen/kokers bestellen.

Misschien lijkt het nu alsof ik bij UPS werk, maar dat is absoluut niet zo! Ik verstuur, zoals ik al zei, prive al via UPS en voor mijn webshop ben ik ook zeker van plan dat te gaan doen.

Dus: je betaalt per zending niets extra voor handtekening voor ontvangst, tot ongeveer 85 (kan ook 82 zijn) euro is je zending verzekerd zonder extra kosten en je labels zijn voortaan gratis. Ik zou zeggen, bel ze eens en leg het voor.

Succes ermee!

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

30
PostNL was qua prijs helemaal niks. Nadat ik veel verschillende partijen heb benaderd uiteindelijk de voor mij voordeligste en makkelijkste uitgekozen. Mijn pakketten verstuur ik nog steeds via PostNL maar dan via de nieuwe partij. ik kan ook bellen voor een Pick-up van DHL voor als ik het niet zelf wil wegbrengen.

Het zelf wegbrengen heeft tot gevolg dat ik het snellere levertijd heb dan dat als ik het laat ophalen.

Ik gebruik een stickervel met 4 stickers op één A4.

Ohja, het belangrijkste. Ten opzichte van directe contract klant van PostNL naar de partij nu scheelt het me bijna 2 euro (gemiddeld zijn de pakketten 10kg). Nu heb ik een vaste prijs tot 30kg. Ideaal! :)