Gouden gids adverteren

1
Ik werd vanochtend gebeld door iemand van de Gouden Gids over een vermelding.
Ik weet, voor niets gaat de zon op, dus ik zei dat ik geen interesse had.
Nee, het was gratis, zei hij.

Ik was een beetje sceptisch maar hij vroeg het een en ander en uiteindelijk zei hij dat ze wel iets voor me konden betekenen. En daar kreeg ik dan een orderbevestiging van. Een wat? Ja, want voor een euro per dag konden ze ervoor zorgen dat ik op drie termen goed te vinden was in Google. En die euro zou me dan het tienvoudige per dag opleveren. Ik vroeg of ik dat eerst een maandje kon uitproberen, maar dat kon niet, haha.

Dus ik heb het afgekapt, toen begon hij een beetje vervelend en opdringerig te worden (tja, een half uur voor niets aan de telefoon gezeten), dus op een gegeven moment de beleefdheid overboord en de hoorn erop gegooid.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Heb ik er goed aan gedaan om dit af te kappen?

Re: Gouden gids adverteren

2
Droomjuweeltjes schreef:Ik werd vanochtend gebeld door iemand van de Gouden Gids over een vermelding.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Heb ik er goed aan gedaan om dit af te kappen?
Ja dat heb je goed gedaan. Je hebt jezelf geld bespaard.

Weet je zeker dat het de Gouden Gids was en niet een andere gids? De Gouden Gids en de Telefoongids doen namelijk wel aan telefonische aquisitie (ongevraagd bellen of je wilt betalen) maar ze zijn doorgaans wel gemakkelijk af te wimpelen. Andere gidsen zijn een stuk lastiger aan de telefoon en kunnen zelfs agressief en bedreigend overkomen, en/of strikvragen stellen ("wil je je bestaande advertentie verlengen?").

Altijd oppassen met dit soort telefoontjes. Nooit in mee gaan, de enige die er beter van wordt zijn de gidsen zelf.

Re: Gouden gids adverteren

3
Nou, hij zei gouden gids (dat weet ik zeker) en dan iets mompelend erachteraan, ik vond het een beetje vaag allemaal. Ik heb hier al het een en ander gelezen over dit soort dingen, dus ik wist dat ik voorzichtig moest zijn.

Ook wat dat betreft, heel fijn dit forum. :D

Re: Gouden gids adverteren

4
Telefonische aquisitie wimpel ik altijd af. (Zorg ervoor dat je nooit JA zegt, op geen enkele vraag)

Als ze serieus zijn en echt iets willen moeten ze van mij altijd de moeite doen om langs te komen als het mij schikt en niet omdat 'toevallig' morgen de vertegenwoordiger in de buurt is.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gouden gids adverteren

5
Goed zo! Niet intrappen!
Vandaag lag er een brief in de bus die op een factuur lijkt (is gewoon een offerte in de kleine lettertjes), van het Nederlandse handel registratie.
Omdat ik van een soortgelijk bedrijf al eerder een "factuur" kreeg wist ik al gelijk genoeg, om die envelop weg te mieteren.
Hun AV staan ook nog eens bordevol met spelvaudten. Lachwekkend gewoon :lol:
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!