Content homepage

1
Beste mensen,

Wij verkopen baby-en kinderkleding en nu ben ik bezig met de lay out van onze homepage. Er zijn verschillende opties mogelijk:

1. Afbeeldingen van de logo's van de merken die we verkopen, incl. de targets naar de betreffende producten. Dit oogt m.i. wel wat 'rommelig'.
2. Afbeeldingen van één merkproduct, linkend naar de merkgroep, met de naam eronder.
3. Géén afbeeldingen, maar teksten, nieuwtjes e.d.; staat het netst, maar misschien niet zo interessant voor de mensen die wat visueler zijn ingesteld.

Wat heeft jullie voorkeur? Wat vinden jullie belangrijk om op de homepage te lezen en vooral te zien? En welke optie is mbt tot seo het beste?

Alvast bedankt, en een fijne dag gewenst!

Re: Content homepage

4
Of het nu tekst of een plaatje is, het is de bedoeling dat de bezoeker meteen denkt: ja, dat is wat ik zoek even verder kijken...
Dus een plaatje hier, een kopje daar en wat vulling ertussen. Niet te leeg, niet te vol.
2 Seconden dan moeten ze een besluit genomen hebben. (Langer mag wel, maar dan moet de sfeer al goed zijn)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Content homepage

5
Dan zou ik, denk ik, het beste een soort middenweg moeten kiezen.

Een beetje tekst, dus geen hele lap, met daaronder/boven wat afbeeldingen van de producten.

Wat google betreft; het is dus verstandig de woorden waarop men waarschijnlijk zoekt, in de tekst te noemen? Bijvoorbeeld de merken en de doelgroep?

Bedankt voor de reacties!

Re: Content homepage

6
amoebe schreef:Wat google betreft; het is dus verstandig de woorden waarop men waarschijnlijk zoekt, in de tekst te noemen? Bijvoorbeeld de merken en de doelgroep?
Ja, en maak als je verschillende merken voert van de merknaam een deeplink die leidt naar een overzichtspagina over dat ene merk. Na verloop van tijd zul je dan zien dat er meer bezoekers direct landen op die merkpagina.
StoreCore.io

Re: Content homepage

7
Wouter Hol schreef:
RicardoV schreef:Ik vind afbeeldingen altijd wel prettig.

Een lap tekst lees ik al snel overheen.
Voor Google werkt het precies andersom.
Daarom zou ik een combinatie doen van beide.

Alleen tekst op de homepage kan wellicht super voor google zijn, maar als al je bezoekers direct weer op de X klikken werkt de tekst averechts. (product)Afbeeldingen zorgen ervoor dat de klant iets nieuws kan ontdekken en dat de website er spannend uit ziet.

Re: Content homepage

8
Bedankt, ik heb de pagina aangepast.

Ook heb ik hyperlinks (dat zijn toch deeplinks? :?: :) ) gebruikt bij zowel de afbeeldingen, als de woorden.

Re: Content homepage

9
amoebe schreef: Ook heb ik hyperlinks (dat zijn toch deeplinks? :?: :) ) gebruikt bij zowel de afbeeldingen, als de woorden.
Een deeplink is een soort hyperlink. Een hyperlink is een stukje tekst waar je op klikt zodat je naar een andere pagina en/of website geleid wordt. Een deeplink is een hyperlink die direct (deep) bij bijvoorbeeld een product uit komt, in plaats van op de homepage van een site.

Re: Content homepage

10
Wouter Hol schreef:
amoebe schreef: Ook heb ik hyperlinks (dat zijn toch deeplinks? :?: :) ) gebruikt bij zowel de afbeeldingen, als de woorden.
Een deeplink is een soort hyperlink. Een hyperlink is een stukje tekst waar je op klikt zodat je naar een andere pagina en/of website geleid wordt. Een deeplink is een hyperlink die direct (deep) bij bijvoorbeeld een product uit komt, in plaats van op de homepage van een site.
Aha, oké, bedankt voor de uitleg!

Re: Content homepage

11
Een deeplink is, zoals de naam al zegt,
een link naar een diep gedeelte van een website.
Dus bijv. naar een subsubgroepen-pagina of een produktpagina.

homepage - hoofdgroepen - subgroepen - subsubgroepen - produkt pagina.

Re: Content homepage

12
Goed topic met uitstekende tips. Hou ook rekening met de hoeveelheid content die je op de homepage plaatst. Vooral de afbeeldingen; teveel plaatjes maken de website bij het laden trager
en daar hebben bezoekers een hekel aan. Laadtijd is een SEO factor.

Het is ook belangrijk om vooraf dus goed te brainstormen over alle mogelijke zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt. In principe is het zo dat een woord wat niet op je pagina voorkomt, niet voor vertoning in aanmerking komt. Zoekmachines moeten een woord wat ingetikt wordt ook op de pagina kunnen zien, anders ben je niet zichtbaar. Naast brainstormen kun je ook boeken en tijdschriften doorbladeren om meer woorden te vinden. Lees ook andere blogs en fora om zoekwoorden te vinden voor plaatsing op de homepage.

Wat natuurlijk ook belangrijk is bij de content op de homepage zijn de alt-teksten voor afbeeldingen. Voordat je alle afbeeldingen naar de server zet, graag eerst allemaal van een beschrijvende bestandsnaam voorzien (b.v. t-shirt.jpg) en alt tekst gebruiken voor zoekmachines en mensen die tijdens het browsen geen plaatjes kunnen weergeven.
Artikel met SEO tips voor webwinkel

Re: Content homepage

13
Wat is eigenlijk de maximum lengte van een goede alt tekst voor afbeeldingen?
bijvoorbeeld:

Is het beter 1 woord "t-shirt"

Of mag het ook een zin met meer woorden zijn "t-shirt met lange mouwen - blauw"

En is het belangrijk dat het keywoord T- shirt in het begin staat?

Re: Content homepage

14
Alt tekst moet zo lang zijn dat de tekst de afbeelding beschrijft. Het is namelijk voor slechtziende die ook willen weten wat er op de foto staat.

Re: Content homepage

15
Vind ik ideaal :P
Ik had al schrik voor te lange omschrijvingen van alt teksten.
Want vele websites hebben daar maar 1 woord of 2 woorden, of gewoon een nummer.

Re: Content homepage

16
Die omschrijvingen van de afbeeldingen, daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan, bedankt voor de tip, ik zal het aanpassen :wink: