Re: www.retrokleertjes.nl, eindelijk online!

2
Hoi!

Mijn tips:
- Meer retro uitstraling van de website
- Niet alleen zoeken op merk, maar ook op soort. O.a.: Broek, schoenen, truitjes etc. (zie dat dit onder de merken staat, is niet duidelijk)
- Vandaag besteld, vandaag verzonden! Om welk tijdstip gaat dit? Voor 22;00 besteld=verzonden?
- Veel meer product informatie. materiaal etc.
- Duidelijkere bestelknop
- Duidelijkere foto's. Je denkt toch niet dat iemand dit gaat bestellen?:
Afbeelding

AV e.d. zijn geloof ik gekopieerd van de KVK dus die kloppen vast wel.

Succes verder.

3
Bedankt, daar kan ik wat mee.

AV zijn inderdaad van de kvk.
Sommige foto's zijn idd niet van goede kwaliteit, ga ik mee aan de slag.
De lay-out mag meer retro; zal er over denken hoe ik dat mooi vorm kan geven.

Zoeken op soort/maat; missschien naar boven verplaatsen.

Duidelijke bestelknop; ik neem aan dat je die blauwe bedoeld; zit in het systeem, ik hoop dat de kunnen veranderen.

Edit: meer productinfo zal ik toevoegen, en vandaag besteld, vandaag verzonden zal ook duidelijker worden toegelicht.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
amoebe schreef: Duidelijke bestelknop; ik neem aan dat je die blauwe bedoeld; zit in het systeem, ik hoop dat de kunnen veranderen.
Gewoon je eigen template nemen en in de map "images" de tekening "orderbutton vervangen door je eigen GIF bestand

De meeste logivert gebruikers hebben deze standaard button, was ook 1 van de redenen dat ik deze veranderd heb.

6
Ik vind de layout niet zo aansprekend eigenlijk. De pagina is wmb te wit voor het thema, en de header is maar klein in een groot, geel blok. De header is ook erg korrelig (lage kwaliteit?). De 'home' knop linksboven heeft een wit randje er omheen, dat zijn kleine slordigheidjes waardoor je niet erg professioneel over komt.
Verder staan er wat taalfouten op je site "Bij retrokleertjes.nl betaald u géén verzendkosten!".

Ik zou trouwens deze zin nog iets aanpassen: "Vandaag voor 17.00 besteld, vandaag verzonden!". Want doe je dat ook op zaterdag en zondag? ;)

7
Tanya schreef: Ik zou trouwens deze zin nog iets aanpassen: "Vandaag voor 17.00 besteld, vandaag verzonden!". Want doe je dat ook op zaterdag en zondag? ;)
(offtopic)
Wij wél ;) Zondag besteld = maandag in huis op een groot aantal geselecteerde artikelen.

Met kleren zou dat ook kunnen. Die kun je ook met speciale verpakkingen door de brievenbus verzenden.

8
veke schreef:
amoebe schreef: Duidelijke bestelknop; ik neem aan dat je die blauwe bedoeld; zit in het systeem, ik hoop dat de kunnen veranderen.
Gewoon je eigen template nemen en in de map "images" de tekening "orderbutton vervangen door je eigen GIF bestand

De meeste logivert gebruikers hebben deze standaard button, was ook 1 van de redenen dat ik deze veranderd heb.
Heb het veranderd, bedankt voor de tip!

9
Mijn review.
Inderdaad retro, straalt het wel aan alle kanten uit.
Onze merken, leuk wat informatie, doe je goed.
Over retrokleertjes is ook leuk om te lezen.

Ok, wij hebben ook kinderen. De oudste is 7 jaar en ik wil een speelbroek.
Hier zie ik zoek op maat, fijn.
En kijk, enkele broeken. Helemaal goed.
Selecteer broek, daar is het nog wat 'kaal.'

Lijkt de pagina trouwens om een reden een item langzaam te laden?
Je mist nog wel je favo-icon.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

10
Tanya schreef:Ik vind de layout niet zo aansprekend eigenlijk. De pagina is wmb te wit voor het thema, en de header is maar klein in een groot, geel blok. De header is ook erg korrelig (lage kwaliteit?). De 'home' knop linksboven heeft een wit randje er omheen, dat zijn kleine slordigheidjes waardoor je niet erg professioneel over komt.
Verder staan er wat taalfouten op je site "Bij retrokleertjes.nl betaald u géén verzendkosten!".

Ik zou trouwens deze zin nog iets aanpassen: "Vandaag voor 17.00 besteld, vandaag verzonden!". Want doe je dat ook op zaterdag en zondag? ;)
De header heb ik laten ontwerpen, ik vind zelf ook dat het inderdaad wat strakker kan, ga ermee aan de slag. Heeft met het formaat te maken.

Home knop was me helemaal niet opgevallen; zal ik ook even wat netter maken.
Spelfout is veranderd, welke kwam je nog meer tegen?

Ja, wij verzenden ook op zaterdag en zondag, onder het kopje FAQ kun je lezen dat bestellingen die zaterdag/zondag worden verstuurd, dinsdag worden bezorgd.

Witte achtergrond; vind ik persoonlijk, ik kan bijv. wel mooie retrocirkels of feloranje op de achtergrond zetten, maar mijn omgeving vindt dit juist storend en dat het enigszins afleidt..

11
Jan Speelgoedboer schreef:Mijn review.
Inderdaad retro, straalt het wel aan alle kanten uit.
Onze merken, leuk wat informatie, doe je goed.
Over retrokleertjes is ook leuk om te lezen.

Ok, wij hebben ook kinderen. De oudste is 7 jaar en ik wil een speelbroek.
Hier zie ik zoek op maat, fijn.
En kijk, enkele broeken. Helemaal goed.
Selecteer broek, daar is het nog wat 'kaal.'

Lijkt de pagina trouwens om een reden een item langzaam te laden?
Je mist nog wel je favo-icon.
Bedankt voor de review, fijn om te lezen!
Er wordt momenteel gewerkt aan de informatie bij de producten, is al vaker genoemd in dit topic, dus voor het weekend wil ik alle artikelen hebben voorzien van meer specifieke informatie.

Dat langzaam laden kan wel kloppen, heb een test gedaan en de uitslag was niet zo best. Komt door bepaalde foto's, moet ook nog even wat aan gedaan worden.

Favicon is in de maak.

13
Vandaag ben ik met jullie feedback aan de slag geweest.

De header heb ik laten aanpassen en is niet meer korrelig en wat prominenter aanwezig.
Alle producten zijn nu voorzien van meer informatie over de kleuren, materialen e.d.
De 'grote' foto's/afbeeldingen zijn aangepast, dus de pagina's zullen nu wel wat sneller laden.
De kwaliteit van de afbeeldingen heb ik verbeterd.

De favicon heb ik in de map geplaatst van de server, maar wordt nog niet gepubliceerd, ga nog even uitzoeken hoe dat komt.

Verdere feedback is nog altijd welkom!

@veke; bedankt voor de suggestie, had in de eerste instantie nog geprobeerd die jpeg/gif verschillen op te lossen, maar dat werkte niet echt. Dus toch maar de ontwerper weer ingeschakeld :)

14
Ja, veel beter die header, echt retro!

Wat betreft de foto's , sommige zijn nog niet goed. Begint al op de homepage bij 'liandlo'.

Algemene voorwaarden moest ik even zoeken. Waarom staan die niet in het rijtje bij de FAQ?

Die Ideal banner is leuk, maar is het niet beter om een banner te maken met al de betaalmogelijkheden? Dan is het direct duidelijk hoe je kan betalen. :lol:

16
Bedankt!

Ik heb ook de AV in het menu bij de faqs gezet en de afbeelding van liandlo gewijzigd.

Ben zelf ook nog niet helemaal tevreden met een aantal foto's dus van het weekend zelf maar even aan de slag met de camera :)

17
Hallo allemaal,

We zijn nu een ruim een week verder en momenteel nog bezig met het (her)benoemen van de foto's, het optimaliseren van de foto's, de deeplinking en het uitbreiden van de productinformatie.

De bestellingen beginnen nu binnen te komen, maar hebben jullie verder nog tips voor ons?
We zitten er wel aan te denken de lay out meer retro te maken, in ieder geval de achtergrond, heeft iemand suggesties?
RicardoV schreef:Hoi!

Mijn tips:
- Meer retro uitstraling van de website
- Niet alleen zoeken op merk, maar ook op soort. O.a.: Broek, schoenen, truitjes etc. (zie dat dit onder de merken staat, is niet duidelijk)
- Vandaag besteld, vandaag verzonden! Om welk tijdstip gaat dit? Voor 22;00 besteld=verzonden?
- Veel meer product informatie. materiaal etc.
- Duidelijkere bestelknop
- Duidelijkere foto's. Je denkt toch niet dat iemand dit gaat bestellen?:
Afbeelding

AV e.d. zijn geloof ik gekopieerd van de KVK dus die kloppen vast wel.

Succes verder.
Wel grappig; laat onze eerste klant nu net dit truitje hebben besteld :D