Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & trace

1
Momenteel zit ik in Frankrijk waar ik sinds 3 jaar mijn webwinkel run. Daarvoor 3 jaar in NL. We gaan binnenkort weer terug naar NL.

Nu ben ik me aan het voorbereiden op het verzenden van pakketjes, en ik schrik me een ongeluk van de prijsstijgingen bij postNL na die jaren.
Ik verzend relatief goedkope producten, vooral veel naar Duitsland en België. Een pakje van 300 gram, dat niet door de brievenbus past, kostte mij in 2008 in NL 5,15. Hier is dat 4,20. En nu kost het in NL 8,50 euro. Dat was even schrikken :shock:

Het gaat dus om een pakketje zonder track & trace, priority, geen brievenbuspost, in de categorie tot 2 kg (universele postdienst).

Wie verzendt er nog meer goedkope producten naar het buitenland (voornamelijk EU) zonder TT, en welke aanbieders gebruiken jullie? Ik verzend zo'n 600 pakketjes van dit soort per jaar. De rest gaat door de bbus en een enkeling (grotere) gaat met tracking.

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

3
Yamma schreef: Ik verzend relatief goedkope producten, vooral veel naar Duitsland en België. Een pakje van 300 gram, dat niet door de brievenbus past, kostte mij in 2008 in NL 5,15. Hier is dat 4,20. En nu kost het in NL 8,50 euro. Dat was even schrikken :shock:
Ten opzichte van vorig jaar is het goedkoper geworden. In 2011 was de prijs 8,69 euro.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

4
danielos, bedankt voor je reactie. Ik weet dat er idd iets van korting bij postNL mogelijk is, maar het stelt niet veel voor.

@Jeroen__: fijn dat het 16 centen lager is dan vorig jaar, maar het is en blijft een behoorlijk hoog tarief, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de tarieven in Duitsland, België en Frankrijk.
(ik snap ook niet dat de OPTA dit zonder meer toestaat, aangezien het om de Universele Postdienst gaat. De pakketjesmarkt is vrijgegeven, maar niet zonder regels)

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dit met postNL regelt, dus blijf benieuwd naar alternatieven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

9
joelphil schreef:
Ward schreef:Dan moet je dáár niet zijn, want ik betaal € 7,00 per collo plus € 0,24 per kilo met alles erop en eraan.
Ja maar jij hebt zo'n groot volumecontract, daar kunnen de kleintjes niet tegenop he :wink:
Ja, ik heb inderdaad een groot-volumecontract waarin alles tot op de cent nauwkeurig vastligt. En de zone "EUR1" bestaat daarin niet, want voor elk EU-land hebben we aparte tarieven.

Maar juist daarom weet ik ook... als een of andere "united"-dinges onder het mom van "samen staan we als kleine webwinkels sterk" 50 cent rekent voor iets dat niet meer dan 24 cent kost, dan blijft er dus "keer twee" aan de strijkstok hangen.

En dan doen zelfs mijn volumes niet meer ter zake: "keer twee" is gewoon duur, héél duur.

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

11
Dat is dan iets goedkoper maar nog steeds erg prijzig. Ik ga overwegen om 1 km van de Duitse grens te gaan wonen en in Duitsland mijn internationale kleine pakjes te verzenden. Scheelt een hoop :) 3,45 voor een pakje tot 500 gram, waarbij L+B+H maximaal 90 cm is.

Hoe komt het dat de tarieven in NL minimaal het dubbele zijn? Terwijl het, zodra het de grens over is, dezelfde behandeling krijgt?

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

13
ruim een jaar later... gaan we dan eindelijk weer terug naar NL. Ik constateer dat het met de tarieven bij postNL voor de kleine pakjes naar het buitenland niet beter (integendeel) is geworden. Als partijenpost (min. 5 per keer) scheelt het een fractie, maar het blijft bijna 9 euro tot 2 kg.

Een schril contrast met Frankrijk. Hier betaal ik voor een pakje tot 250 gr. 4,30 €. In duitsland is het nog goedkoper. Wie o wie zit met hetzelfde en heeft een goedkopere oplossing gevonden? Ik mag toch aannemen dat er postbedrijven zijn die zelf zo slim zijn om bijv. vanuit Duitsland de boel te verschepen?

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

14
Geachte heer ,

Met DHL GLOBALMAIL BUSINESS verstuurt u uw internationale post naar meer dan 220 landen tegen zeer aantrekkelijke posttarieven. Dé ideale service voor het versturen van documenten zoals offertes en facturen of poststukken met afwijkende formaten zoals posters en gadgets met een lage waarde.

Uw voordelen:

U hoeft uw internationale post niet meer te sorteren of te frankeren; dat doet DHL voor u
Niet afleverbare items worden gratis geretourneerd
Eenvoudige tariefstructuur
Kostenbesparing dankzij onze gratis verpakkingen

Reageer voor 30 juni en ontvang korting op uw DHL GLOBALMAIL BUSINESS tarieven. Neem voor meer informatie contact met mij op of vul het formulier in als u wilt dat wij contact met u opnemen.

Hartelijke groet,
DHL Express
Link naar het formulier: https://www.dhleasydesk.nl/gmb?dm_i=9HE ... 21,578WO,1
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

17
Als ik je 1 tip mag geven, doe dan in ieder geval niet DHL. Die naaien je op manieren waar je echt niet van te voren op komt. Alles onder het mom van 'daar waren geen afspraken over' en 'had je de kleine lettertjes maar beter moeten lezen'. 1 van mijn ervaringen was een pakketje naar Duitsland (klein en minder dan 2KG) waar ik 45,- Exc. BTW voor moest betalen, omdat ik geen prijs afspraak had.

Van een ander bedrijf heb een nog schrijnender geval gehoord. Die verstuurde een pallet naar Denemarken en mochten 4500,- Exc. BTW af tikken.

DPD is daarentegen wel een vrij prettig bedrijf. Ook dan betaal je wel iets meer, als je voor een bepaald gebied geen afspraken hebt, maar nooit dit soort exorbitante prijzen.

Daarbij als je met DHL zaken doet waarschuw ik je ook graag even voor de volgende addertjes waar ik tegen aan liep in de 6 weken dat ik zaken met ze deed.

- Ze rekenen extra als een pakket retour komt. De chauffeurs proberen zelden bij buren, als ze het al doen enkel direct naast gelegen. Dus er komt veel meer retour met DHL dan je gewend bent met PostNL of DPD. Dus het extra betalen voor retouren loopt op!

- De 'standaard tarieven' zijn eigenlijk klein pakket tarieven. Bij een iets groter pakket komt er meteen ook weer een toeslag bij. Waardoor ze eigenlijk gewoon echt duur zijn.

- Pas erg op met de gewichten. Hun meet apparatuur is discutabel. Ik heb een klant 6 pakketten met per stuk 6 machinaal gevulde 5 liter jerrycans verstuurd. De verzenddozen waren identiek en de opvulling was identiek. Dus de pakketten hadden absoluut een identiek gewicht. Volgens DHL waren 2 van de 6 pakketten te zwaar... Zorg dus dat je echt ruim onder het max gewicht blijft als je zaken met ze doet.

Allicht hebben anderen hier nog meer punten waar je voor moet waken bij DHL. Ik zou in ieder geval je adviseren gewoon voor DPD te gaan!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Kleine pakjes internationaal verzenden zonder track & tr

18
DHL Global mail en DHL wegtransport zijn twee 'verschillende bedrijven', voor zover ik het lees heb je met Global mail direct toegang tot 220 landen zonder voor iedere zone/land afspraken te maken.

@NOP Webdesign, Ik wil het niet opnemen voor DHL, maar ik werk wél met plezier met hun samen. De problemen die je hebt ondervonden kan ik begrijpen (zou ze ook nog kunnen uitleggen), maar zou door je accountmanager binnendienst best op te lossen zijn. Zending DU, foutief gemeten/gewogen eenheden, je kunt het allemaal aankaarten en 9/10 wordt er gewoon over gegaan tot korting/herstel/credit.

Voor de grotere hoeveelheid retouren, heb je duidelijk geen gebruik gemaakt van DHL4YOU. Sortering doet DHL, brengt het 's morgens naar Selektvracht welke de laatste kilometers naar de klant aflegt. Zij bezorgen wel bij de buren of tegen kleine toeslag s avonds of op zaterdag. Hierin wordt gerekend op doosprijs. Zegmaar het alternatief op PostNL; ik werk er graag mee.

Het Europlus waar jij de (minder prettige) ervaring mee hebt, is volledig ingericht op B2B, huisnummer 1 is ook huisnummer 1; geen 1A of 3. Men gaat er gewoon eenzijdig van uit dat het afleveradres tussen 0900-1700u aanwezig is. Daarin tegen, men vervoert alles, ook als het geen doos is. DPD en PostNL zijn daar minder goed (gewoon kei slecht) in. Voor tarieven bestaan er twee verschillende structuren, volume (dus hoeveel kilo weegt het / hoe groot is het = tarieftabel aan gekoppeld) of in doos tarief. Extra handelingen staan duidelijk omschrijven in de toeslagen lijst.

Op het moment dat je de spelregels kent, is het gewoon prima te doen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.