Hoeveel verkeer?

1
Ik ben op het moment druk bezig met het opzetten van een webshop. Nu is het een webshop met een heel degelijk startkapitaal. Daarnaast gaan we flink wat geld steken in adverteren. Ik zelf denk dat we 500 bezoekers per dag moeten kunnen halen. We zitten in de kleding branche. Iemand die misschien ervaring heeft en mij een beetje een richting kan aanwijzen?

Re: Hoeveel verkeer?

3
Denk dat B Scheurs een richtlijn voor het aantal bezoekers bedoelt.

Zelf zou ik me niet zo heel druk maken om het aantal bezoekers, maar om het aantal orders. Ik neem aan dat je niet per bezoeker, maar per order betaald krijgt ;)

4
Klopt. Excuses, ik heb mijn vraag inderdaad niet geweldig geformuleerd. Ik zoek inderdaad een beetje naar een richtlijn voor het aantal bezoekers per dag. Ik zit zelf te denken aan zo'n 600 per dag. Ik zit in de kleding branche. Een conversie percentage is stukken makkelijker te formuleren als het aantal bezoekers. Ik denk dat ik op een conversie percentage van rond de 2,80% kom te zitten. Het aantal bezoekers maakt dan wel degelijk uit. Of je 100 of 200 bezoekers per dag hebt scheelt nogal, ervan uitgaand dat het conversie percentage onveranderd blijft.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
B.Schreurs schreef:Klopt. Excuses, ik heb mijn vraag inderdaad niet geweldig geformuleerd. Ik zoek inderdaad een beetje naar een richtlijn voor het aantal bezoekers per dag. Ik zit zelf te denken aan zo'n 600 per dag. Ik zit in de kleding branche. Een conversie percentage is stukken makkelijker te formuleren als het aantal bezoekers. Ik denk dat ik op een conversie percentage van rond de 2,80% kom te zitten. Het aantal bezoekers maakt dan wel degelijk uit. Of je 100 of 200 bezoekers per dag hebt scheelt nogal, ervan uitgaand dat het conversie percentage onveranderd blijft.
Mijn ervaring, met extreem uiteenlopende internetprojecten, is dat je die 400 tot 500 bezoekers per dag wel haalt, zolang je site maar een bestaansrecht heeft. En dat zonder adverteren, dus mét adverteren kun je 400 bezoekers per dag vrij gemakkelijk opstuwen naar 600 of 800 per dag.

Alleen... die conversie van 2,80% of afgerond 3% is het hete hangijzer. Ik zou daar niet op blind varen: je gaat ervan uit dat het wel 2,80% zal zijn, maar het zou ook wel eens minder dan de helft kunnen zijn.
StoreCore.io

6
Bedankt voor je antwoord Ward. 2.8% ben ik vrij zeker van. Ik zit in een vrij specifieke kleding markt. Dat betekend dat mensen specifieker zoeken en dus het conversie percentage geoorloofd is dacht ik zo. Uiteindelijk blijft het inderdaad afwachten, maar zelfs met een conversie percentage van 1.2% zou ik in theorie nog steeds winst moeten draaien volgens mijn Excel sheet.

7
is dat je die 400 tot 500 bezoekers per dag wel haalt, zolang je site maar een bestaansrecht heeft. En dat zonder adverteren,
Mijn ervaring is wel anders. 400 per dag? Dan moet je wel veel bestaansrecht hebben als nieuwkomer.

8
PaulG schreef:Mijn ervaring is wel anders. 400 per dag? Dan moet je wel veel bestaansrecht hebben als nieuwkomer.
Misschien drukte ik me onduidelijk uit. Voor een nieuwkomer is 400 bezoekers per dag inderdaad rijkelijk veel. Ik bedoelde veel meer: in de aanloopfase moet je autonoom kunnen groeien naar circa 400 bezoekers per dag. Dat kan een jaar duren.

Overdreven hoog zijn die aantallen ook weer niet. Bij 400 bezoekers per dag en een conversie van 2,8% heb je gemiddeld 11 of 12 bestellingen per dag. Dat is er ongeveer één per twee uur.
StoreCore.io

9
Het is lastig om dit soort dingen te voorspellen maar ik denk dat de eerder genoemde 400-500 unieke bezoekers per dag wel haalbaar zijn. Een klant van mij verkoopt schoenen en zit nu rond de 300 organische bezoekers per dag, in december en januari zaten we nog rond de 150 per dag, dus die 400-500 moet in de nabije toekomst wel gaan lukken.

Voordeel is wel dat het hier om exclusieve schoenen gaat (€300 - €600 voor een paar) dus van Zalando en Omoda hebben we verder geen last, bovendien hebben ze ook een stenenwinkel waardoor zoekwoorden als "X + openingstijden" en "X + plaatsnaam" dagelijks al voor heel wat verkeer zorgt.