B.Schreurs schreef:Klopt. Excuses, ik heb mijn vraag inderdaad niet geweldig geformuleerd. Ik zoek inderdaad een beetje naar een richtlijn voor het aantal bezoekers per dag. Ik zit zelf te denken aan zo'n 600 per dag. Ik zit in de kleding branche. Een conversie percentage is stukken makkelijker te formuleren als het aantal bezoekers. Ik denk dat ik op een conversie percentage van rond de 2,80% kom te zitten. Het aantal bezoekers maakt dan wel degelijk uit. Of je 100 of 200 bezoekers per dag hebt scheelt nogal, ervan uitgaand dat het conversie percentage onveranderd blijft.
Mijn ervaring, met extreem uiteenlopende internetprojecten, is dat je die 400 tot 500 bezoekers per dag wel haalt, zolang je site maar een bestaansrecht heeft. En dat zonder adverteren, dus mét adverteren kun je 400 bezoekers per dag vrij gemakkelijk opstuwen naar 600 of 800 per dag.
Alleen... die conversie van 2,80% of afgerond 3% is het hete hangijzer. Ik zou daar niet op blind varen: je gaat ervan uit dat het wel 2,80% zal zijn, maar het zou ook wel eens minder dan de helft kunnen zijn.